Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

Flores
14-07-2021 om 18:46
Netherfield schreef op 14-07-2021 om 18:06:
nee, ben nooit aan Twitter begonnen. Toen ik op een trapje stond om een betere foto te maken werd er wel flink om mij heen gezoemd.
Heel stoer! Ik volg Wespenvriend vooral om wat te doen aan mijn panische angst voor wespen 🙈. Ik ben inmiddels wel overtuigd van het nut en dat ze niet allemaal eng zijn. Ik zou waarschijnlijk op zoek gaan naar een enorme zoomcamera om toch de foto te maken, en daarna hopen dat het een schattig saksisch wespje of zo is die helemaal niets doet en totaal niet geïnteresseerd is in zoetigheid en zo.
Flores
14-07-2021 om 19:19
Het is een gewone wesp. Dat zijn wel van die types die op een gegeven moment vervelend worden. Hij schrijft: gewoon lekker laten zitten. Maar hij is dan ook iemand die wel eens een nest bij iemand weghaalt en dan in zijn eigen huis of tuin plaatst 😲
Maar goed, nu weet je in ieder geval met wat voor een wesp je te maken hebt.
DeBuurvrouw
14-07-2021 om 19:21
Mag ik hier mijn vraag stellen? Ik woon in een woonwijk en heb een simpel voortuintje. Momenteel staat hier een beukenhaag, maar ik vind het maar zo zo. Hij doet het niet zo goed en is er erg ongelijkmatig. Hebben jullie een idee voor een leuke groene heg? Niet te groot en geen buxus?
FaithfulDuck87
14-07-2021 om 19:38
nog even een paar foto's uit mijn tuin
Stokrozen, kleine zonnehoed, witte hortensia

Weinig blad, veel bloemen. Stamroos met spot

Sophia_!
14-07-2021 om 19:38
DeBuurvrouw schreef op 14-07-2021 om 19:21:
Mag ik hier mijn vraag stellen? Ik woon in een woonwijk en heb een simpel voortuintje. Momenteel staat hier een beukenhaag, maar ik vind het maar zo zo. Hij doet het niet zo goed en is er erg ongelijkmatig. Hebben jullie een idee voor een leuke groene heg? Niet te groot en geen buxus?

Dit vind ik zelf erg mooi, een glansmispelhaag.
FaithfulDuck87
14-07-2021 om 19:39

paarse/blauwe/rose hortensia met paarse salvia

eendagslelie, vol nog met knoppen
Aaaanne
14-07-2021 om 19:49

Het leuke blauwe bloemetje van laatst uit het wildebloemenzaad heeft gezelschap gekregen. Het is dus winde. Maar het lijkt wel een plant met allemaal verschillende kleuren bloemen, ik vind het zo leuk!

Onderste is mijn ietwat verwilderde rotstuintje 
EnchantedDragonfly18
14-07-2021 om 19:50
DeBuurvrouw schreef op 14-07-2021 om 19:21:
Wil je echt een heg of mogen het ook "gewoon" struiken zijn?
Ik ga zelf tussen de tuin van de buren en die van mij de Lonicera periclymenum 'Chic & Choc' zetten.
Die is half wintergroen en wordt max 80 cm hoog.
Flores
14-07-2021 om 21:18
debuurvrouw: ik heb een struikhedera (dat is geen klimplant) als heg. Wintergroen en bloeit vrij laat in het jaar en is dan een van de laatste voedselbronnen voor de bijen. Daarna volgen bessen waar merels graag van eten. Met de sneeuw kwam er ook een koperwiek van snoepen. Met snoeien zo klein of groot als je zelf wil.
Padme
14-07-2021 om 21:36
Cocorico schreef op 14-07-2021 om 16:45:
*foto's verwijderd want die mag ik nog niet posten*
En hoe heten plant 2 en 3? Ze zijn mooi!!
FaithfulDuck87
14-07-2021 om 21:54
Cocorico schreef op 14-07-2021 om 21:52:
Prachtige wilde bloemen Friezinnetje!
Welke??