Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2


Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen

Wat We niet willen, grijze fiktuinen: 

PCIMG-2022-04-12-19-10-50.jpg

We willen groene tuinen

PCIMG-2022-04-12-19-13-28.jpg


Linkje naar het 1e deel

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-nieuwe-tegentegeltuinentopic?page=240#3613


Mama-Inge

Mama-Inge

12-04-2022 om 19:19 Topicstarter

PCIMG-2022-04-12-19-10-50.jpg


PCIMG-2022-04-12-19-13-28.jpg

20220326-085335.jpg

Vandaag lekker in de tuin gezeten. Bij het insectenhotel was het een komen en gaan van bijen en in ons nestkastje broedt een paar koolmezen.

Mama-Inge

Mama-Inge

12-04-2022 om 20:00 Topicstarter

Mijn man heeft een paar bloembakken gemaakt 
Heel vervelend, nu moet ik binnenkort weer naar het tuincentrum voor plantjes

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-04-2022 om 20:22

De plantjes in mijn voortuin zijn pas van eind vorig jaar maar gaan best goed. Een enorm verschil met de achtertuin die op het Noorden ligt. 

DSC-3800.jpg

De heksenstruik heb ik moeten vervangen, die was gebroken door de stormen. Kreeg helaas een fanatiek gesnoeid boompje geleverd. De muurfijnstraal gaat wel als een speer.

DSC-3801.jpg

En de Choisya white dazzler gaat ook goed maar mag nog wel een meterje hoger worden.

DSC-3802.jpg


happy new topic! 

Zouden al die tegeltuinen uit de op klagen over het beetje gras en de groene heg van die ene buur?

Yeeej, een topic vol en een nieuw topic!
Mooie plaatjes bij de OP Inge!

Zonneroosjes heb ik ook sinds afgelopen jaar, heel mooi vind ik ze en ze doen het ook op het droge plekje in de zon waar verder alles verdroogd. Dus nog een paar bijgekocht laatst.

Tickel jouw tuin is echt mooi geworden zeg en wat groeit het hard!

Mama-Inge

Mama-Inge

12-04-2022 om 22:13 Topicstarter

Ik ben benieuwd hoe het zonneroosje het gaat doen.
Heb ik nog niet eerder in de tuin gehad.
Ik heb nu een gele  , maar zag ook andere kleuren 
Misschien dat ik nog een rode erbij zet, dat vind ik wel lekker knallen wat betreft kleuren bij elkaar

BrightEchidna89

BrightEchidna89

12-04-2022 om 22:50

Ordinaire tvp voor ik dit topic verlies.
Morgen een tweede poging om met carbide woelmuizen uit de tuin te jagen; ze hebben dit jaar al veel bollen gegeten. 

  bedankt voor het openen!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-04-2022 om 23:20

Aaaanne schreef op 12-04-2022 om 22:03:

Yeeej, een topic vol en een nieuw topic!
Mooie plaatjes bij de OP Inge!

Zonneroosjes heb ik ook sinds afgelopen jaar, heel mooi vind ik ze en ze doen het ook op het droge plekje in de zon waar verder alles verdroogd. Dus nog een paar bijgekocht laatst.

Tickel jouw tuin is echt mooi geworden zeg en wat groeit het hard!

Dank 

Ik dacht ook dat ik zonneroosjes had, maar het zijn rozenkransjes,  Antennaria dioica 'Rubra'.

Mama-Inge

Mama-Inge

13-04-2022 om 07:00 Topicstarter

Die moest ik even googelen 
Maar wat een leuk plantje tickel 

1 vraagje Mama-inge. Kunnen de plaatjes niet gewoon in de OP? Niemand klikt die linkjes aan

Friezinnetje schreef op 13-04-2022 om 07:14:

1 vraagje Mama-inge. Kunnen de plaatjes niet gewoon in de OP? Niemand klikt die linkjes aan

Staan in het bericht onder de op

Meesje schreef op 13-04-2022 om 07:52:

[..]

Staan in het bericht onder de op

Bij een nieuwe bladzijde zie je dat dus niet meer.

Happy new topic! 

Neweve schreef op 12-04-2022 om 22:01:

happy new topic!

Zouden al die tegeltuinen uit de op klagen over het beetje gras en de groene heg van die ene buur?



Hier wel. Die ene buurvrouw knipte preventief mijn planten af. Ze wilde dan wel die groenblijvende bomen in mijn tuin omdat ze dacht dat groenblijvend nooit een blad liet vallen, en dus onderhoudsvrij was. Datzelfde dacht ze van een klimop haag in de voortuin die ze voorstelde omdat ze de staande beukenhaag zoveel onderhoud vond. Die moest sowieso vervangen worden want hij was dood, meldde ze in destijds in maart.

Een vorige buurvrouw met tegeltuin-next-level (antraciet cement-gevoegde plavuizen in de hele tuin: burn baby, burn) ergerde zich aan de laurier van de buren die boven de schutting uit piepte en die een paar weken in het jaar ENORME rommel veroorzaakte.

Maar... als je bent opgegroeid in een tegeltuin en nooit iets van tuinieren hebt meegekregen, is ermee beginnen ook best wel lastig denk ik. Ik vind het dus een heel mooi initiatief dat een basisschool hier bloemenborders, moestuinbakken, een kleine boomgaard en een compostbak heeft staan die door de klassen worden onderhouden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.