Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

ToetieToover
04-09-2021 om 14:28
Ik heb mijn dahlia’s ook laten staan omdat ik ze eigenlijk niet zo mooi vond en er vanaf wilde. Nou staan ze enorm te pronken. Met de nadruk op enórm
.
Mama-Inge
04-09-2021 om 14:48
ToetieToover schreef op 04-09-2021 om 14:28:
Ik heb mijn dahlia’s ook laten staan omdat ik ze eigenlijk niet zo mooi vond en er vanaf wilde. Nou staan ze enorm te pronken. Met de nadruk op enórm
.
Ja, dat zei monty ook, dat ze enorm waren
Mooi hoor
ShowyHummingbird30
04-09-2021 om 14:51
GT, wat een mooie foto's weer.
In mijn tuin nu veel zuurstokroze:

En weet iemand nog een lekker recept met pruimen? Ik kan de wegens allergie niet rauw eten, en 3x per week pruimentaart is wat minder voor mijn gewicht
.
ShowyHummingbird30
04-09-2021 om 14:59
Mama-Inge schreef op 04-09-2021 om 14:55:
pruimensap
PruimenjamPruimenchudney
Pruimencake
Oftewel: als je je druk maakt over je gewicht moet je geen pruimenboom in je tuin zetten.😂
Tover-Feetje
04-09-2021 om 15:17
Groentuinje, Toetietoover en Coreopsis mooie foto's weer!
Ik zou ook geneigd zijn uit gemakzucht de Dahlia's in de grond te laten zitten 
Dat zuurstokroze is ook mooi zeg.
Jullie tuinen zien er allemaal zo prachtig uit *beetje jaloers*, ik ga voor volgend jaar echt beter mijn best doen 
Vergeten...Coreopsis, ik heb vorige week de pruimen geplukt.
Vorig jaar had ik emmers vol, dit jaar met een beetje mazzel zo'n 1,5 kilo
Ieke78
04-09-2021 om 15:27
Wat een mooie foto’s komen hier voorbij. Iemand een idee of ik nog akelei zou kunnen zaaien. Of kan ik beter tot het voorjaar wachten?
Wij hebben vandaag ook lekker in de tuin gewerkt. De vergroening ervan begint langzaam zichtbaar te worden. Al zijn we ook nog veel met slopen van oude lelijke verhoogde borders bezig.
GroenTuintje
04-09-2021 om 16:29
Dankje allemaal
Er komen meer mooie foto’s voorbij, leuk! Het begint wel echt najaar te lijken, blaadjes die verkleuren en bloemen die uitgebloeid zijn. Ik moet er nog flink aan wennen, ik heb helemaal geen zin in de winter incl kou 
Myrdal
04-09-2021 om 17:25
Wat een mooie foto's komen er voorbij! Ik vind de dahlia's ook erg mooi. Ik vind het uit de grond halen altijd zo'n gedoe, maar wie weet moet ik dahlia's maar een proberen en dan in de grond laten zitten. We hebben achter de tuin enorme gemeentebomen, dus blad genoeg om mee af te dekken.
Hier ook een paar plaatjes:

duet
04-09-2021 om 19:05
Mama-Inge schreef op 04-09-2021 om 13:10:
pssst duet, gisteren in gardeners world gezien en gehoord
Monty had zijn dahlia's gewoon laten staan afgelopen winter met een hele dikke mulch laag er over heen.
En vorige week gehoord dat je tulpen het beste in december kunt planten.Groentuintje mooie foto's
Ik kijk zondagochtend altijd pas Gardeners World, had dat dus nog niet gezien!
duet
04-09-2021 om 19:09
Mooie foto's Toetie! Leuke bos bloemen, zoiets wil ik ook wel op tafel!
Myrdal, wat een prachtige kleur sedum! En bloeien bij jou de herfstasters al?
Myrdal
04-09-2021 om 19:27
Ja, ze zijn inderdaad nogal vroeg. Maar ik zag ook dat mijn stachys hummelo nieuwe uitlopers heeft met bloemen...
Pimpom
04-09-2021 om 19:28
Ooh weer zulke mooie bloemen allemaal! Dank voor het delen 😊
Komende week ga ik even wat snoeien. De klimop groeit de boom in en dat wil ik niet. Ook de lijbomen achterin zijn links/rechts/voor/achter aan het uitlopen. Die moet ik weer even 'plat' krijgen.
Mijn grootste 'probleem' is dat de groenbak zo snel vol zit met dat gesnoei 😅