Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

mooi friezinnetje 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-08-2021 om 18:38

Mama-Inge schreef op 20-08-2021 om 18:36:

mooi friezinnetje

Vooral die niet-gele planten 

Sophia_!

Sophia_!

20-08-2021 om 18:43

20210814-141823.jpg

ik zal wat geel toevoegen.... dat zonnebloempje is echt schattig klein gebleven 

Sophia_!

Sophia_!

20-08-2021 om 18:44

mooi bij jou Friezinnetje,  mijn zonnehoedjes zijn al uitgebloeid helaas. 

Wat een mooie fleurige bloemen Friezinnetje.
Mooie zonnebloemen Sophia leuk voor de mezen als de zaden rijp zijn.

Friezinnetje schreef op 20-08-2021 om 18:38:

[..]

Vooral die niet-gele planten

Voegt stiekem wat geel toe 

2017-07-05-14-29-46.jpg

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-08-2021 om 21:48

vandaag alle stokrozen eruit geknipt, en wat andere bloemen die deaud waren. Onkruid uit mijn net gezaaide gras gehaald. Er was veel meer onkruid dan gras. Dus nog steeds te kaal daar. En verder even lekker in de tuin gezeten met een boek. 
Vanavond nog 30 km gefietst. Het waaide helemaal niet, dus dat was heerlijk. Sportief genoeg vandaag, want vanmorgen nog gesport. Morgen ws zo stijf als wat.  

hoi allemaal, ik volgde dit topic al bij Viva en ben blij dat ik jullie weer gevonden heb. Wij zijn inmiddels hard bezig met het vergroenen van de tuin. Achterin hebben we een verhoogde border waarin 2 grote platanen staan. Nu willen we daar ook wat fruitstruiken zetten zoals bramen, aalbessen en bosbeheer, maar heeft iemand een tip voor een goede kwekerij in Noord-Holland of Utrecht waar ze fruitstruiken verkopen?

Mooie foto's Friez!
Vandaag een salamandertje gespot in de tuin, op een vochtig plekje onder een bloempot. Gek, want helemaal geen vijver. Nu wil ik dus een vijver   Maar man is nog niet overtuigd..

Geen idee Leke, ik woon heel ergens anders.
Ik ben wel heel blij met mijn doorloze braam, zo fijn dat je constant vast zit tijdens het plukken. Dat raad ik je dus sowiezo aan

Goed plan om een doornloze te nemen. Thanks!

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

20-08-2021 om 22:26

een tip voor de mensen die (rauwe) bramen eten, zet ze even in water met zout. Er zitten vaak wormpjes in bramen. 

Ik heb dit ook nooit geweten tot ik het hoorde en zelf zag..

Ik heb vanmiddag nog een kommetje vol bramen op, zo van de struik... ehhhh wat heb ik gegeten?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-08-2021 om 22:36

Aaaanne schreef op 20-08-2021 om 22:35:

Ik heb vanmiddag nog een kommetje vol bramen op, zo van de struik... ehhhh wat heb ik gegeten?

ik eet ze ook zo op, lekker hoor. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

20-08-2021 om 22:39

Als je ze in het wild pluk kan zo eten zelfs gevaarlijk zijn i.v.m. de vossenlintworm. Ik wist dit ook nooit, ik spoel ze nu met zout water. En/of ik vries ze eerst in. 

https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vossenlintworm.aspx

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.