Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sophia_!

Sophia_!

30-08-2021 om 11:55

Netherfield schreef op 30-08-2021 om 11:50:

F865-D085-4925-4349-9-AA9-6-DE927-A7-EE4-E.jpg

https://www.funda.nl/koop/maren-kessel/huis-42425073-zandenweg-2-b/#foto-21

Next level tegeltuin.

Wat erg! Dan heb je zoveel ruimte en gooi je er alleen maar tegels in 

Dat is wel heel triest 

Ik moet iets bekennen: ik heb midden in de nacht aan jullie gedacht! Ik reed namelijk naar huis vanuit Duitsland en het was al laat. Via donkere, stille weggetjes reed ik naar huis. En toen zag ik daar een bordje naar tuincentrum Oostrik! Ik dacht “hé dat ken ik van het forum!”. 

Volgende keer plan ik mijn reis zó dat ik er tijdens openingsuren langsrijd.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-08-2021 om 12:19

Dat is echt wel een treurnis, dat schoolplein. Daar is heel veel eer te behalen door de volgende bewoner

ToetieToover schreef op 30-08-2021 om 12:18:

Ik moet iets bekennen: ik heb midden in de nacht aan jullie gedacht! Ik reed namelijk naar huis vanuit Duitsland en het was al laat. Via donkere, stille weggetjes reed ik naar huis. En toen zag ik daar een bordje naar tuincentrum Oostrik! Ik dacht “hé dat ken ik van het forum!”.

Volgende keer plan ik mijn reis zó dat ik er tijdens openingsuren langsrijd.

Friezinnetje schreef op 30-08-2021 om 12:19:

Dat is echt wel een treurnis, dat schoolplein. Daar is heel veel eer te behalen door de volgende bewoner

Mijn hoofd gaat dan al helemaal denken hoe IK het zou inrichten en veranderen.

Daar de moestuin, daar een gras/klaver/mos veldje, inheemse wilde bloemen en planten zo langs de muur, zitgedeelte met pergola voor een mooie bloeiende klimmer. 1 deel bijgebouw voor tuinspullen en zaden/stekjes opkweken, 1 mijn thuiskantoortje, opslagruimte. Of dat bijgebouw platgooien en iets nieuws neerzetten meer aan de zijkant, zodat je uitzicht hebt aan de achterkant.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-08-2021 om 18:22

Ik "moest" vandaag naar het tuincentrum, omdat mijn spade doormidden gebroken is. Maar ik heb me ingehouden, netjes alleen een nieuwe spade gehaald.

En een blauwe toscaanse jasmijn voor 1 euro (ik ga proberen of ik m kan laten overwinteren).

En 5 zakjes bloemenzaad voor volgend jaar.

IMG-20210830-181346.jpg

Verder ben ik een half uur bezig geweest om al het moois dat ik ook in mijn karretje had gezet weer terug te zetten in de winkel. (Oooh, als ik toch eens de loterij zou winnen en een huis met grote tuin had...).

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-08-2021 om 18:24

ik ben ook in de tuin bezig geweest. Een herfstaster eruit gehaald, daar een zonnehoed neergezet. De rozen de dode bloemen eruit. En ik had crocosmea staan maar op verkeerde plek, dus die heb ik eruit getrokken en op een andere plek gezet. En nog wat bramen geplukt

oooh die boerenorchidee 
Ik geloof dat ik ook maar even richting tuincentrum moet.
Die heb ik een paar jaar geleden ergens als plantje in een folder zien staan, natuurlijk alles al weg 
En nu elk jaar de folders aan het door spitten maar nooit weer tegen gekomen.

Vanmorgen moest ik even bij de welkoop zijn en daar moest ik natuurlijk even bij de bloembollen kijken.
Deze kon ik niet laten liggen 

20210901-105926.jpg

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-09-2021 om 11:05

oh, dat zijn leuke! Die Allium Hair is grappig. Andere een soort sneeuwvlokjes? 

die allium vond ik ook grappig 
Het sneeuwklokje is een dubbele en wat groen/wit van kleur 

Ik heb het even opgezocht 
Dat sneeuwklokje bloeit wat later en langer dan het gewone sneeuwklokje 

De Japanse duizendknoop maar weer eens een handje geholpen richting vuilcontainer 

En vanavond nog even de voortuin een beetje onder handen genomen, wat dode bloemen weg gehaald en hier en daar wat onkruid weg gewerkt

Nu nog een plekje zoeken voor de allium en sneeuwklokjes 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.