Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Friezinnetje schreef op 27-08-2021 om 22:16:

[..]

heb ook een stukje gezien. De tuin, waarin al die donkerbladige planten stonden, met het fel oranje en rood erbij, vond ik prachtig!

Ja, die was mooi.

En ik zag verschillende planten bij elkaar waarvan ik dacht, mooi, zo wil ik het ook wel in mijn tuin

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-08-2021 om 23:21

Friezinnetje schreef op 27-08-2021 om 22:18:

[..]

Dat ligt nog al een eindje uit elkaar hoor.

Valt mee, minuut of 20-25 rijden. 

Friezinnetje schreef op 27-08-2021 om 22:18:

[..]

Dat ligt nog al een eindje uit elkaar hoor.

Global Garden rij ik regelmatig langs, maar ik ben er nog nooit geweest. Ik heb tijd zat deze vakantie om dat ook te doen 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-08-2021 om 08:07

Tickel schreef op 27-08-2021 om 23:21:

[..]

Valt mee, minuut of 20-25 rijden.

60 km zag ik

20200819-120110.jpg

Wij hebben een uitstapje gemaakt naar Nationaalpark de Sallandse Heuvelrug. Het mooiste heideveld in Nederland je kunt er uren wandelen.

Zijn de tuincentra die jullie noemen ook leuk in kersttijd.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-08-2021 om 09:44

Friezinnetje schreef op 28-08-2021 om 08:07:

[..]

60 km zag ik

Zwaanshoek ligt een km of 20 van Aalsmeer. Beetje aan de rand van Hillegom/Hoofddorp. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-08-2021 om 11:10

Tickel schreef op 28-08-2021 om 09:44:

[..]

Zwaanshoek ligt een km of 20 van Aalsmeer. Beetje aan de rand van Hillegom/Hoofddorp.

oh sorry, ik had Almere in mijn hoofd. Dat scheelt een stukkie  

Friezinnetje schreef op 28-08-2021 om 11:10:

[..]

Hahaha! Als het Almere was geweest ipv Aalsmeer, dan had ik er ook nog wel even over na moeten denken 

Tuinfluiter schreef op 28-08-2021 om 08:12:

Zijn de tuincentra die jullie noemen ook leuk in kersttijd.

Ik vind het Oosten in de kerstperiode niet heel veel aan. Is dan ook al lang geleden dat ik daar in die tijd geweest ben, dus kan misschien wel veranderd zijn. 

Afgelopen jaar was ik voor het eerst bij de kerstshow van Global Garden en was toen aangenaam verrast. Mooie show met leuke spullen, die net even anders dan elders waren. Met kerst is tuincentrum Osdorp in Amsterdam ook altijd wel heel leuk hier in de regio. Ga ik elk jaar wel een keer heen. Boven het uitgestalde kerstdorp hebben ze zelf zo’n skiliftje waar je in kan om het dorp te bekijken. Was een hit toen mijn neefje nog klein was. 

Pimpom schreef op 27-08-2021 om 23:52:

[..]

Global Garden rij ik regelmatig langs, maar ik ben er nog nooit geweest. Ik heb tijd zat deze vakantie om dat ook te doen

Zeker doen! En vergeet niet je te vergapen aan de binnenplanten. Ze hebben daar allerlei zeldzame planten die te duur zijn. Maar vind het altijd wel grappig om een kijkje te nemen bij die planten die ik toch nooit zou kopen. 

Friezinnetje schreef op 28-08-2021 om 11:10:

[..]

Haha… ik snap je helemaal. Ik woonde in Hoofddorp, dus dacht al dat het aan mijn perspectief lag. Reed naar beide ongeveer even ver, dus dan is afstand tussen twee tuincentra lastig inschatten. 

Even nog een tip voor de liefhebbers. Naast Global Garden ligt een vaste planten kwekerij (Giersbergen dacht ik) Ook leuk om een stop te maken. 

Regen regen niets dan tegen zei de specht en zuchtte diep
Kijkend naar het regenwater wat daar van de bomen liep 
Etc.. 

Niet echt tuin weer

Ieke78 schreef op 27-08-2021 om 22:09:

[..]

Als je naar het Oosten gaat kun je misschien ook naar Global Garden in Zwaanshoek gaan. Ik vind dat een mooier tuincentrum qua planten. Al is Aalsmeer wel heel groot en zijn de planten niet al te duur.

Global Garden komen wij ook vaak . Wij wonen daar niet zo ver vandaan . Heel mooi tuincentrum inderdaad .  De kerstshow is daar ook altijd spectaculair mooi .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.