Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-09-2021 om 10:05

Ik sluit me aan bij de tips van Toetie. Dat maakt het enigszins toonbaar totdat jullie het echt aan willen pakken. Nu meerdere planten aanschaffen is zonde. Want kost veel geld en het gaat er dan volgend jaar waarschijnlijk toch weer (deels) uit. Bovendien is het najaar, dus tenzij je groenblijvende planten plaatst blijft het de komende maanden erg kaal.

zulke toffe dingen weer! Mijn appelboom is na de bloesem waarschijnlijk aangevreten door de reetjes hier dus geen appels ondanks de vele bloesem. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-09-2021 om 21:36

ik ga morgen een briefje bij de buren in de bus doen, om te vragen of zij ook mee willen helpen (en een kleine bijdrage) om een stuk gras bij ons in de straat om te toveren tot een bloemenzee. Idee is om er eerst allemaal voorjaarsbloembollen in te gaan planten, zodat we een vrolijk stuk met sneeuwklokjes, blauwe druifjes, tulpen, krokussen ed hebben. Hoop dat ze van de week nog bij de lidl hun bloembolpakketten hebben, dan kan ik daar evt gaan halen. 

RedRoseThorn schreef op 12-09-2021 om 20:43:

zulke toffe dingen weer! Mijn appelboom is na de bloesem waarschijnlijk aangevreten door de reetjes hier dus geen appels ondanks de vele bloesem.

Wat jammer! Wel heel gaaf dat je reeen in de tuin hebt!!

Hier ook veel bloesem gehad maar maar 3 mini appeltjes die niet groeien. En zeker geen reeen hier midden in de woonwijk. Vorig jaar had de boom het af en toe te droog, hadden we wel appels maar een beetje klein. Het jaar er voor zat er fruitmot in, toen waren alle appels van binnen bruin. Maar wat er nu aan de hand is, geen idee?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-09-2021 om 07:58

Ik zou mijn appels graag inruilen voor een tuin waar reeën langskomen. In deze vinexwijk is er uiteraard geen een te bekennen. Ook geen egel helaas.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

13-09-2021 om 09:14

Aaaanne schreef op 12-09-2021 om 22:28:

[..]

Wat jammer! Wel heel gaaf dat je reeen in de tuin hebt!!

Hier ook veel bloesem gehad maar maar 3 mini appeltjes die niet groeien. En zeker geen reeen hier midden in de woonwijk. Vorig jaar had de boom het af en toe te droog, hadden we wel appels maar een beetje klein. Het jaar er voor zat er fruitmot in, toen waren alle appels van binnen bruin. Maar wat er nu aan de hand is, geen idee?

Ik las pas en artikel van fruitkwekers, het komt door het koude voorjaar. Veel bloesem is niet bestoven, bijen vliegen pas bij 12 graden en hommels bij 8 tot 10 graden. En de late nachtvorst heeft ook geen goed gedaan. Erg zonde, hier ook weinig appels en peren.

Yolo schreef op 13-09-2021 om 09:14:

[..]

Ik las pas en artikel van fruitkwekers, het komt door het koude voorjaar. Veel bloesem is niet bestoven, bijen vliegen pas bij 12 graden en hommels bij 8 tot 10 graden. En de late nachtvorst heeft ook geen goed gedaan. Erg zonde, hier ook weinig appels en peren.

Hier juist heel veel grote appels, de perenboom is idd niet goed bestoven. 

bedankt voor alle tips, we gaan inderdaad folie en boomsnippers neerleggen, en de rest voor volgend jaar houden ☺️
Ooh reeen in je tuin klinkt wel heel tof! 
onze appels bleven van 2 bomen heel klein, maar heb toch wel 2 flinke fruitschalen vol. Net verhuisd dus geen idee of dit een gemiddelde of lage oogst is voor deze bomen. De ene perenboom had wel een peer of 10 en de ander echt maar 3 dus dat was ook niet erg veel. Ik had overigens niet verwacht dat we überhaupt peren zouden krijgen omdat ik die bomen verplaatst heb dit voorjaar, dus was eigenlijk toch aangenaam verrast 

Yolo schreef op 13-09-2021 om 09:14:

[..]

Ah, oké, dankjewel. Dan hoef ik dus niet met mest in de weer ofzo want dat heeft er niets mee te maken. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-09-2021 om 20:21

nog iemand die een goeie site weet waar ik grote hoeveelheden bloembollen kan kopen en niet duur. Dan vooral voorjaarsbloeiers. (voor mijn bloembollenveldje in de buurt)

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

13-09-2021 om 20:27

Friezinnetje schreef op 13-09-2021 om 20:21:

nog iemand die een goeie site weet waar ik grote hoeveelheden bloembollen kan kopen en niet duur. Dan vooral voorjaarsbloeiers. (voor mijn bloembollenveldje in de buurt)

https://megatuinshop.nl/collections/bloembollen

25 bollen voor 6,99. 

-----------------------------------------------------------------------------

250 bollen voor 14,99

https://nl-nl.bakker.com/products/250x-bloembollen-mix-bulbs?variant=32424887976010

d92c2642d95c3ca4fa2e865a98857a3e_570x570_crop_center.jpg?v=1630974611

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-09-2021 om 20:32

die van Bakker zijn idd niet duur, maar zitten een aantal bollen in die minder geschikt zijn. 
zoek meer de tulpen, blauwe druifjes, krokussen en narcissen

Heb wel een paar honderd bollen nodig. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

13-09-2021 om 20:33

Friezinnetje schreef op 13-09-2021 om 20:32:

die van Bakker zijn idd niet duur, maar zitten een aantal bollen in die minder geschikt zijn.

Die hebben ze ook, kijk even bij bloembollen je kunt per soort zoeken. 

https://nl-nl.bakker.com/collections/bloembollen-per-soort

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-09-2021 om 20:35

Yolo schreef op 13-09-2021 om 20:33:

[..]

Die hebben ze ook, kijk even bij bloembollen je kunt per soort zoeken.

https://nl-nl.bakker.com/collections/bloembollen-per-soort

ja ik was al even aan het kijken. Dank

Friezinnetje schreef op 13-09-2021 om 20:32:

Heb wel een paar honderd bollen nodig.

Ik vind Nijssen een goede leverancier. Ze hebben zowel goedkoop als duurder (bijzondere bollen). Vooral de botanische soorten/bollen voor verwildering zijn vaak netjes geprijsd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.