Huis, tuin en keuken
Mama-Inge
12-04-2022 om 19:18
Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen
Wat We niet willen, grijze fiktuinen:

We willen groene tuinen

Linkje naar het 1e deel
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-nieuwe-tegentegeltuinentopic?page=240#3613
GroenTuintje
09-05-2023 om 11:51
SuperCow schreef op 09-05-2023 om 09:10:
Wat leuk al die foto's!!!!
Ik MOET ook gewoon even een foto delen: ik had gisteren midden op de dag bezoek!
Ik heb hem gepaaid met kattenbrokjes en compostwormen en hoop dat ie nog eens terug komt. ♥️
Wat leuk
duet
09-05-2023 om 15:49
Friezinnetje schreef op 06-05-2023 om 20:32:
[..]
zoals je daar al zei, ik ga niet weer naar Viva. Maar doe ze de groeten
@GT, doe ze ook de groeten van mij! Ik kan daar niet meer inloggen en ga daar ook niet meer met een nieuw account inloggen....maar ik mis sommige forummers wel.
Zou je tegen CC willen zeggen dat haar painters palette en haar geranium het in mijn tuin heel erg goed doen? Dankjewel!
GroenTuintje
09-05-2023 om 17:09
duet schreef op 09-05-2023 om 15:49:
[..]
@GT, doe ze ook de groeten van mij! Ik kan daar niet meer inloggen en ga daar ook niet meer met een nieuw account inloggen....maar ik mis sommige forummers wel.
Zou je tegen CC willen zeggen dat haar painters palette en haar geranium het in mijn tuin heel erg goed doen? Dankjewel!
Zal ik doen 
ToetieToover
09-05-2023 om 17:38
SuperCow schreef op 09-05-2023 om 09:10:
Wat leuk al die foto's!!!!
Ik MOET ook gewoon even een foto delen: ik had gisteren midden op de dag bezoek!
Ik heb hem gepaaid met kattenbrokjes en compostwormen en hoop dat ie nog eens terug komt. ♥️
ToetieToover
09-05-2023 om 17:44
Gisteren had ik een paar uur vrij en die heb ik genietend in mijn tuin besteed. Het was heerlijk warm met af en toe een buitje. Ik heb zitten kijken naar de vogels, met zicht op de nestkast van de koolmezen en de nestkast van de mussen. Er zit ook een gans verstopt in de heg te broeden. Bovenop de heg. Daaronder een houtduif. Een soort appartementencomplex, heb ik daar in die heg want ze zitten echt vlak bij elkaar!
Enige ergernis was dat mijn potgrond op was en ik toch nog wat nodig had. Ik had bij mijn moeder zo’n geperste kokospotgrond tablet gebruikt en ik bedacht dat ik die zelf ook nog ergens moest hebben. Jawel! Achterin de tuinkast gevonden! Helaas was het kennelijk zó oud dat het geen water meer opnam. Dus ik heb heel zen, lekker bezig in het warme weer, alles in kleine blokjes gebroken. Die dus ook geen water opnamen. Toen was ik niet meer zen ![]()
duet
09-05-2023 om 18:04
Mooie foto's weer!
GT, jouw tuin is en blijft een paradijsje.
En die egel, geweldig toch?
Hier is de tuin inmiddels ook aardig ontploft. de akeleien staan weer in bloei, mijn favoriete periode van het jaar. Pimpelmeesjes zitten voor het zoveelste jaar op rij in het huisje tegen de keukenmuur. ze zijn al druk aan het voeren.
De houtduiven zijn druk bezig een nest te bouwen in de kastanjeboom. Ik vind steeds een berg takjes onder de boom.
Ik ben samen met een collega een zonnebloem en tomaten challenge aan het doen. We hadden zaadjes uitgewisseld en bleken exact op dezelfde dag de zaadjes gezaaid te hebben. Dus nu houden we een wedstrijd wie de grootste zonnebloem en de grootste tamaat weet te kweken.
Netherfield
09-05-2023 om 19:47
Ik lijk nog weinig naaktslakken te hebben dit jaar. Blij! Of slapen die dingen nog?
GroenTuintje
09-05-2023 om 19:50
Netherfield schreef op 09-05-2023 om 19:47:
Ik lijk nog weinig naaktslakken te hebben dit jaar. Blij! Of slapen die dingen nog?
Idd ja! Hier ook niks gelukkig
huisjesslakken ook niet overigens
GroenTuintje
09-05-2023 om 22:13
aan Duet van CC:” Wil je aan Duet doorgeven dat ik mooie planten op heb kunnen kweken uit haar zaadjes en haar de groetjes terug doen?”
duet
10-05-2023 om 16:49
GroenTuintje schreef op 09-05-2023 om 22:13:
aan Duet van CC:” Wil je aan Duet doorgeven dat ik mooie planten op heb kunnen kweken uit haar zaadjes en haar de groe1tjes terug doen?”
Oooh, wat fijn! Dankjewel GT!
GroenTuintje
10-05-2023 om 18:35
duet schreef op 10-05-2023 om 16:49:
[..]
Oooh, wat fijn! Dankjewel GT!
En je bent altijd weer welkom hè
bij Viva
ShowyHummingbird30
10-05-2023 om 18:53
Netherfield schreef op 09-05-2023 om 19:47:
Nee. Ze zijn klaarwakker en blijkbaar allemaal naar mijn tuin geëmigreerd. Fijn voor jou, maar minder voor mij. Mijn courgette, pompoen, zonnebloem, echinacea én mijn nick-bloem zijn tot op de stengel kaalgevreten
.
Moosey
10-05-2023 om 19:20
Hier wel aanzienlijk meer huisjesslakken (ook opvallen veel segrijnslakken) dan andere jaren. Maar ook wel naaktslakken.
Mijn tactiek van dit jaar is planten flink voorkweken en echt netjes afharden voor ze de grond in gaan. Hopelijk zijn ze dan wat beter tegen de slakken bestand.
Netherfield
10-05-2023 om 21:12
Coreopsis schreef op 10-05-2023 om 18:53:
[..]
Nee. Ze zijn klaarwakker en blijkbaar allemaal naar mijn tuin geëmigreerd. Fijn voor jou, maar minder voor mij. Mijn courgette, pompoen, zonnebloem, echinacea én mijn nick-bloem zijn tot op de stengel kaalgevreten
.
O das echt stom! Kunnen ze niet in het bos gaan wonen ofzo?
Mijn pioenroos schiet de grond uit, groeit echt centimeters per dag.