Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het grote retro & nostalgie (spulletjes) topic


redbulletje

redbulletje

25-07-2021 om 07:41 Topicstarter

0db78472a8afc934366a7add6a46e64dbf09c909.jpg

Mijn moeder had vroeger een hele set van dit soort bakjes. Toen ik vorig jaar opeens belangstelling kreeg voor oude e-maille spulletjes had ze er nog maar ééntje. Die heb ik toen gekregen en staat nu in m'n keuken met de eieren er in. 

dat schaaltje heeft mn schoonvader ook !

redbulletje schreef op 25-07-2021 om 07:41:

0db78472a8afc934366a7add6a46e64dbf09c909.jpg

Mijn moeder had vroeger een hele set van dit soort bakjes. Toen ik vorig jaar opeens belangstelling kreeg voor oude e-maille spulletjes had ze er nog maar ééntje. Die heb ik toen gekregen en staat nu in m'n keuken met de eieren er in.

Op het moment dat ik dit soort emaille bakjes en borden zie hoor ik mijn moeder in gedachten zeggen: "Zijn ze nu helemaal gek geworden. Wij aten vroeger uit pure armoede daaruit en nu eten ze daaruit uit pure weelde...."


redbulletje

redbulletje

25-07-2021 om 11:10 Topicstarter

Haha, ik geloof niet dat wij ooit uit die schaaltjes hebben gegeten maar dat er eten in bereid werd. 

Precies dezelfde schalen hadden mijn ouders ook met zo'n groen randje. Die hebben wij allemaal weg gegooid maar ik bedenk me nu dat die dingen misschien nog wel geld op hadden kunnen brengen.

redbulletje schreef op 25-07-2021 om 11:10:

Haha, ik geloof niet dat wij ooit uit die schaaltjes hebben gegeten maar dat er eten in bereid werd.

image.jpg

deze bedoelde ik. Maar om eerlijk te wezen, die opmerking plaatste ze bij alles waaruit je kon eten/ eten in kon bereiden 

redbulletje

redbulletje

25-07-2021 om 11:30 Topicstarter

Wellicht worden ze over 50 jaar ook helemaal lyrisch van de goedkope kunststof rommel die nu in de omloop is  

Ik heb tupperware schaaltjes die al 32 jaar oud zijn. Die dingen slijten niet zolang je de deksels niet in de vaatwasser doet. Dat heb ik eens bij 1 schaaltje gedaan maar die sluit niet goed meer.

redbulletje schreef op 25-07-2021 om 11:30:

Wellicht worden ze over 50 jaar ook helemaal lyrisch van de goedkope kunststof rommel die nu in de omloop is

Vast niet, dan is de coating al helemaal vergaan… 😬

Tickel schreef op 24-07-2021 om 17:06:

[..]

Kopen? Heb er nog eentje liggen 🤣

Haha! Hoe groot zijn ze eigenlijk? En je woont vast niet in mijn buurt 😬. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

25-07-2021 om 12:49

SuzyQFive schreef op 25-07-2021 om 12:21:

[..]

Haha! Hoe groot zijn ze eigenlijk? En je woont vast niet in mijn buurt 😬.

40x25 cm 

ik hou zelf vooral van de jaren 20-60 stijl qua interieurspulletjes. En dan de zakelijkere en/of lichtere stijl. Hele zware lompe en dikke meubels passen daar niet bij. Of de over the top gedecoreerde krullen meubeltjes ook niet.

Ik heb door de jaren heen zelf een leuke collectie aan spulletjes verzameld. Soms heb ik iets vergelijkbaars terug gekocht wat ik helaas op te jonge leeftijd heb weggedaan. Mijn moeders huis stond vol met oude spullen uit haar jeugd en van mijn oma. Mijn moeder overleed toen ik 19 was en gezien onze matige relatie en mijn leeftijd kon ik de spullen toen niet op emotionele waarde schatten. Bovendien had ik een klein kamertje, dus waar moest ik het laten? Alles is toen weggegaan. Ik heb 1 doos met wat servies en blikken gehouden en verder zijn mijn jeugdherinneringen in de vorm van meubels, boeken, schilderijen etc allemaal door de kringloop opgehaald. Het huis moest leeg.

Ik vind dit soort servies zo leuk. 

servies-wit-rozen-1---kopie.jpg

Vrijevlinder schreef op 25-07-2021 om 13:10:

Ik vind dit soort servies zo leuk.

servies-wit-rozen-1---kopie.jpg

Oh dit had mn oma! 

redbulletje

redbulletje

25-07-2021 om 15:10 Topicstarter

Mijn ouders hebben een Royal Albert servies. Zelf ben ik er niet weg van, maar aan 't eind van de rit zal ik denk toch wel een onderdeel ervan bewaren uit sentimentele overwegingen. 

20190221_130715-e1552851466250.jpg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.