Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het Grote Algemene to-do-list Topic!

Naar aanleiding van het "Ik heb het eindelijk gedaan" topic, een "Ik ga het eindelijk doen vandaag" topic! Maak een lijstje van allerhande huishoudelijke of andere dingen die je vandaag gedaan wil hebben en meld, als je daar zin in hebt, in de loop van de dag of het gelukt is 


LostJellyfish83

LostJellyfish83

09-06-2022 om 12:01

Verandering van plannen: een van de katten is geblesseerd: hij loopt raar, heeft pijn en een bult bij zijn heup. Dat wordt een tripje dierenarts vanmiddag. De planken onder de trap moeten wachten. 

Oh jee, wat sneu! Sterkte, hoop dat het meevalt, Mug.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

09-06-2022 om 16:14

rionyriony schreef op 09-06-2022 om 15:46:

Oh jee, wat sneu! Sterkte, hoop dat het meevalt, Mug.

Dank je. Viel nog relatief mee gelukkig: hij had een groot abces bij zijn heup, omdat hij gevochten heeft en gebeten is.  Wel koorts en pijn natuurlijk, dus nu aan de antibiotica en pijnstillers. 

Ah ja, kattenbeten moet je toch altijd rekening mee houden. En katten hebben de neiging om het te willen verbergen en "gewoon" te doen want ze willen zich niet zwak tonen. Maar ondertussen doet het zeer.

Ik heb vandaag alle bovenste keukenkastplankjes leeggehaald en wat bleef, handiger opgeborgen.

Ik heb ze allemaal tegelijk gedaan omdat ik dan meteen het trapje kon opbergen daarna. Probleem is dat het superhoge kastjes zijn (leek mij destijds bij de aanschaf van de keuken dat je daarin dan veel meer kwijt kon) en ik ben zelf niet superlang dus ik kan alleen maar bij de spullen die vooraan staan. Voor alles wat achteraan staat heb ik een lange houten lepel nodig om het naar me toe te harken, dus meestal staat er achteraan alleen troep waarvoor ik nergens ander plaats had en eigenlijk nooit gebruik. En alles wat er hoort te staan staat ergens in een kast in een andere kamer.

Het opstapje wat er staat gebruik ik niet in de praktijk. Ik denk dat ik het moet zoeken in een handiger "harkje". Of toch maar de rotzooi daar laten staan.

Eén lade in de hobbykamer leeggegooid en al snel vond ik mijn stanleymes die ik meteen apart heb gelegd. Joepie!

Nog twee laden daaronder en nog een hele kast met een boel planken voor de komende dagen.

Heb vandaag weer een plukje grote schoonmaak gedaan, waaronder de knoppen van kastdeurtjes in de keuken en een la met lijmklemmen e.a. zelden gebruikt gereedschap.

Er is in de hobbykamer nog een ruimte waar de bloempotten staan en die moet uitgehaald en schoon. Helaas moet alles er weer in omdat ik alles ooit weer gebruik. Morgen dus.

En de deuren, die kunnen ook nog wel eens gelapt en voorzichtig bijgekleurd met een kwastje verf.

Wat zich voordoet, maar ik ben er nog niet!

Zooooveel te doen, ik heb nog zoveel te doen! Dat is precies het punt waar ik altijd vastloop omdat ik dan niet weet waar te beginnen... Ik heb besloten dat ik begin bij de wc en zo doorwerk naar de schuifpui, ik zie wel waar ik eindig. Ik heb wel al mijn haar geverfd, en daar heb ik een sch**thekel aan, dus da's maar mooi gebeurd. Loop ik in ieder geval een beetje knapper op te ruimen, da's ook wat waard 😄.

  • Wc schoonmaken
  • Kattenbakken schoonmaken
  • Plankje in de gang opruimen
  • Jassen aan een hangertje aan de kapstok in plaats van over de buis gedrapeerd
  • Trap stofzuigen
  • Eettafel leegruimen en afdoen
  • Aanrecht leegmaken en schoonmaken
  • Salontafel leegruimen en afdoen
  • Woonkamer en bank stofzuigen
  • Was naar boven brengen
  • Boodschappen doen
  • Hond uitlaten

Eigenlijk moet ik de ramen ook nog zemen maar ik heb gemerkt dat als ik het zonnescherm naar beneden doe, het er een stuk beter uitziet, en da's minder werk!

Oh, en Mug: je moet je katten opsluiten of in bubbeltjesplastic wikkelen, want ze gaan steeds stuk!

LostJellyfish83

LostJellyfish83

13-06-2022 om 13:54

vertelsel schreef op 13-06-2022 om 13:24:

Oh, en Mug: je moet je katten opsluiten of in bubbeltjesplastic wikkelen, want ze gaan steeds stuk!

Pffff ja! Stelletje kneusjes zijn het 😆

Ik ben begonnen maar toen ik de taak van vandaag er had opzitten trapte ik in de val om dóór te gaan omdat ik telkens iets nieuws zag, waardoor ik pas relatief laat klaar was.

Soms krijg ik last van een soort perfectionisme: dan moet álles.

Normaal heb ik daar geen last van. Het is ook onzinnig want dat wat nu schoon is, is dat over twee weken niet meer, zelfs al doe ik er niks mee.

Ik heb er geen spijt van; ben alleen nodeloos moe. Terwijl ik anders de airfryer en de handmixer morgen wel had gedaan. Die lopen niet weg.

Oh leuk topic, ontdek 'm nu pas 😊
Mijn lijstje voor vandaag was;
- boodschappen (gedaan)
- was doen (gedaan) 
- stofzuigen (ben nog moed aan het verzamelen)
- afspraak ziekenhuis (gehad en ik was eerder klaar dan mijn oorspronkelijke afspraaktijd 😁)
- avondvierdaagse cadeautjes kopen (check)
- avondvierdaagse lopen (vanavond met de kinderen mee, 5 km)
- hond uitlaten (2 van de 4 keer gehad).

En eigenlijk nog wat kleine dingetjes die gedaan moe(s)ten worden maar dan wordt mijn lijstje te lang en dan haak ik al af voor ik begonnen ben 😬

vertelsel schreef op 13-06-2022 om 13:23:

Eigenlijk moet ik de ramen ook nog zemen maar ik heb gemerkt dat als ik het zonnescherm naar beneden doe, het er een stuk beter uitziet, en da's minder werk!

Bovendien werkt dat als een extra zonnefilter!

rionyriony schreef op 13-06-2022 om 15:46:

[..]

Bovendien werkt dat als een extra zonnefilter!

Kijk Riony, nu ben ik lui en tóch tevreden over mezelf, dank u 😄.

Haha wait, haalbare doelen stellen he, da's belangrijk 😉

LostJellyfish83

LostJellyfish83

13-06-2022 om 15:52

rionyriony schreef op 13-06-2022 om 15:46:

[..]

Bovendien werkt dat als een extra zonnefilter!

goed argument! Die ga ik er inhouden 

Ik zeg nooit van tevoren wat ik ga doen. Dan ga ik er tegenop kijken. Ik laat het dus spontaan in me opkomen.

Vroeger was dat wel nodig maar tegenwoordig ben ik 100% eigen baas.

rionyriony schreef op 13-06-2022 om 15:54:

Ik zeg nooit van tevoren wat ik ga doen. Dan ga ik er tegenop kijken. Ik laat het dus spontaan in me opkomen.

Vroeger was dat wel nodig maar tegenwoordig ben ik 100% eigen baas.

Probleem bij mij is dat er nooit spontaan iets in me opkomt... Ja, er komen duizend dingen in me op, maar niets dat ook maar in de buurt komt van nuttig 😆

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.