Huis, tuin en keuken
Wieder
26-09-2021 om 14:00
Het Grote Algemene to-do-list Topic!
Naar aanleiding van het "Ik heb het eindelijk gedaan" topic, een "Ik ga het eindelijk doen vandaag" topic! Maak een lijstje van allerhande huishoudelijke of andere dingen die je vandaag gedaan wil hebben en meld, als je daar zin in hebt, in de loop van de dag of het gelukt is
.
vertelsel
30-05-2022 om 13:06
Na een heel weekend weg en veel gewerkt te hebben in de week ervoor, is mijn huis nu een gigantische puinbak! Ik wil nog niet echt op gang komen, zit op inspiratie te wachten, maar ik weet zeker dat ik zometeen heel veel zin krijg om te poetsen!
Ik maak wel een Wat Ik Al gedaan Heb lijstje, de Moet Ik Nog Doen lijst is demotiverend veel langer 😉.
- Ik heb de hond al twee keer uitgelaten (de eerste keer om half 8 vanmorgen terwijl ik uit kon slapen maar zo had ik nog een lekker lange dag om veel te doen, yeah right...)
- de wasmachine die een storing aangaf gemaakt (storing gegoogled, stekker eruit getrokken, er weer ingedaan en opnieuw aangezet, mijn favoriete manier van maken!)
- matras van dochterlief ontmanteld want dezelfde dochterlief had gisteren een kat op haar kamer opgesloten die op haar matras had geplast (arme kat, niet arme dochter, was haar eigen domme schuld). Gelukkig is het niet in haar matras getrokken, alleen in het bovenste, wasbare deel.
- boodschappen gedaan
- vaatwasser aangezet
- 400 keer pup duidelijk proberen te maken dat ze een mand, een bench en een kleedje op de bank als plaats heeft, maar dat bovenop de salontafel geen plaats voor puppies is... ben je uit de puberkinderen, heb je een puberpup 🥴
En nu ga ik weer wachten op inspiratie. Om kwart over 1 heb ik het, zeker weten!
Damoontje
30-05-2022 om 13:47
Riony, dank je. Inderdaad die mensen zullen het heus wel eens erger tegenkomen. Toch voel ik me beter als ik het een beetje voorbereid heb.
Vorig jaar moest een monteur voor de verwarming alle vertrekken langs omdat hij bij elke radiator iets moest doen en ook nog op zolder... Het was toen zo'n verschrikkelijke bende. De reparatie kon niet wachten dus ik heb echt alles aan de kant geschoven zodat hij er bij kon en dat was het. Het was zo'n aardige man en ik vond het ook wat ongastvrij naar hem toe dat ik het niet beter had voorbereid. Maar ik moet er idd ook niet te zwaar aan tillen.
Vertelsel dat is ook handig idd, een 'gedaan-lijstje'.
Ik moet straks naar de tandarts. Meteen maar even nieuw schoonmaakmiddel halen want dat is op. En misschien nog even langs de kringloop, maar dan voor twee specifieke dingen. Ik bedenk altijd vooraf wat ik zoek zodat ik niet met allemaal andere spullen thuis kom.
Mama-Inge
30-05-2022 om 15:18
Gedaan vanmiddag :
* kind van school gehaald en weg gebracht voor zijn afspraak
* Daar een uur zitten duimen draaien tot hij klaar was.
* Bij de winkel langs, want er moest nog iets eten komen voor vanavond
LostJellyfish83
30-05-2022 om 15:23
🤣 had je inspiratie om kwart over 1 Vertelsel?
Succes bij de tandarts Damoontje! Ik heb daar altijd een hekel aan. Brrrrr 😨
-Koelkast is er, kat is bij de dierenarts geweest--> antibiotica, kraag en pijnstillers.
-Nu snel boodschappen doen, anders hebben we niks te eten vanavond.
Damoontje
30-05-2022 om 18:19
Wat fijn Mug, een nieuwe koelkast.
Oei, accepteert je kat die kraag?
Bij de tandarts ging goed, ik heb bijna nooit gaatjes dus ik vind het niet zo vervelend. Ze hadden nog wat lijsten die ik na afloop moest invullen dus het duurde iets langer, ben niet meer bij de kringloop geweest.
Ik heb alles van mijn lijstje gedaan, behalve de betaling. Ik doe toch liever morgen de administratie/bankzaken even allemaal tegelijk.
Heb wel een was gedraaid en opgehangen, wat eigenlijk niet op mijn lijstje stond. Dan streep ik dat tegen elkaar weg
Tuinfluiter
30-05-2022 om 18:41
Tuinfluiter schreef op 30-05-2022 om 08:05:
Vandaag lekker aan de slag
Keuken en wc schoonmaken
Strijken
Wasdraaien, drogen en vouwen
Afspraak mondhygiëniste
Koken
Alles gedaan en ook nog voor het portaaltje en de garagedeur gesopt.
Mama-Inge
30-05-2022 om 19:17
Ik heb ook alles afgewerkt wat ik moest doen
En eetplannen waren weer veranderd
Toen ik thuis kwam had man gereageerd op een to good to go box en het meeste moest vanavond nog op.
vertelsel
31-05-2022 om 08:15
Mug schreef op 30-05-2022 om 15:23:
🤣 had je inspiratie om kwart over 1 Vertelsel?
Succes bij de tandarts Damoontje! Ik heb daar altijd een hekel aan. Brrrrr 😨
-Koelkast is er, kat is bij de dierenarts geweest--> antibiotica, kraag en pijnstillers.
-Nu snel boodschappen doen, anders hebben we niks te eten vanavond.
Minimale inspiratie Mug 😆. Mijn huis is van bizarre varkensstal naar gezellige chaos gegaan. Acceptabel wat mij betreft 😄.
Mama-Inge
31-05-2022 om 08:36
vanmorgen de tassen van de kinderen klaar gemaakt
Wasrekjes naar boven verhuisd, zat spul bij wat nog niet helemaal droog was
Even een dweil door de kamer en keuken gehaald
Schone afwas uit de afdruiprekjes gehaald en in de kast gezet
Wc schoon gemaakt
Heb zo een afspraak
Nog een was in de droger, die gevouwen en opgeruimd moet worden
En ook dan even kijken wat er wel van de rekjes kan.
Vanmiddag kranten doen
Eten koken en afwassen
En nog ergens met de hond wandelen
Wobbelkont
31-05-2022 om 09:58
Vandaag een drukke klusjesdag, maar voel mij wel altijd voldaan als het eenmaal gedaan is, dus ik begin zo met;
- Beddengoed wassen
- Was vouwen & wegleggen
- Stoffen
- Stofzuigen
- Dweilen
- Woonkamer opruimen
- Badkamer schrobben
- Keuken soppen
- Schuur opruimen en afval wegbrengen
- Fiets de schuur in
- Tuinset weer opzetten
- Even naar het tuincentrum
- Onkruid tussen de tegels uithalen
- Planten water geven
Ondertussen maak ik ook nog een rendang - met eigengemaakte boemboe.
Oh, en vanavond even naar de voetbalclub om daar de afzuiging eens goed schoon te maken.
Maar eerst ontbijten 
rionyriony
31-05-2022 om 10:34
Vanmorgen vroeg al bij dageraad de grootste plantenkamer gedaan. Ze hadden bijna allemaal wat dus overal stond ik een poos stil; de meest voorkomende klacht was droge aarde bovenop. Het kost dan veel tijd om die vochtiger te maken. Ik dacht dat ik al gauw een uur bezig ben geweest en ik zal ze morgen nog eens langs gaan.
Voortaan voorkomen dit.
Verder weet ik nog niet; ik heb een beetje last van mijn maag dus ik weet niet of ik wat ga doen aan de grote schoonmaak die ik gisteren ben begonnen. Dat zal blijken.
LostJellyfish83
31-05-2022 om 11:19
Vanmiddag te doen:
-Salontafel opruimen
-vaatwasser leegruimen
-paar wassen draaien
-onkruid in de tuin weghalen
Ik heb een hekel aan tuinieren en zou het liefst helemaal geen tuin hebben. Al dat rot onkruid telkens overal
Wat een hoop actie bij jullie Mama-Inge en Wobbelkont! Jeetje. Rendang maken is een goed idee, dat kan ik morgen wel eens gaan doen
Gaat 't al beter met je maag Rionyriony?
Damoontje
31-05-2022 om 11:28
Wobbelkont prop je dat allemaal in één dag?
Riony, leuk dat je ook van plantjes houdt. IK heb er best veel maar heb ook een aantal weg gedaan, het nam teveel ruimte in. Ik heb ook veel stekjes en vaak houd ik dan wel een stekje maar doe ik de grote plant weg via MP, voor weinig.
Ik voelde me echt niet goed vanmorgen. Loop al een ruime week met een virusje dat hier rond gaat. Stem kwijt, hoesten, etc. Het ging steeds nog wel maar vanmorgen voelde ik me dus wel ziek, dus ik doe rustig aan. Twee afspraken vandaag. Ik heb wel betaling X gedaan, van gisteren.
Saga
31-05-2022 om 11:39
vandaag:
- vaatwasser uitruimen
- 2 wassen afhalen en opvouwen
- 1 was ophangen
- eitjes uit kippenhok halen (er was er net nog een bezig, dus moet ik straks niet vergeten)
- straks hopelijk tijd om de tuin te schoefelen en nog wat onkruid weg te halen
rionyriony
31-05-2022 om 12:10
Mug schreef op 31-05-2022 om 11:19:
Vanmiddag te doen:
-Salontafel opruimen
-vaatwasser leegruimen
-paar wassen draaien
-onkruid in de tuin weghalen
Ik heb een hekel aan tuinieren en zou het liefst helemaal geen tuin hebben. Al dat rot onkruid telkens overal![]()
Wat een hoop actie bij jullie Mama-Inge en Wobbelkont! Jeetje. Rendang maken is een goed idee, dat kan ik morgen wel eens gaan doen![]()
Gaat 't al beter met je maag Rionyriony?
Met mijn maag gaat het iets beter; ik ben wel onverklaarbaar moe en alles kost moeite. Toch heb ik zoals ik van plan was in elke kamer iets gedaan, hoewel ik er niet veel werk van heb gemaakt. Weer twee laden uitgeruimd en wat minder ervan teruggelegd, de twee bovenste planken van een kast wat gereorganiseerd, twee vensterbanken schoongemaakt, de randjes in de wc, een plankje in de badkamer en een tafeltje in de gang.
Ik heb ook vandaag geen hobbymaterialen gevonden behalve wat rondslingerende kwasten. En nu ga ik mijn moeheid serieus nemen. Geen idee waar dit nu weer vandaan komt.
Sterkte met je tuin! Ik ben gek op buitenruimten. 
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.