Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

GroenTuintje
04-08-2021 om 09:22
en hier een vlinderstruik die ik als boom laat groeien van nu wel 4 meter hoog oid 
Tover-Feetje
04-08-2021 om 09:57
Mijn vlinderstruiken bloeien (nog steeds) niet.
Ik vind mijn tuin momenteel even wat minder leuk
De bloei blijft bij bijna al mijn planten achter maar het onkruid groeit als een malle.
Ik hou van een weelderige wilde tuin, maar nu ziet het er uit alsof ik het heb opgegeven terwijl ik er zoveel tijd aan besteed 
Man heeft een tijdje geleden 4 betonblokken uit het gazon gebikt (waar voorheen een schommel in verankerd stond) en opnieuw gras ingezaaid.
Afgelopen week is het gras op die 4 plekken ineens dor en bruin, dat fleurt het totaalbeeld niet echt op.
GroenTuintje
04-08-2021 om 09:59
@tover, hè wat vervelend dat je niet tevreden bent. Een tuin is nooit klaar hè
ik ben ook nooit helemaal tevreden. Als ik andere tuinen zie met weelderige bloemen, denk ik ook, wat doe ik verkeerd?
Sophia_!
04-08-2021 om 10:21
mijn vlinderstruik is minstens 3,5 meter hoog en krijgt nu eindelijk kleur. De bloemen zijn opvallend groot, veel groter dan vorig jaar. Hebben de andere laatbloeiers hier dat ook?
GroenTuintje
04-08-2021 om 11:06
Sophia_! schreef op 04-08-2021 om 10:21:
mijn vlinderstruik is minstens 3,5 meter hoog en krijgt nu eindelijk kleur. De bloemen zijn opvallend groot, veel groter dan vorig jaar. Hebben de andere laatbloeiers hier dat ook?
Bij ons zijn ze altijd enorm groot 
Sophia_!
04-08-2021 om 11:07
GroenTuintje schreef op 04-08-2021 om 11:06:
[..]
Bij ons zijn ze altijd enorm groot
Haha, des te beter. Bij mij niet echt tot nu toe. Wel mooi zo
Saffron
Mooi inderdaad die dropplant. Ik heb er laatst eentje via stekjesruil gekregen en die bloeit nu. De dropplantjes uit de AH doosjes doen het ook wel, alleen is het blad van de courgette nu zo groot dat het over de plantjes heen hangt. Mijn leliegras bloeit ook, yay! Vorig jaar heb ik ze als heel kleine plantjes gezet, dit voorjaar zijn ze goed gegroeid en nu voor de eerste keer bloemen.
Mijn tomaat is iets minder blij. Of te nat, of te weinig mest denk ik (bladen onderaan vergelen, maar tomaten zelf zien er nog prima uit). Maar ik heb wormenthee (eindelijk…duurde even voordat dat op gang kwam) uit de wormenbak dat ik er wel bij kan doen.
De citroenmelisse is nu bijna uitgebloeid en daarna gaat die eruit- veels te groot en zo mooi vind ik hem nu ook weer niet. Maar die gaat dan naar een familielid die ze wel wil. In de plaats wil ik graag winterheide, maar de meeste tuincentra verkopen geen erica carnea ![]()
GroenTuintje
Sophia_! schreef op 04-08-2021 om 11:07:
[..]
Haha, des te beter. Bij mij niet echt tot nu toe. Wel mooi zo
![]()
De takken hangen ook enorm laag, loop er telkens tegenaan
EnchantedDragonfly18
04-08-2021 om 11:25
Sophia_! schreef op 04-08-2021 om 10:21:
Geen idee, de mijne staat nog geen jaar. 😬
Ik zie wel dat mijn malva een beetje in de weg staan met de vlinderstruik ernaast. Had niet verwacht dat hij zo door zou schieten.
Sophia_!
04-08-2021 om 11:31
GroenTuintje schreef op 04-08-2021 om 11:07:
[..]
De takken hangen ook enorm laag, loop er telkens tegenaan
![]()
Dat hier ook, ze liggen bijna op de grond
Ik zat al te kijken of ik ze niet een beetje op kan binden ofzo
EnchantedDragonfly18
04-08-2021 om 11:35
Sophia_! schreef op 04-08-2021 om 11:31:
[..]
Dat hier ook, ze liggen bijna op de grond
![]()
Ik zat al te kijken of ik ze niet een beetje op kan binden ofzo
Ik heb een bamboe stok gestoken, in de kluit, en de langste vastgebonden. Ik gebruik alleen wel binddraad wat ze ook bij bomen gebruiken, dat rekt mee als de takken dikker worden.
Sophia_!
04-08-2021 om 11:36
Tickel schreef op 04-08-2021 om 11:35:
[..]
Ik heb een bamboe stok gestoken, in de kluit, en de langste vastgebonden. Ik gebruik alleen wel binddraad wat ze ook bij bomen gebruiken, dat rekt mee als de takken dikker worden.
Goed idee, dat kan ik zo ook wel doen 👍
Aaaanne
04-08-2021 om 12:53
Toetie, heb jij een andere nick? Schreef je ook op Viva dan.. Wie ben jij 
Myrdal
04-08-2021 om 12:54
Bedankt viir de tips voor het vermeerderen van de persicaria, ik ga het proberen 🙂
Er staan er nu 4, dus dan kan ik daar zeker 12 van maken 😁
Hier nog helemaal geen vlinderstruik in de tuin, over een paar weken komt er een nieuwe erfafscheiding met de buren, daarvoor komt een nieiw perk en daar wil ik dan ook vlinderstruiken in. Ook maar eens wat stekjes her en der verzamelen 😉