Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

Tover-Feetje
16-07-2021 om 23:43
Ik schrijf maar mee in een topic op het viva forum zodoende dat het eeuwen duurt voor ik plaatjesplakken rechten heb.
Die heb ik hier al wel
dus blijf ik voor het TTT topic sowieso hier.
Plotsa
16-07-2021 om 23:44
Die toscaanse jasmijn, wat een pracht. Die van mij is afgelopen winter dood gevroren.
En de vlinderstruiken doen het hier ook goed. Degene die we dit jaar hebben gesnoeid doet het super goed. Die we vorig jaar hebben gesnoeid beduidend minder.
Plotsa
16-07-2021 om 23:46
Ik blijf ook hier, ik vind het zoveel fijner werken dit forum op mobiel. Je gaat direct naar je laast gelezen post, geen geklik op toon meer, niet zoveel irritante reclames tussendoor, enz.
GroenTuintje
16-07-2021 om 23:46
Tover-Feetje schreef op 16-07-2021 om 23:43:
Ik schrijf maar mee in een topic op het viva forum zodoende dat het eeuwen duurt voor ik plaatjesplakken rechten heb.
Die heb ik hier al weldus blijf ik voor het TTT topic sowieso hier.
Gezellig
Madamecannibale
17-07-2021 om 08:26
Ik blijf voorlopig ook maar even hier plakken, vind het wel handig werken.
Ik kan jullie advies wel even gebruiken. Ik heb een strook met aan de ene kant schutting en de andere kant terras van 30cm breed en ongeveer 2 meter lang. Ik had er om en om verbena en lampenpoetsergras geplaatst maar het ziet er niet uit. De verbena is meer dan 1,5 meter hoog geworden en geknakt door de regen, het lampenpoetsergras is heel laag. Ik wil er dus iets anders poten. Ik zat te denken aan een rand lavendel of aan klimrozen tegen de schutting. Maar misschien weten jullie nog een leuke optie. Ik zoek iets dat niet woekert, en roze, paars of blauw bloeit.
Saffron
17-07-2021 om 08:35
Dat van de verbena herken ik, bij mij zijn ze 1,70 hoog. Zijn de lampenpoetsersgras planten nog jong? Want dat heeft wel even tijd nodig om een mooie grote kluit te worden. Dat heb ik althans met mijn grassen- het ziet er nu nog niet echt uit, maar het wordt langzaam wat.
FaithfulDuck87
17-07-2021 om 08:46
https://www.trouw.nl/cultuur-media/waarom-het-viva-forum-cultureel-erfgoed-is-we-hebben-er-met-elkaar-geschiedenis-geschreven~b7e746a6/
En kijk eens welk topic bovenaan staat in dit artikel??
Sophia_!
17-07-2021 om 09:04
Coreopsis schreef op 16-07-2021 om 23:04:
Vraag: wat gaan we doen? Blijven we nu hier plakken of verhuizen we terug naar Viva?
Huh? Hoezo?
MeganRapinoe
17-07-2021 om 09:08
Ik schreef op Viva niet met jullie mee, maar heb nu een prachtige groene tuin en dit forum is veel fijner. Ik hoop dus dat jullie hier blijven 😁
MeganRapinoe
17-07-2021 om 09:10
Wat ik zo mooi vondafgelopen week: ik woon bij Limburg en we hebben dus ook megaveel regen gehad, maar ik had nergens plassen of stromen in de tuin. Alles wordt helemaal mooi opgenomen door de grond en de planten. Lange leve geen tegels
EnchantedDragonfly18
17-07-2021 om 09:20
Madamecannibale schreef op 17-07-2021 om 08:26:
Ik blijf voorlopig ook maar even hier plakken, vind het wel handig werken.
Ik kan jullie advies wel even gebruiken. Ik heb een strook met aan de ene kant schutting en de andere kant terras van 30cm breed en ongeveer 2 meter lang. Ik had er om en om verbena en lampenpoetsergras geplaatst maar het ziet er niet uit. De verbena is meer dan 1,5 meter hoog geworden en geknakt door de regen, het lampenpoetsergras is heel laag. Ik wil er dus iets anders poten. Ik zat te denken aan een rand lavendel of aan klimrozen tegen de schutting. Maar misschien weten jullie nog een leuke optie. Ik zoek iets dat niet woekert, en roze, paars of blauw bloeit.
Ik lees het als een strook langs je terras. Wil je dit terras wat "dicht laten groeien"? Meer beschutting? Dan zou je kunnen kijken naar grassen. Panicum virgatum Northwind bijvoorbeeld.

Saffron
17-07-2021 om 09:21
Sophia_! schreef op 17-07-2021 om 09:04:
[..]
Huh? Hoezo?
Viva forum blijft ineens toch bestaan. Gisteravond aangekondigd.