Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Friezinnetje schreef op 07-08-2021 om 22:08:

[..]

ok heb ik niet gedaan

Als hij bloeit, zal het vast wel een beetje mee vallen.

Ik had een crocosmea die oranje/gelig was, die heeft afgelopen winter het loodje gelegd, helaas.

Heb nu 2 potten met crocosmea lucifer, waar nu in 1 pot eindelijk kleur in komt.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-08-2021 om 22:22

231707334_1720255718169564_5573535423856268957_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-4&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=tBGy9NrmR9YAX9AmNHl&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=848598379168978d06786cbb32d09d1b&oe=6134FEBD

dit is de mijne

mooi friezinnetje 

Yolo schreef op 07-08-2021 om 22:13:

fatsia-japonica_1.jpg

Ik zag hier op de fotos van volgens mij groentetuintje een Fatsia, mooie plant ik heb die ook in de tuin en is erg hoog geworden. Heeft die van jou weleens gebloeit? De mijne bloeit ieder jaar erg leuk, allemaal witte bollen. Ze doen me altijd aan kerstballen denken

Wat gaaf die bloemen! Ik heb ze pas sinds vorig jaar/ begin dit jaar. Ze groeien wel hard nu met die regen icm zon

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

07-08-2021 om 22:46

GroenTuintje schreef op 07-08-2021 om 22:39:

[..]

Wat gaaf die bloemen! Ik heb ze pas sinds vorig jaar/ begin dit jaar. Ze groeien wel hard nu met die regen icm zon

Dan komen de bloemen nog wel, hij bloeit heeel laat. En wees voorbereid de plant kan erg hoog worden😅 Die van mij was 2m en nu afgesnoeid op 40cm, onverwoestbaar en loopt gewoon weer uit. Ik vind het een aanvulling in de tuin zeker omdat hij in de winter ook groen blijft.

Yolo schreef op 07-08-2021 om 22:46:

[..]

Dan komen de bloemen nog wel, hij bloeit heeel laat. En wees voorbereid de plant kan erg hoog worden😅 Die van mij was 2m en nu afgesnoeid op 40cm, onverwoestbaar en loopt gewoon weer uit. Ik vind het een aanvulling in de tuin zeker omdat hij in de winter ook groen blijft.

Ja ze kunnen idd heel groot worden  en in de winter kregen ze een flink pak sneeuw te verduren ( wat zelfs ijs werd). De spider-variant heeft het toen helaas niet overleefd , de gewone vingerplanten wel

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-08-2021 om 07:53

watertoren schreef op 07-08-2021 om 19:14:

[..]

Ik heb net even via google kneusjesbox in getypt en mijn woonplaats. Dan krijg ik allemaal berichten van mensen die iets te koop zetten en geld willen verdienen. Mijn zoon heeft een huis gekocht met een tuin van 23 meter diep. Hij wil wat meer bestrating en veel planten die in zijn tuin staan vind hij niet mooi. Hij hoeft daar echt geen geld voor maar vind het wel een beetje zonde dat het de kliko in gaat en er misschien mensen zijn die hij er blij mee kan maken.

Ken je de app Nextdoor? Hier kun je dingen gratis aanbieden. Maar ook bijhouden wat er speelt in de wijk en omliggende wijken. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-08-2021 om 07:56

Ik moet straks mijn vlinderstruik gaan opbinden. Het heeft blijkbaar zo hard geregend dat er wat takken op de grond liggen. 

Hier kwam het net ook met bakken uit de lucht 
En het regent nog steeds, al is het niet zo hard meer als het was.
Man is met de oprit bezig en heeft gisteren een stuk afgegraven en dat ligt nu vol water

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-08-2021 om 08:08

ja, hier ook beste buien en er komt nog meer. 

Hier is ook een goede plens water gevallen. 
Gisteren nog langs het tuincentrum geweest voor wat klimplanten.
 De verleiding was groot, ik zag van alles leuks, maar keurig alleen gehaald wat nodig was. Ik ben voor 3 clematissen gegaan die in verschillende perioden bloeien en 2 passiebloemen. Zou ook zonde zijn, over een paar weken komt er een nieuwe erfafscheiding met de buren en dan komt daar een nieuwe border voor. Dan mag ik los gaan 😁 tot die tijd kan ik ze niet goed kwijt. Nog even op mijn handen zitten dus 😉

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-08-2021 om 08:33

ik had gisteren nog wat gras gezaaid, maar ben bang dat dat meteen weggespoeld is

Ik kom Even late to the party, maar bij ons op de lokale weggeefhoek staan een hoop planten en op Marktplaats staat vaak ook een hoop gratis af te halen maar daar happen mensen minder snel leert mijn ervaring. Wat een goed idee om planten niet weg te gooien. 

RedRoseThorn schreef op 08-08-2021 om 09:07:

Ik kom Even late to the party, maar bij ons op de lokale weggeefhoek staan een hoop planten en op Marktplaats staat vaak ook een hoop gratis af te halen maar daar happen mensen minder snel leert mijn ervaring. Wat een goed idee om planten niet weg te gooien.

RedRoseThorn schreef op 08-08-2021 om 09:07:

Ja, waarom zouden we het weg gooien als we daar een ander nog blij mee kunnen maken. Een deel van de planten gaan al naar mijn schoonzus die een hele grote tuin heeft. De tuin staat nu nogal vol en hij wil wat meer bestrating voor een groot terras. Ook wil hij een aantal palmbomen in de volle grond waar nu geen plaats voor is.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-08-2021 om 09:59

watertoren schreef op 08-08-2021 om 09:19:

[..]

[..]

Ja, waarom zouden we het weg gooien als we daar een ander nog blij mee kunnen maken. Een deel van de planten gaan al naar mijn schoonzus die een hele grote tuin heeft. De tuin staat nu nogal vol en hij wil wat meer bestrating voor een groot terras. Ook wil hij een aantal palmbomen in de volle grond waar nu geen plaats voor is.

Lees net dat die bomen graag een onderbeplanting hebben vanwege de vorst. Misschien toch niet alles weggegeven?

" Plaats uw Trachycarpus liefst in devolle grond, zodat de plant een sterk wortelgestel kan vormen en tijdens vorst altijd warmtetoevoer van de ondergrond heeft. Daarnaast is het verstandig om aan de basis van de palm een goede onderbeplanting aan te brengen, zodat de vorst minder snel de bodem intrekt".

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.