Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
BrightEchidna89

BrightEchidna89

04-09-2021 om 20:39

Ik heb hier nu al regelmatig over Gardeners World gelezen, is het programma echt zo interessant en belangrijker kun je het ook gewoon online terugvinden? 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

04-09-2021 om 20:42

Valdemar schreef op 04-09-2021 om 20:39:

Ik heb hier nu al regelmatig over Gardeners World gelezen, is het programma echt zo interessant en belangrijker kun je het ook gewoon online terugvinden?

Ik kijk het via YouTube terug

https://www.youtube.com/results?search_query=gardeners+world

Mooie foto's komen er weer voorbij!

Myrdal, wat een mooie foto’s. Mag ik vragen hoe de planten op je eerste en laatste foto heten. Ik geloof dat ik verliefd ben 😍

Valdemar schreef op 04-09-2021 om 20:39:

Het programma is in de loop van de tijd wel wat veranderd, maar er komen nog best veel interessante dingen voorbij en veel tips.

Het uur is zo voorbij.

Sinds corona laten ze ook filmpjes van mensen thuis zien, daar vind ik niet zo heel veel aan, maar verder een stuk beter dan de tuinprogramma's die ze hier  in Nederland laten zien met alle reclame van alle sponsors 

Via YouTube kun je het programma prima terug kijken, plus er staan ook nog heel veel oude uitzendingen op

Ieke78 schreef op 04-09-2021 om 20:48:

Myrdal, wat een mooie foto’s. Mag ik vragen hoe de planten op je eerste en laatste foto heten. Ik geloof dat ik verliefd ben 😍

Thanks! De eerste is de sedum spectabiles brilliant en de laatste is een persicara pendula.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-09-2021 om 11:23

hèhè, eindelijk weer even buiten zitten met een dik boek,  genietend in het zonnetje.  

Myrdal schreef op 05-09-2021 om 09:43:

[..]

Thanks! De eerste is de sedum spectabiles brilliant en de laatste is een persicara pendula.

Ik ga ze beide op mijn lijstje zetten en dan komen ze misschien wel in de nieuwe border achterin de tuin.

https://postimg.cc/QVb0zgLm

Dit is een verhoogde border tov. De rest van de tuin omdat de twee platanen die al in de tuin stonden hoog geplant waren. En aangezien ik de tuin wil vergroenen en deze bomen dus niet kwijt wilde hebben we maar een muurtje gemetseld van oude metselstenen afkomstig van een boerderij en een hoge border ervan gemaakt. Gisteren is de eerste struik afkomstig van een andere border die we juist gaan verlagen, erin gezet en ik wordt er wel heel blij van dat al het harde werk eindelijk wat resultaat begint op te leveren. 

Goedezonnigemiddag allemaal, ik kom vanuit de tuin ook weer even binnenvallen met een vraag 😊 

Ik zoek beplanting voor tussen mijn stapstenen, die grotendeels in de schaduw liggen. Alleen in juni en juli krijgt het wat zon, maar bijv vandaag al vrijwel helemaal niet meer.

Het liefst zou ik sedum neerleggen, maar ik lees overal dat dat wel een paar uur zon per dag nodig heeft. Als ik zoek op mos krijg ik vooral berichten over hoe je dat juist weg moet halen :') 

Het lijstje bodembedekkers voor in de schaduw heeft met name planten die toch minimaal 15cm hoog worden, dat is ook niet wat ik zoek.

Is er inderdaad sedum dat goed tegen schaduw kan? Of wat zou een mooi alternatief zijn?

Alvast bedankt! 

is stekelnootje iets daar voor Sumak?
Acaena is de latijnse naam

kijk nou welke boef ik tegenkwam in t paadje achtet mn huis daarnet. Hij probeerde aan de verkeerde kant van de paal de tuin in te komen. 

20210905-133425.jpg

Apatura schreef op 05-09-2021 om 15:31:

kijk nou welke boef ik tegenkwam in t paadje achtet mn huis daarnet. Hij probeerde aan de verkeerde kant van de paal de tuin in te komen.

20210905-133425.jpg

Sumak schreef op 05-09-2021 om 12:19:

Goedezonnigemiddag allemaal, ik kom vanuit de tuin ook weer even binnenvallen met een vraag 😊

Ik zoek beplanting voor tussen mijn stapstenen, die grotendeels in de schaduw liggen. Alleen in juni en juli krijgt het wat zon, maar bijv vandaag al vrijwel helemaal niet meer.

Het liefst zou ik sedum neerleggen, maar ik lees overal dat dat wel een paar uur zon per dag nodig heeft. Als ik zoek op mos krijg ik vooral berichten over hoe je dat juist weg moet halen :')

Het lijstje bodembedekkers voor in de schaduw heeft met name planten die toch minimaal 15cm hoog worden, dat is ook niet wat ik zoek.

Is er inderdaad sedum dat goed tegen schaduw kan? Of wat zou een mooi alternatief zijn?

Alvast bedankt!

Misschien abrahamsbaard oftewel slaapkamergeluk. Is eigenlijk een kamerplant maar doet het buiten ook goed. Die van mij krijgt helemaal geen zon en doet het heel goed.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-09-2021 om 15:54

Sumak schreef op 05-09-2021 om 12:19:

Goedezonnigemiddag allemaal, ik kom vanuit de tuin ook weer even binnenvallen met een vraag 😊

Alvast bedankt!

Sagina subulata
Dat spul wat tegen de schutting aan ligt.

DSC-3440.jpg

Bedankt voor jullie reacties! 

Stekelnootje heb ik inderdaad al elders in de tuin, erg leuk plantje, maar als ik het helemaal vol zet daarmee wordt het wel veel van 1 soort. 

Sagina subulata, goeie! Had ik ooit op m'n lijstje staan maar was toen nergens te krijgen en ben het daarna vergeten. Thanks voor de reminder! 

Slaapkamergeluk ziet er ook leuk uit! Ga ik ook naar op zoek.

Super, hier kan ik wat mee! 

Morgen ga ik weer lekker in een korte broek en hemdje in de tuin rommelen. Snoeien, bepalen wat ik nog aan vaste planten wil hebben (en woensdag kopen), dat beetje onkruid eruit halen 😊

Vandaag was F1 dag 😇😁

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.