Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

duet
22-07-2021 om 22:46
Wat leuk Pimpom! Ik stond ook zo te springen toen ik de eerste keer de egel zag. 
Aaaanne
22-07-2021 om 22:50
Even bijlezen...
Ik ben een poosje ondergedoken omdat ik het gedoe met viva en twee fora zooo irritant vond! Maar gelukkig blijft het hier lekker druk, dus ik blijf voorlopig ook lekker hier.
Wat leuk dat een aantal van jullie zo veel te oogsten hebben: bessen, aardappels, appels, hmm.
Wij hebben vanavond een salade gegeten met veel tijm en roosmarijn er in.
En wat veel vlinders! Mooie foto's ook
Ik heb vooral koolwitjes en een paar Atalantas gezien, verder nog weinig vlinders. De buren hebben op de scheiding tussen onze tuinen een mooie flinke vlinderstruik geplant, maar niet bloeit nog niet.
Wild flower, wat een apart soort bloem die rood/oranje!
Aaaanne
22-07-2021 om 22:50
Wattenbolleke schreef op 18-07-2021 om 20:18:
We hebben een voortuin waar eerst grind lag. Ik wilde er graag gras maar ik vind het toch wel veel werk... maar wat dan? Geen zin om super vaak onkruid te trekken. Er komt een appelboom en misschien nog wel een boompje. Een strookje waar ik graag tulpen wil hebben. Misschien stapstenen zodat we er kunnen lopen. Maar wat doe ik er tussen... wie heeft een goed idee?

Wilde geraniums? Doen het hier heel goed onder de appelboom enzo, en er past echt geen onkruid meer tussen
Veel planten zijn veel makkelijker dan gras of grind.
Of zoals Veldbloemen schrijft : gras met bloemetjes er in, ook mooi 
Aaaanne
22-07-2021 om 22:51
Tover-Feetje schreef op 18-07-2021 om 21:00:
Mijn aardbeien zijn door de vogels allemaal vroegtijdig geplukt.
De pruimen hangen nog wel, ik heb vorig jaar 9 potten pruimenjam kunnen maken.
Ben benieuwd wat de oogst dit jaar zal zijn.
prachtig deze! Een pruim past echt niet meer in onze tuin, maar oh wat zijn ze mooi!
Sophia_!
22-07-2021 om 22:56
gezellig dat je er weer bent Aaaanne
Die wilde geraniums zijn leuk zeg, lekker vrolijk.
Aaaanne
22-07-2021 om 23:01
Oh, ik las ook iets over licht in de tuin. Wij hebben geen licht, maar eindeloos veel Teunisbloemen. Zodra het donker wordt zie je ze open gaan, heel apart. Het lijkt soms wel zo'n time-lape filmpje van een bloem die open gaat, maar het gaat echt zo snel dat je het ziet gebeuren. Het lijken wel lampjes omdat ze zo mooi geel zijn 
(oh en dit was verder geen stoken of grap, het ging me echt om die bloemen en realiseer me nu ik geel typ pas dat er misschien iemand over struikelt)

Aaaanne
22-07-2021 om 23:02
Sophia_! schreef op 22-07-2021 om 22:56:
gezellig dat je er weer bent Aaaanne
![]()
Die wilde geraniums zijn leuk zeg, lekker vrolijk.
Pimpom
22-07-2021 om 23:03
Aaaanne schreef op 22-07-2021 om 22:50:
[..]
Wilde geraniums? Doen het hier heel goed onder de appelboom enzo, en er past echt geen onkruid meer tussen
Veel planten zijn veel makkelijker dan gras of grind.
Of zoals Veldbloemen schrijft : gras met bloemetjes er in, ook mooi
Die geraniums zijn echt fijn, bij mij hebben ze witte bloemen. Ook makkelijk om een wortelstok eraf te halen om ergens anders weer te gebruiken in de tuin.
Af en toe moet ik 'm een keertje inperken, maar verder geen onderhoud aan.
Ik zit ook te pingpongen tussen 'hier' en 'daar'
Voor dit topic nu toch besloten hier te blijven, zo handig om mooie foto's een duimpje te geven!
Aaaanne
22-07-2021 om 23:09
Moosey schreef op 19-07-2021 om 21:48:
[...]
Ik heb net voor het eerst mijn tomaten bemest met zelfgemaakte smeerwortelgier. Voel me enorm Monty Don. Jammer alleen dat er bij het verwijderen van de verrotte planten uit de gier een stuk smeerwortelslijm op mijn hoofd terecht kwam (don't ask..) en nu mag ik niet meer bij lief op de bank en moet ik verplicht douchen
Mama Inge wat een onwijs grote tuin dat die plek bij die boom voor een boomhut gebruikt kan worden, gaaf!!!
Aaaanne
22-07-2021 om 23:13
duet schreef op 20-07-2021 om 09:40:
Ik zag vanmorgen een petitie langskomen van natuurmonumenten tegen het maaien van bermen om insecten te beschermen. Doen jullie ook mee?
https://www.natuurmonumenten.nl/teken/petitie/bedankt
Ik wilde het al bijna invullen, maar het gaat per gemeente. Ik heb het geluk te wonen in een gemeente waar dit breed op de agenda staat. De prachtigste bermen zijn er te vinden, dus ik teken niet omdat mijn gemeente dit al doet (en het raar zou zijn als er handtekeningen hiervoor naar mijn gemeente zouden gaan dan). Maar heel goed initiatief! (als je van de link in jouw post 'bedankt' af haalt kom je trouwens bij het begin van de petitie)
Aaaanne
22-07-2021 om 23:20
Neweve schreef op 20-07-2021 om 09:57:
wat wordt er veel geschreven! Ik houdt het niet allemaal meer bij...
Ik kwam deze tegen op Facebook, tuin uit België. De mensen links hebben van hun tuin een parkeerplaats gemaakt en tussen de tuinen zit een muurtje.
*shoot nog niet genoeg geschreven voor plaatjes denk ik.
Ja, dat zegt wel wat het effect van een echte tuin of een tegeltuin is ja!
Meerkat wat een prachtige bloemen tegelijk in je tuin zeg! Die donkerrode stokroos en dahlia
FaithfulDuck87
22-07-2021 om 23:23
Ik zag dat mijn God's vergissing ook bijna weer bloeit. Heb alleen nog geen foto
Aaaanne
22-07-2021 om 23:27
MevrouwJack schreef op 20-07-2021 om 21:37:
Leuk al die foto's! Ik mag nog niet helaas, dus kan mooi nog even wachten tot het nog mooier in bloei staat.
Hee, jij ook hier, leuk!!
Die hangende alliums zien er gezellig uit voor je raam Tickel!
En Hamer, wat gaaf dat je een schildpad in de tuin hebt met een vijver voor 'm! Heb je nog meer dieren in de tuin?