Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

DownrightChinchilla41
18-07-2021 om 23:53
Sophia_! schreef op 18-07-2021 om 23:51:
echt leuk, al die fruitbomen. Zou ik ook wel willen.
Kan altijd, tegenwoordig heb je al dwergvarianten. Dus zelfs op een balkon kun je een fruitboompje houden
(kwestie van goed kort houden en snoeien)
Sophia_!
19-07-2021 om 00:05
Yolo schreef op 18-07-2021 om 23:53:
[..]
Kan altijd, tegenwoordig heb je al dwergvarianten. Dus zelfs op een balkon kun je een fruitboompje houden
(kwestie van goed kort houden en snoeien)
Gewoon in potten? Dat zou natuurlijk wel kunnen
Tuinfluiter
19-07-2021 om 08:36
leuk en mooi die fruitbomen
Wij hebben ook fruitbomen (kersen en pruim) gehad en altijd als ik dacht morgen ga ik oogsten deed een vogel het net voor mij. Nu alleen nog een stoofpeer helaas dit jaar weinig peertjes
GroenTuintje
19-07-2021 om 08:38
Tuinfluiter schreef op 19-07-2021 om 08:36:
leuk en mooi die fruitbomen
Wij hebben ook fruitbomen (kersen en pruim) gehad en altijd als ik dacht morgen ga ik oogsten deed een vogel het net voor mij. Nu alleen nog een stoofpeer helaas dit jaar weinig peertjes
Hier ook minder peren dan voorgaande jaren
wel heel veel appels.
Tuinfluiter
19-07-2021 om 08:43
Courgettes gaan altijd goed deze heb ik gisteren geoogst en op gegeten

wild-flower
19-07-2021 om 08:55
Friezinnetje schreef op 18-07-2021 om 20:03:
Volgens mij zijn dat ijsbloemen of niet?
Klopt . delosperma of ijsbloem .
FaithfulDuck87
19-07-2021 om 09:05
wild-flower schreef op 19-07-2021 om 08:55:
[..]
Klopt . delosperma of ijsbloem .
ik heb ze ook, maar ze doen het bij mij niet zo goed.
Milala
19-07-2021 om 12:09
Wat een mooie foto's allemaal en wat gaat dit topic toch altijd weer als een speer! Ik heb gisteren mijn framboos tot de grond gesnoeid.. man man ik was hem zo zat dat ik niet eens de frambozen eraf gehaald heb. Hij staat zo onhandig en gaat zo hard dat hij mij elke keer weer in mijn benen prikt. Mijn andere framboos (ander soort met geeloranje frambozen) staat nota bene naast mijn bankje achterin de tuin en blijft wel een beetje lief en compact. Die mag blijven!
Ik ben gisteren hier op de woonboulavard nog op lampjes jacht geweest.. Van die gekleurde party lights op zonneenergie, daar kan ik een gezellig hoekje mee maken. Ik had ook een solar grondspot meegenomen, en die geeft best mooi licht. Daar ga ik dus nog een lading van halen. Dat is een goedkopere oplossing dan stroom aanleggen, dat komt wel als de tuin helemaal op de schop gaat, ooit.. denk ik..
Ik heb nu in 2 jaar tijd zonder heel rigoreus te werk te gaan de strakke tuin van de vorige bewoners omgetovert tot een gezellige tuin, lekker kneuterig. Ik ben er nog lang niet maar het contrast is zo groot.. Ik ben er blij mee 
Sophia_!
19-07-2021 om 12:17
klinkt gezellig Milala. Ik heb ook een paar solarspots, die geven echt lang een gezellig licht in de zomer. Ik wil er nog 2 voor aan de schutting bij het terras. Goed excuus om weer naar het tuincentrum te gaan 😁
Ik ga zo wat zooi eruit gooien. Er groeit veelteveel hedera en de campanula is inmiddels ook uitgebloeid en heel lelijk geworden. Weg ermee.
GroenTuintje
19-07-2021 om 12:18
@milala, ik ben mijn frambraam ( mijn mislukte framboos) ook wel eens zat
. De gesnoeide 'verwijderde' braam groeit helaas weer, dus die moet ik er weer uithalen 
Milala
19-07-2021 om 12:55
Ik zal binnenkort eens kijken of ik foto's kan plaatsen, maar dan moet ik nog een aantal posts denk ik. En wellicht een foto van 2 jaar geleden.. voor het voor en na effect.
Mijn terras is voor mijn gevoel te groot en van die lelijke 50x50 tegels.. die gaan er sowieso een keer uit maar er moet nog meer gebeuren aan dit huis dus dat moet echt even wachten.
Milala
19-07-2021 om 12:56
GroenTuintje schreef op 19-07-2021 om 12:18:
@milala, ik ben mijn frambraam ( mijn mislukte framboos) ook wel eens zat
. De gesnoeide 'verwijderde' braam groeit helaas weer, dus die moet ik er weer uithalen
Ik ga hem nu ff bijhouden en als ik dan visite heb met spierballen (ik kan zelf geen schep hanteren) dan kijk en vraag ik wel even lief. 😃