Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2


Op een koele donkere plaats bewaren en dan poten in het najaar inderdaad

Er zitten ook allerlei vogeltjes in de tuin, roodborstjes, merels, musjes, meesjes

red_heart_face.gif

het wordt hier steeds groener en groener



9-FA75-BDF-B189-49-DD-B3-E2-672-D4-B3128-AE.jpg



10-F9-B9-E5-0-E3-B-49-CE-964-E-086-EB45-D40-F0.jpg



5-B6-F3833-4-D57-48-FD-AC65-EA90-F8-DF615-B.jpg

409-C12-D5-C586-4-E5-A-BF64-7-E18-BB61461-D.jpg




3-B70724-A-DAF2-47-E8-89-F1-BFDFD2-E7-D956.jpg



F8-CD1855-C8-BC-48-C1-AD40-9340210-BE786.jpg



D5963157-995-E-453-F-BDA2-4-F7-CEFC95-F27.jpg



973-DE05-E-200-C-401-B-9-DC4-B2301-FC75-D95.jpg



2-DDCE714-1227-4-AF0-9639-8-EDD758646-B7.jpg


hier mijn grasveld onderhanden genomen. Maaien, verticuteren, heb ik vrijdag gedaan. Hele container vol met gras en mos. En kalk gestrooid. Zonet nog weer graszaad gestrooid en ook nog wat mosdood. Dus vannacht maar lekker wat regen erop. 

hier gesproeid vandaag. Toch best droog de borders ondanks alle regen van afgelopen tijd 

GroenTuintje schreef op 31-03-2024 om 17:29:

hier gesproeid vandaag. Toch best droog de borders ondanks alle regen van afgelopen tijd

de voorspellingen zeggen dat het de komende 2 weken elke dag wel regent, dus daar laat ik het maar op aan komen

Kruidentuintje aangelegd. Nu maar hopen dat de slakken wegblijven. 

IMG-0771.jpg

Leuk bij mij blijven slakken van de kruiden af, sla daarentegen is wel de pineut.

Hoi! Ik lees al héél lang mee, maar schrijf vrijwel nooit. 
K ben verhuisd en heb vandaag heerlijk in mn nieuwe tuin gewerkt.

Lang geleden schreef iemand hier over mozaiek stapstenen die ze zelf had gemaakt. Herkent iemand zich hierin? Ik zou graag weten hoe diegene dat deed. Wellicht dat ik t ook kan maken dan  

ja dat weet ik nog wel. Op pinterest zijn er genoeg te vinden met uitleg hierover. Weet niet of je daar ook zit? 

Dat was Tuingravin maar die heeft hier nooit geschreven dacht ik? Wel op Viva. Anyway, ze gebruikte taartvormen waar ze dan stukjes tegel onderin legde (met de mooie kant naar onder) en dan schepte ze daar iets van cement overheen. Een soort mozaïek-tarte tatin

Hier in de tuin is het ook best nat en ik was te lui om veel voor te zaaien. Heb eea direct gezaaid (raapstelen, radijs, peulen erwten tuinbonen) maar vrees dat alles wat z’n kopje boven het maaiveld uit steekt meteen opgevroten wordt door de slakken. Al heb ik ook wel ns eerder heel lang geduld moeten hebben voor m’n peulen etc op kwamen dus misschien ben ik gewoon te ongeduldig. Alles wat ik wel binnen heb voorgezaaid komt wel prachtig op, dus dat is leuk. 

Lang meegeschreven maar afgelopen twee jaar niet omdat de tuin 'af' was en druk. Klein tuintje, in 2016 helemaal onttegelt en aangelegd. En nu ga ik weg.
Ex blijft maar heeft anti groene vingers dus ik ga hopelijk een deel van mn vasten planten uitdelen aan vrienden, heb er alleen weinig met een tuin en de tijd is ook niet ideaal. En wil mn vijver met 5000000 salamanders graag doneren maar even kijken aan wie. 

Ah Koettie, relatiebreuk is altijd naar en dan ook nog je fijne tuintje achter moeten laten is helemaal prut.
In welke regio zoek je onderdak voor je salamanders?

Hier wel binnen voorgezaaid, maar blijkbaar is er een slak mee naar binnen verhuisd. Weg zaailingen.

Haarlem. Als iemand een emmer salamanders een goed plekke kan geven... 

Ik zou dolgraag salamanders in mijn vijver zetten, maar anderhalf uur rijden lijkt me erg stressvol voor ze..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.