Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zocht het woorde wadi nog maar eens even op voor de zekerheid. Eigenlijk was 80% van onze achtertuin daar een wadi. Om te zorgen dat het geen bijna parmanente vijver werd hadden we die banden

Valdemar schreef op 01-09-2021 om 22:32:

Waarom zou je opsluitbanden plaatsen als je je eigen tuin vergroent? Heeft het water dan geen plaats bij jou, of heb je misschien de ruimte om een wadi te graven?

Wat Aaaanne ook schrijft. Ik heb vooral geen zin dat het water uit de tegeltuin van de buren in mijn zorgvuldig vergroende tuin afwatert, waardoor mijn planten het mogelijk minder goed gaan doen. Zijn tegels hoeven niet mijn probleem te worden lijkt me. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

02-09-2021 om 00:05

Zo heeft mijn buurman een jacuzzi. Die hij eens in de zoveel tijd leeg laat lopen. Met chloor erin... Ben wat dat betreft dus blij dat er tegels liggen aan die kant. (die dan meteen van groene aanslag ontdaan zijn, dat wel) Andere schutting heb ik namelijk een klimop. Zou het dan beslist niet waarderen!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

02-09-2021 om 10:43

ik vind de de opsluitbanden wel logisch. Kennis van me kreeg nieuwe buren. Eerst 20 cm opgehoogd, alles betegeld, daarna nog een grote stenen Schuur en een aanbouw aan huis. Als het regende stond de hele van de tuin onder water aan die kant. 

Wat ellendig die wateroverlast van je buren. Ben blij dat mijn buren nog echte tuinen hebben en dat achter de tuin openbaar groen is.

Wat goed dat Breda iets aan die tegeltuinen wil doen! Ik denk dat er best manieren zijn om meer groen te stimuleren. Toen mijn ouders 40 jaar geleden hun huis bouwden, kregen alle nieuwbouwhuizen een boom aangeboden van de gemeente. Of subsidies voor vergroening. Mijn gemeente heeft bv wel subsidies voor groene daken, maar ik denk dan altijd, begin nou eens met die tuinen. Bij mij in de buurt zijn de tuinen niet heel groot en dan vaak voor 80% of meer betegeld. Zo jammer. Ik zie zelf hoeveel meer insecten er zijn nadat ik de grindbak (erfenis van vorige bewoners) heb aangepakt.

Ik keek net uit het raam, zitten er echt 6 musjes tegelijk in het vogelbadje, en de rest van de familie eromheen te zandbadderen. Zo schattig!! Zal zo het water eens bijvullen, want ze spetteren alles ernaast 😂

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-09-2021 om 22:00

Vandaag een hele fietstocht gemaakt met mijn zusje, totaal 52 km gefietst. Door het DrentsFriese-wold. Heerlijk. En we eindigden bij een pluktuin, waar we blauwe bessen hebben geplukt en beide een plukboeket. Erg leuk en lekker!

Aaaanne schreef op 01-09-2021 om 23:02:

[..]

Wij hebben dat ook gedaan bij onze vorige tuin. 4 tegeltuinen haaks op die van ons waterden op ons af. Kleigrond en hoog grondwater. Soms duurde het weken voor het gras geen vijver meer was. Konden we niet lekker daar zitten en we hadden last van veeeeeeeeeel naaktslakken. Met alleen het regenwater dat bij ons zelf viel hadden we ruim genoeg voor de hele zomer, daar hoefden we niet alles van de tegeltuinen ook nog bij. Een echte vijver wilden we niet, daar was de tuin te klein voor en ons kind ook.

En dan ben ik nieuwsgierig wat het effect was....werd jullie tuin een stuk droger en hadden de buren daarna een zwembad op hun tegels na een flinke regenbui? (ergens hoop ik dat laatste wel, wat denken ze wel....een beetje afwateren op jouw tuin? )

Friezinnetje schreef op 02-09-2021 om 22:00:

Vandaag een hele fietstocht gemaakt met mijn zusje, totaal 52 km gefietst. Door het DrentsFriese-wold. Heerlijk. En we eindigden bij een pluktuin, waar we blauwe bessen hebben geplukt en beide een plukboeket. Erg leuk en lekker!

Dat is nou echt vakantie! Klinkt heerlijk!

Dat is genieten friezinnetje 
En het is een prachtig gebied om te fietsen 
Ben wel nieuwsgierig waar die pluktuin zit

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-09-2021 om 07:57

https://www.blauwebessenkwekerij.nl/wp/
blauwe bessen en bloemenpluktuin. Ook hebben ze nog vaste planten te koop 

Leuk.
Die kende ik nog niet
Als we die kant op gaan maar eens een kijkje nemen 

hallo 😀
Hoe is t hier. Ik was jullie kwijt na mn vakantie. 

Gister op mn laatste vakantiedag eindelijk de kabels voor de klimplanten in mn pergola gemaakt. Nu kan mn clematis montana lekker verder groeien. 

Dat klinkt als een fijn dagje Friez!

Sophia_!

Sophia_!

03-09-2021 om 12:12

20210903-114016.jpg

dit wordt toch wel een heel vreemde komkommer....😂

Sophia_!

Sophia_!

03-09-2021 om 12:14

Friezinnetje schreef op 02-09-2021 om 22:00:

Klinkt heerlijk! Zo'n pluktuin lijkt me echt leuk, daar had ik nog nooit van gehoord. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.