Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het (kamer)planten topic


Oh, dat is dan niet de goede optie.

Ik ben al een hele tijd niet meer naar een tuincentrum geweest. Dat is natuurlijk prima voor de planten die ik al heb.

Maar binnenkort ga ik weer om de kerstafdeling te bezoeken waarvoor ik het tuincentrum al die tijd gemeden heb. Ik moet nog een datum prikken. Traditioneel ga ik altijd eind oktober - begin november kijken of er nieuwe trends zijn. Maar ik ben nog niet geheel in de stemming.

Mijn orchidee heeft twee beginnende nieuwe bloemtakken hehe. Hopelijk heb ik deze keer kerstorchideeën.

ik heb een ctenanthe-ctenanthe-setosa-compact-star in de kamer staan. Die doet het erg goed, dus gisteren overgezet in een grotere pot. Nu lijkt ie nog veel groter! Ander plekje gegeven, hopelijk doet ie het daar ook goed. 
mijn Alocasia Polly (olifantsoor) ook naar andere plek gezet, want daar zat poes steeds in te graven. 

Goed bezig. Ik heb wat kleine stekjes bij elkaar gezet, dan leek het wat meer en nemen ze minder ruimte in. Het ruilseizoen is wel een beetje voorbij. 

Ahh mooi ding die Centanthe. Dit is zeker net zo'n drama plant als z'n zusje Calathea?

Ik zat op nobuy island maar toen ben ik meegesleept naar een tuincentrum en vond ik een paars fluweel plantje:

image_10c464b8-5f6e-4f59-bc8d-94ff6b1dcf2f_1080x.jpg?v=1629463135


(niet mijn foto)

Ik vond hem zo cool dat ie mee moest, dus nu staat ie op mijn bureau te shinen. Hij was maar 2,50 dus ik kan het wel lijden.

Rockstar schreef op 07-11-2022 om 10:57:

Ahh mooi ding die Centanthe. Dit is zeker net zo'n drama plant als z'n zusje Calathea?

I


Nee hoor, maar ik vind een Calathea ook geen drama-plant, dus dat zegt niet zo veel ws. 
Hij vouwt zijn bladeren 's avonds wat dicht, dus dat is soms even schrikken, vooral voor poes. 

Friezinnetje schreef op 07-11-2022 om 11:29:

[..]

Nee hoor, maar ik vind een Calathea ook geen drama-plant, dus dat zegt niet zo veel ws.
Hij vouwt zijn bladeren 's avonds wat dicht, dus dat is soms even schrikken, vooral voor poes.

Oké dan zegt het inderdaad niks, want ik doodvermoord calathea's aan de lopende band.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-11-2022 om 13:04

Rockstar schreef op 07-11-2022 om 11:31:

[..]

Oké dan zegt het inderdaad niks, want ik doodvermoord calathea's aan de lopende band.

Ik ook. En ik vind ze zooooo mooi. Dus probeer het steeds opnieuw, met helaas steeds hetzelfde resultaat.


Ik ben mijn zaagcactus aan het doodvermoorden  Ik nam aan dat ik m haast niet te weinig water kon geven, maar hij krijgt toch heus wel wat. Maar nu waren al z’n stengels? bladeren? hoe noem je ze eigenlijk, helemaal slap en rimpelig. Lijkt me toch uitdroging (hij had ook al zeker 2 weken geen water gehad, dus teveel vocht kan het haast niet zijn) Vanochtend een slokje gegeven, het zal mij benieuwen..

Moosey schreef op 07-11-2022 om 13:04:

Ik ben mijn zaagcactus aan het doodvermoorden Ik nam aan dat ik m haast niet te weinig water kon geven, maar hij krijgt toch heus wel wat. Maar nu waren al z’n stengels? bladeren? hoe noem je ze eigenlijk, helemaal slap en rimpelig. Lijkt me toch uitdroging (hij had ook al zeker 2 weken geen water gehad, dus teveel vocht kan het haast niet zijn) Vanochtend een slokje gegeven, het zal mij benieuwen..

Deze plant moet je niet behandelen als een cactus, dat vindt ie niet leuk. Ik zou hem behandelen als een vrouwentong.

Rockstar schreef op 07-11-2022 om 11:31:

[..]

Oké dan zegt het inderdaad niks, want ik doodvermoord calathea's aan de lopende band.

heb gisteren nog een nieuwe gekocht, de Calathea Ornata. Die heeft roze streepjes. Heb nieuwe, bredere vensterbanken, dus kon weer wat planten aanschaffen  

Verder nog 2 goudpalmen gekocht en 2 soort cactussen, maar denk dat het vetplanten zijn. Denk een soort Aloë Vera. Weer lekker ingeslagen dus. Er staan nu een 30 planten in mijn woonkamer/keuken

Ahh wat een mooiert die Calathea. Ik heb een plantenstop hier, ik kan ze serieus niet meer kwijt. Ik heb er nu 8 in de woonkamer, ik heb daar geen vensterbanken dus de ruimte is beperkt. In mijn werkkamer staan er nu 8 en in mijn slaapkamer 8. Ik kan er nog wat in de vensterbanken kwijt maar ik wil die niet volgepropt hebben staan dus liever niet. Maar ik ben tevreden met mijn collectie.

Die fluweelplant is mooi hè! Ik heb er ook eentje. Heeft helaas luizen gehad, maar ik heb het nu redelijk onder controle. Binnenkort nog maar eens kijken of ik wat stekjes kwijt kan. Die gaan te hard. Er mag ook echt niets meer bij komen!! Niet naar het tuincentrum dus.

Ohhhh mijn lieve buurvrouw geeft altijd planten als er weer wat te vieren is. Maar de buurvrouw en ik hebben niet dezelfde smaak… Nu heb ik een Achmea gekregen, met een roze bloem erin. En ik vind dus alles aan die plant lelijk Wat moet je daar nou mee…

Moosey schreef op 14-11-2022 om 15:41:

Ohhhh mijn lieve buurvrouw geeft altijd planten als er weer wat te vieren is. Maar de buurvrouw en ik hebben niet dezelfde smaak… Nu heb ik een Achmea gekregen, met een roze bloem erin. En ik vind dus alles aan die plant lelijk Wat moet je daar nou mee…

laten verzuipen, meteen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.