Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Even de lupine op de foto die spontaan is opgekomen. Ik had twee jaar geleden zaadjes gepoot maar daar kwam niets van terecht, ik vermoed dat dit er toch eentje van is ook al heb ik in de tussentijd de hele tuin gerenoveerd. Het is echt een mega plant geworden.

9282-AB34-7689-490-F-9-E78-ECF7-C34-B4-B6-E.jpg

En de Phlox staat sinds deze week ook in bloei. Ik moet wel nodig even weer onkruid wieden.

E3-EA9-AE3-0357-46-D2-9-B2-C-F9-A6-BE3326-D7.jpg

Wauw Madamecannibale, ik vind een lupine zo mooi vooral die kleur 
Jammer genoeg werden ze hier ieder jaar opgegeten door de slakken, ik ben gestopt met proberen.
Je phlox bloeit ook prachtig!

mooi madamecannibale
Vooral die phlox

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-07-2021 om 08:20

Lupine doet het bij mij ook niet. 

Mooi MadameC

Ja, die lupine is zo mooi! 

Hoornaar schreef iemand, die zijn groot ja. Ik had er ooit één binnen, die wilde naar buiten en vloog steeds tegen het raam. Ik vond het doodeng in onder m door te lopen om het raam open te doen. 

Gek weer is het ja, warm, regen warm regen. 

Ik denk er vaak niet aan op de 'like' knop te drukken hier, daar moet k nog even aan wennen. 

Aaaanne schreef op 27-07-2021 om 08:28:

Ja, die lupine is zo mooi!

Hoornaar schreef iemand, die zijn groot ja. Ik had er ooit één binnen, die wilde naar buiten en vloog steeds tegen het raam. Ik vond het doodeng in onder m door te lopen om het raam open te doen.

Gek weer is het ja, warm, regen warm regen.

Ze zijn niet agressief hoor, net hommels eigenlijk. Alleen is de aaibaarheidsfactor wat lager

Hoop dat het donderdag een beetje weer is, dan heb ik eindelijk weer wat tijd voor de tuin. Leuk hoor, zo’n baan, ik dacht dat ik het wat rustiger zou gaan krijgen tov mijn ZZP-jaren, maar dat valt vies tegen. Nou ja, gelukkig is het wel heel leuk. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-07-2021 om 09:48

Aaaanne schreef op 27-07-2021 om 08:35:

Ik denk er vaak niet aan op de 'like' knop te drukken hier, daar moet k nog even aan wennen.

krijg je een like van mij  

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-07-2021 om 10:52

We hebben hier gisteren voor het eerst in weken echt een forse regenbui gehad. Gelukkig niet zo heftig als in Limburg, maar ik las in de krant dat de A10 wel deels onder water stond.

De planten zijn er in ieder geval blij mee.

Ik heb ontdekt dat mijn oude (houten) regenton aan de onderkant zo lek als een mandje is. Zou daar nog iets aan te doen zijn (met bijvoorbeeld dakteer of hoe dat ook heet)? Of moet ik op zoek naar een nieuwe?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-07-2021 om 11:01

hier vannacht/gisteravond 15 mm. Daarbij van de week 30 mm, dus hier eerst wel weer genoeg. Maar er komt nog meer

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-07-2021 om 12:30

Coreopsis schreef op 27-07-2021 om 10:52:

We hebben hier gisteren voor het eerst in weken echt een forse regenbui gehad. Gelukkig niet zo heftig als in Limburg, maar ik las in de krant dat de A10 wel deels onder water stond.

De planten zijn er in ieder geval blij mee.

Ik heb ontdekt dat mijn oude (houten) regenton aan de onderkant zo lek als een mandje is. Zou daar nog iets aan te doen zijn (met bijvoorbeeld dakteer of hoe dat ook heet)? Of moet ik op zoek naar een nieuwe?

Is het verrot?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-07-2021 om 12:40

Mijn tuin staat er nog wel goed bij, na al het water. Rozen iets minder, maar die stonden net volop in bloei. Maar nog genoeg knoppen over, dus die komen wel weer. 

Nou en of, de rozen komen wel weer, ik zie de eerste knoppen van de tweede bloei!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-07-2021 om 16:51

ja die zie ik ook al. Vanavond maar even de rare/uitgebloeide knoppen eruit knippen

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-07-2021 om 16:52

Tickel schreef op 27-07-2021 om 12:30:

[..]

Is het verrot?

De planken zelf niet. Maar blijkbaar zat er aan de onderkant langs de rand nog een laagje (dus waar onderkant de zijkant raakt). Of dat hout was weet ik niet, maar dat is dus deels weg, en langs dat deel van de rand stroomt het water vrij snel weg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.