Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oke het gaat slaapkamergeluk worden! 
Kan ik dat (mits ik het ergens kan vinden) nu nog aanplanten of kan ik beter wachten tot het voorjaar? 

Sumak schreef op 05-09-2021 om 17:35:

Kan ik dat (mits ik het ergens kan vinden) nu nog aanplanten of kan ik beter wachten tot het voorjaar?

Op de kamerplantenafdeling van het tuincentrum vind je dat. Je kunt het prima aanplanten maar het is wel vorstgevoelig en wil graag vochtig staan.

Andere opties, behalve de al eerder genoemde:

Asarum europaeum (mansoor)

Saxifraga umbrosa (schildersverdriet)

Galium odoratum (lieve vrouwe bedstro)

Leptinella squalida.

Kijk even hoe vochtig je grond daar is, ook niet alles van bovenstaande lijst groeit goed in droge schaduw.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-09-2021 om 17:59

Sumak schreef op 05-09-2021 om 17:35:

Oef

"Slaapkamergeluk kan prima als tuinplant gehouden worden. Het is dan wel zeer aan te raden om ze in een pot te kweken, want in de volle grond wordt het al snel een woekerend onkruid."

https://goedegroei.nl/kamerplanten/slaapkamergeluk/

Vandaag genoten van het mooie weer.
Heerlijk buiten in mijn stoel
Vanmiddag toch even de tuin in gedoken
We hebben een stuk waar we border van willen maken, maar er moet eigenlijk eerst een nieuwe schutting achter, dus ligt dat stuk nog kaal te zijn.
Er zat allemaal raar gras en onkruid, dus dat maar even weg gehaald

Sumak schreef op 05-09-2021 om 12:19:

Goedezonnigemiddag allemaal, ik kom vanuit de tuin ook weer even binnenvallen met een vraag 😊

Ik zoek beplanting voor tussen mijn stapstenen, die grotendeels in de schaduw liggen. Alleen in juni en juli krijgt het wat zon, maar bijv vandaag al vrijwel helemaal niet meer.

Het liefst zou ik sedum neerleggen, maar ik lees overal dat dat wel een paar uur zon per dag nodig heeft. Als ik zoek op mos krijg ik vooral berichten over hoe je dat juist weg moet halen :')

Het lijstje bodembedekkers voor in de schaduw heeft met name planten die toch minimaal 15cm hoog worden, dat is ook niet wat ik zoek.

Is er inderdaad sedum dat goed tegen schaduw kan? Of wat zou een mooi alternatief zijn?

Alvast bedankt!

Slaapkamergeluk. Is eigenlijk een kamerplant maar doet het geweldig als bodembedekker. 

Apatura schreef op 05-09-2021 om 15:31:

kijk nou welke boef ik tegenkwam in t paadje achtet mn huis daarnet. Hij probeerde aan de verkeerde kant van de paal de tuin in te komen.

20210905-133425.jpg

duet schreef op 05-09-2021 om 15:35:

[..]

Misschien abrahamsbaard oftewel slaapkamergeluk. Is eigenlijk een kamerplant maar doet het buiten ook goed. Die van mij krijgt helemaal geen zon en doet het heel goed.

Oh, volgende keer zal ik even verder lezen voor ik een tip geef en die bijna hetzelfde verwoord

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-09-2021 om 21:21

Leuk die egel. Ik hoorde er net al eentje knagen aan de brokken toen ik in de keuken stond. Ze eten vrij luidruchtig.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-09-2021 om 21:22

wat geven jullie dan, kattebrokjes of zo? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-09-2021 om 21:26

Friezinnetje schreef op 05-09-2021 om 21:22:

wat geven jullie dan, kattebrokjes of zo?

Ja, de goedkoopste van G'woon huismerk. De "vlees"versie

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-09-2021 om 21:26

Tickel schreef op 05-09-2021 om 21:26:

[..]

Ja, de goedkoopste van G'woon huismerk. De "vlees"versie

ok, ik weet niet of ik er eentje in de tuin heb, maar kan altijd eens proberen. 

Of de buurkat vreet het op

Er is ook echt egelvoer te koop. Ze moeten er ook een bakje water bij. 
Ik voer m nu niet trouwens ik hoop dat hij de slakken op wil eten. 

kijk nou welke boef ik tegenkwam in t paadje achtet mn huis daarnet. Hij probeerde aan de verkeerde kant van de paal de tuin in te komen.

20210905-133425.jpg

en wat een geweldige foto 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-09-2021 om 21:46

Aaaanne schreef op 05-09-2021 om 21:28:

Er is ook echt egelvoer te koop. Ze moeten er ook een bakje water bij.
Ik voer m nu niet trouwens ik hoop dat hij de slakken op wil eten.

Ik las van de week dat ze naaktslakken niet superlekker vinden omdat hun huid vrij taai is. Taaier dan de huisjesslakken.

Water staat hier ook. Ik heb plastic bloempotschotels gekocht.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-09-2021 om 21:47

20210905-133425.jpg

Is dit overdag? Eigenlijk hoor je dan niet echt egels te zien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.