Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuke albumns Trotter! Je maakt het prachtig groen tussen al die muren. Jij had op Viva toch ooit tekeningen gedeeld van hoe het worden moest enzo? Ik herken het ontwerp gewoon van de foto's!

Tickel, leuk gedaan uiteindelijk met dat rond lopende paadje voor de fietsen en scooter. Die bij het raam loopt ook leuk door in het ronde hoekje bij de erker, echt mooi zo!

Duet en Coropsis, wat ziet dat fruit en die bloemen er mooi uit, lekker weelderig is het nu allemaal he?

Neweve schreef op 25-08-2021 om 20:32:

[..]

En die 2e foto is een reden waarom ik zelf betegelde stukjes stom vind. Ik vind snoeien/onkruid trekken(wat steeds minder nodig is) een veel fijner/rustgevender klusje dan meuk tussen tegels uit halen.

Hear hear! 

Leuk, al die foto’s! 

Nog een idee voor de klimmers: metalen kettingen. Deze zijn per meter op de rol bij de bouwmarkt te koop. Laatst heb ik ze weer aangespannen met de spanveer. Niet mijn eigen tuin, wel in een tuin die ik in onderhoud heb. Ook gebruik ik waslijndraad, dat is mooi stevig en dun. Staalkabels trouwens ook. Allemaal op rol bij de bouwmarkt te vinden!

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

26-08-2021 om 00:18

Aaaanne schreef op 25-08-2021 om 22:34:

[..]

Oh, ik heb de tab dichtgegooid en nu is 'ie kwijt, sorry.

Het waren gewoon rechttoe-rechtaan borders, maar de randen heel hoog en de grond er dus ook hoog in, zodat ze een eind boven pad en terras uitstaken. Dit idee,

Bloembakken.jpg

En bloembakken aan de schutting, ook op een handige hoogte om er zittend bij te kunnen, zoiets:

images?q=tbn:ANd9GcSQF29ITPULgcjoje06lOA26ZsCkqHNuy6t0A&usqp=CAU

Dankjewel! 

wat een mooie foto's en ideeën 
Hier op het moment weinig tijd voor de tuin helaas 

Aaaanne schreef op 25-08-2021 om 22:53:

Leuke albumns Trotter! Je maakt het prachtig groen tussen al die muren. Jij had op Viva toch ooit tekeningen gedeeld van hoe het worden moest enzo? Ik herken het ontwerp gewoon van de foto's!

Dat klopt. Alleen was toen nog het idee om er meer een Japanse tuin van te maken, met vooral esdoorns, varens, grassen, bamboe en hoofdzakelijk veel groenblijvende planten. En de wisteria over het terras natuurlijk. En ja, er staan nu esdoorns, varens, nandina en veel wintergroene struiken in, maar gaandeweg zijn er steeds meer bloeiende planten bijgekomen. De vorm van de border is nog wel hetzelfde gebleven, die hebben we tijdens de bouw al laten aanleggen, maar de planten heb ik er zelf in gezet. Daarbij is dus weinig meer van het oorspronkelijke plan over.

Ik kwam gisteren op een wandeltochtje deze tegen . Een bloem met een soort kleine besjes . Wie weet wat het is ?

photo-2021-08-25-21-14-49.jpg

Een karmozijnbes.

Ik denk een Oosterse (Phytolacca esculenta), er bestaat ook een Westerse karmozijnbes (Phytolacca americana).

Trotter schreef op 26-08-2021 om 10:23:

Ik denk een Oosterse (Phytolacca esculenta), er bestaat ook een Westerse karmozijnbes (Phytolacca americana).

Dank je wel .

Sophia_! schreef op 26-08-2021 om 10:27:

[..]

Dat kan toch nooit? 5 bomen en 5 struiken en 27 kruidenplanten op 6m2.

Dat wordt proppen geblazen 

Sophia_! schreef op 26-08-2021 om 10:27:

[..]

Dat kan toch nooit? 5 bomen en 5 struiken en 27 kruidenplanten op 6m2.

Verbaasde mij ook. Ergens staat dat ze denken dat niet alles even goed zal aanslaan dus misschien daarom? De sterkste/beste voor de plek/grondsoort blijven staan? Is toch ook verspilling  .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.