Huis, tuin en keuken
Wieder
26-09-2021 om 14:00
Het Grote Algemene to-do-list Topic!
Naar aanleiding van het "Ik heb het eindelijk gedaan" topic, een "Ik ga het eindelijk doen vandaag" topic! Maak een lijstje van allerhande huishoudelijke of andere dingen die je vandaag gedaan wil hebben en meld, als je daar zin in hebt, in de loop van de dag of het gelukt is
.
FaithfulDuck87
04-06-2022 om 11:08
Friezinnetje schreef op 03-06-2022 om 19:34:
Voor dit weekend op het lijstje:
*2 wassen draaien
*kattenbak verschonen
*stofzuigen
* planten water geven
*gras maaien
* onkruid wieden (klein stukje gedaan)
*overleg
* aanwezig bij repetitie openluchttheater
*vaatwasser leeghalen
* badkamer schoonmaken
* verkeersregelaar zijn bij groot evenement
*bij mijn vader langs
*van het zonnetje genieten
* boek lezen
rionyriony
04-06-2022 om 13:31
Mug schreef op 04-06-2022 om 10:37:
Ik ga jou volgen Rionyriony: elke dag ergens een kastje of plank uitzoeken/opruimen/weggooien. Maar dan wel per ruimte, om het overzicht te bewaren waar ik al geweest ben.
Het zal geen methode zijn die voor iedereen werkt.
rionyriony
05-06-2022 om 10:33
Voor vandaag klaar met het gedeelte "intensievere schoonmaak". Zo te schatten ben ik op de helft: in sommige kamers zoals gang en slaapkamer heb ik alles gehad. In de hobbykamer zijn er nog wel wat planken te doen de komende dagen. Misschien nog een week.
Vandaag vond ik een set grote brede kwasten die ik anders nooit ontdekt zou hebben, een kierstandhouder met een draaiknop voor een raam (waar ik niet aan kon wennen) en een grote hoeveelheid sierplankdragertjes van chroom. Kan me niet heugen waarvoor ik er zoveel nodig had. Kennelijk had ik ooit erg veel plankjes aan de muur maar dat staat nergens op de foto. Het maakt voor de ruimte niet veel uit of ik er zes van bewaar of dertig. 
Ook de planten hebben hun natje en mestje gehad.
En nu ga ik iets eten.
FaithfulDuck87
05-06-2022 om 12:30
*2 wassen draaien
*kattenbak verschonen
*stofzuigen
*planten water geven
*gras maaien
*overleg
*aanwezig bij repetitie openluchttheater
*vaatwasser leeghalen
* badkamer schoonmaken
*bij mijn vader langs
*van het zonnetje genieten
* boek lezen
nog een was draaien
Saga
05-06-2022 om 14:11
vandaag staat er niet veel op mijn lijstje, behalve zorgen dat mijn kater weggaat.

vertelsel
05-06-2022 om 14:18
Saga schreef op 05-06-2022 om 14:11:
vandaag staat er niet veel op mijn lijstje, behalve zorgen dat mijn kater weggaat.
Serieus, ik dacht: dan zet je de deur toch open?! Maar je bedoelde een andere kater...
Tuinfluiter
05-06-2022 om 15:05
Saga schreef op 05-06-2022 om 14:11:
Haha zou mijn lijstje kunnen zijn. Gelukkig is de mist al weer redelijk opgetrokken.
rionyriony
06-06-2022 om 10:41
Inmiddels zit ik alweer een uur te niksen. 
Ik heb de planten gedaan en in elke kamer iets schoongemaakt. Het wordt wel steeds lastiger om iets te vinden. Maar met enige moeite (=weerzin) vind je overal toch wel iets met achterstallig onderhoud.
Toen ik een plank met schoonmaakmiddelen in de werkkast had leeggehaald vond ik een bijna lege chloorfles die dwars door de plastic fles heen was gaan lekken en in enorme ingedroogde plassen gekristalliseerde chloor stond dus het was nuttig om hem schoon te schrapen, waarbij de verf v.d. plank plaatselijk bleek opgelost. Ik heb hem enkel schoongeboend, gedroogd en daar een elders gevonden dienblad bovenop gezet als nieuwe ondergrond voor de schoonmaakmiddelen. De chloorfles ligt in de vuilnisbak nu.
Iets grondiger heb ik de glazen plankjes van een vitrine aangepakt; glas moet altijd smetteloos zijn.
Veel tuttemelul sierdingetjes waar ik op uitgekeken ben liggen in een prullenbak; ik weet nog niet of ze naar de kringloop gaan of weggegooid worden. Misschien dat ik ze voor de lol ga verven.
Het project nadert zijn einde; de vondst van hobbyspullen is tegengevallen tot dusverre. Ik zal moeten kopen.
Damoontje
06-06-2022 om 17:26
Oh Riony, dat heb ik inderdaad ook wel eens gehad. Zo'n fles met een chemisch goedje die helemaal vergaan was. Volgens mij was het hier voegenreiniger. Gelukkig was het in de berging gebeurd en was het gewoon op de vloer gelopen zonder schade.
Dit weekend bij iemand anders geholpen met de tuin. Die dingen gaan over en weer, een andere keer helpen ze mij weer.
Morgen weer verder met mijn eigen lijst. Ondertussen staan de plantjes lekker buiten in de regen. Niet vergeten ze straks weer binnen te halen ![]()
FaithfulDuck87
06-06-2022 om 17:32
* 2 wassen draaien
* kattenbak verschonen
* stofzuigen
* planten water geven
* gras maaien
* overleg
* aanwezig bij repetitie openluchttheater
* vaatwasser leeghalen
* badkamer schoonmaken
* bij mijn vader langs
* van het zonnetje genieten
* boek lezen
nog een was draaien
Badkamer niet aan toe gekomen. Nou ja, komt deze week nog wel
rionyriony
07-06-2022 om 11:26
Damoontje schreef op 06-06-2022 om 17:26:
Oh Riony, dat heb ik inderdaad ook wel eens gehad. Zo'n fles met een chemisch goedje die helemaal vergaan was. Volgens mij was het hier voegenreiniger. Gelukkig was het in de berging gebeurd en was het gewoon op de vloer gelopen zonder schade.
Dit weekend bij iemand anders geholpen met de tuin. Die dingen gaan over en weer, een andere keer helpen ze mij weer.
Morgen weer verder met mijn eigen lijst. Ondertussen staan de plantjes lekker buiten in de regen. Niet vergeten ze straks weer binnen te halen
Ja wat raar dat ze dat spul in ongeschikte flessen verkopen. Daar hebben ze toch niet op gestudeerd. 
'k Heb even pauze maar ik ben bijna klaar. Nog iets uitzoeken in de woonkamer om schoon te poetsen en het is weer gebeurd voor vandaag. 
Mijn moeder deed altijd één kamer per dag herinner ik me nu. Bij mij moet het afwisselender; een hele kamer gaat me vervelen en ik doe alleen maar iets als ik het leuk vind.
LostJellyfish83
08-06-2022 om 11:44
-woonkamer stofzuigen
-auto 1 ophalen en auto 2 wegbrengen voor de apk
-keuken opruimen
Vanaf vandaag ga ik telkens een kast opruimen en spullen weggooien. Ik begin met de trapkast, want ik erger me dood aan de zooi daar.
rionyriony
09-06-2022 om 10:44
Vandaag een lade met o.m. snoertjes uitgehaald en opnieuw ingericht, de bak met haarspeldjes, kammen en koortsthermometers in de badkamer wat gefatsoeneerd en in de hobbykamer de boortjes, zaagjes en ijzerartikelen wat netter opgeborgen.
Alle eerder gevonden plastic bakjes en mandjes kwamen zo toch nog van pas.
In de rest van de kamers was geen achterstallig onderhoud meer dus daar ben ik vluchtig met een stofdoek langsgegaan.
Ik heb nog voor een paar dagen en daarna moet ik een ander tijdverdrijf gaan zoeken, wat ik best jammer vind. Ik hoop dan toch nog uit te vinden waar mijn stanleymes gebleven is. De climax moet dus nog komen.
Is het opgeschoten met je werkkast, Mug? 
Wobbelkont
09-06-2022 om 10:52
Zometeen de witte was aanzetten, en daarna even stoffen, stofzuigen, badkamer poetsen en nog een andere was opvouwen en opbergen! M’n kamerplant heeft ook water nodig zie ik met een schuin oog.. verder even de oven schoonmaken want er liggen veel zaden/pitten in van afbakbroodjes 
LostJellyfish83
09-06-2022 om 11:16
Rionyriony, 1 kastje heb ik gisteren gedaan. Ik dacht: rustig aan beginnen
Vandaag ga ik alle planken onder de trap opruimen. Ik heb er zowaar zin in!
😂 het mysterie van het verdwenen stanleymes dus... ben benieuwd of je hem vindt.
Verder 1 bonte was om te doen en wat boodschappen halen. Nog even bedenken wat ik zal gaan eten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.