Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

24-07-2021 om 14:39

hier hoor ik ergens ver weg al de hele dag zo’n tegelslijper…. Dat belooft weer wat ‘moois’ te worden dus

Hier in het zuiden is de regen al weer begonnen. De komende uren 5 mm per uur
We hebben vanmorgen, net voor de bui begon, een begin gemaakt met de grote snoeibeurt van de kersenbomen. Eigenlijk zijn het middenstambomen, maar de vorige eigenaar heeft deze nooit gesnoeid, waardoor op de middenstam inmiddels een paar verticale takken gegroeid zijn die zelf het formaat van een kersenboom hebben. Toen we hier 11 jaar geleden zijn komen wonen, hebben we die takken al voor de helft teruggesnoeid, maar inmiddels is de hele boel weer zo hoog. Dit keer gaan we rigoreus snoeien (eigenlijk toppen). We doen het wel in etapes, dus niet de hele boom in een keer, zodat hij toch enigzins kan herstellen. Vandaag is een boomstam-tak neer gegaan.
Ergens de komende weken gaat van de andere boom ook 1 zo'n boomstam-tak eruit. De rest blijft staan tot volgend jaar en dan doen we weer uit iedere boom zo'n megatak.
Ik weet dat het heel slecht is voor kersenbomen om zo te snoeien, maar er stierven al takken af door lichtgebrek, een boom is aan het gommen. Eigenlijk is het gewoon een bende. En dan toch nog honderden kilo's kersen ieder jaar. We gaan het zien en anders is er meteen plaats voor de walnoot, die ik inderdaad voorlopig in een kuip ga plaatsen, zoals iemand hier al zei. Het is nu nog een babyboompje, waarschijnlijk dit voorjaar pas uit de dop gekomen. Is nu kniehoog, een ukkie dus.

@Tickel, super gezellig die voederplaats bij jou. Al die mussen, heerlijk!

@Coreopsis, jouw buurman heeft dus nog niks geleerd van het waterdrama in Limburg. Paar flinke regenbuien, misschien dat hij zijn tegels dan weer inruilt voor gras. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-07-2021 om 15:28

Tover-Feetje schreef op 24-07-2021 om 13:17:

Tickel, had jij eerst een andere naam op Viva?
je hoeft natuurlijk niet te antwoorden

Nope, altijd deze naam.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-07-2021 om 15:29

Tuinfluiter schreef op 24-07-2021 om 13:11:

leuk al die mussen en wat een mooie witte klimmer

Toscaanse jasmijn is dat. Maar nog niet goed dicht, de tuin is nog geen jaar oud.

Tickel schreef op 24-07-2021 om 15:28:

[..]

Nope, altijd deze naam.

Ik dacht je foto's te "herkennen" maar misschien zijn er wel meer mensen met voederschalen 

Nieuwe, hopelijk duidelijkere, foto's van de zandsporen in mijn tuin.

spoor4.jpg

spoor3.jpg

Ik ben zelf ook aan het googlen geslagen maar heb het idee dat deze "sporen" groter zijn dan de sporen die woelmuizen maken.
Ook zie ik nergens van die gaatjes van eventuele in en uitgangen 

Woow wat veel vogels Tickel!

Lastig met je kersen Duet. 
Wij hebben een walnoot, maar iemand zei dat het een zuid Europese ofzo is. De vorige bewoner snoeide hem als een soort knotwilg (maar dan groter) en dat zijn wij dus maar blijven doen (of beter : de aardige buur die dat voor ons doet) want de tuin is voor een volgroeide walnoot echt te klein (en dan hebben de buren een dak in hun tuin). Blijkbaar kunnen walnoten dus tegen zo rigoureus snoeien dat het meer lijkt op knotten. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-07-2021 om 17:05

Tover-Feetje schreef op 24-07-2021 om 16:44:

Ik ben zelf ook aan het googlen geslagen maar heb het idee dat deze "sporen" groter zijn dan de sporen die woelmuizen maken.
Ook zie ik nergens van die gaatjes van eventuele in en uitgangen

En als je een beetje van de hoopjes weg veegt? Zie je dan iets wat afwijkt?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-07-2021 om 17:09

Kan het door vliegende mieren komen?

Tickel schreef op 24-07-2021 om 17:05:

[..]

En als je een beetje van de hoopjes weg veegt? Zie je dan iets wat afwijkt?

Net in de regen gaan vegen en scheppen.
Ik ontdek geen gangetjes of gaatje...heel bijzonder.

Vliegende mieren, ik sluit niets uit maar die heb ik eens eerder gehad en die zaten tussen de bestrating.
Ik zag toen ook duidelijk een berg mieren de grond uitkomen, nu zie ik dus helemaal niets.
De sporen zijn ook minimaal 10 cm breed, lijkt mij best groot voor muizen of mieren 

Tover-Feetje, heb je je schep al eens in zo'n gang gezet? Echt even rechtop flink erin steken. Zit er een een ruime tunnel onder?
Het lijkt precies op de sporen die wij in onze vorige tuin hadden. Die lag aan het water, daar hadden we woelratten of woelmuizen. 

Yeah, mijn smileys doen het weer. Of te wel ik heb een andere browser gedownload en nu doen ze het wel!

Tickel schreef op 24-07-2021 om 12:51:

Het is echt heel druk vandaag. En ze hebben pech, 2 silo's zijn leeg.

Haha! Dat houd ik nu ook aan in plaats van steeds invullen: leeg is leeg voor vandaag!

duet schreef op 24-07-2021 om 18:48:

Yeah, mijn smileys doen het weer. Of te wel ik heb een andere browser gedownload en nu doen ze het wel!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.