Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het Grote Algemene to-do-list Topic!

Naar aanleiding van het "Ik heb het eindelijk gedaan" topic, een "Ik ga het eindelijk doen vandaag" topic! Maak een lijstje van allerhande huishoudelijke of andere dingen die je vandaag gedaan wil hebben en meld, als je daar zin in hebt, in de loop van de dag of het gelukt is 

Saga schreef op 26-05-2022 om 11:07:

- onkruid tussen tegels uitkrassen, al een klein stukje gedaan
- border van de tuin schoefelen aan 1 zijde
- pakket ophalen bij post-nl punt en direct retourzending doen
- planten water geven
- glas wegbrengen en statiegeld inleveren
- klein boodschapje

- twee wassen doen

Ik wilde de komende dagen of weken de installatie van Surface, roepnaam Surfy, aanpakken. Het is een kruising tussen laptop en tablet.

Ik heb hem nog niet genoeg aangepast; heb snel Firefox geïnstalleerd, daar een link en inlog naar Ziggo in geplaatst om in de hobbykamer tv te kunnen kijken, maar ik moet nog vele dingen doen om er een handig ding van te maken. Het is er al te lange tijd niet van gekomen.

Het eerste is een lijstje maken van wat ik wil doen, zodat dit allemaal achter elkaar kan op een regenachtige namiddag.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

27-05-2022 om 10:02

-de bende hier beneden opruimen! Man man wat een zooitje   
-boodschappen opbergen als ze bezorgd zijn
-dierenarts bellen 

Inmiddels worden de meeste installatiewerkzaamheden aan Surfy tegengehouden door het gebrek aan een bepaalde kabel. Dat komt door een onhandige USB 3 ingang. Geen enkel kabeltje in mijn kabelcollectie heeft micro-USB 3 male aan de ene kant en aan de andere kant USB 2 female. Dus dadelijk bij het Action assortiment gaan kijken.

Wat ik verder heb gedaan pakte voor een groot deel nog niet zo uit als ik had gedacht.

Dus het volgende op mijn lijstje is het kabeltje.

Met behulp van het kabeltje is operatie Installatie voltooid tenslotte.

Vandaag lekker aan de slag
Keuken en wc schoonmaken 
Strijken
Wasdraaien, drogen en vouwen
Afspraak mondhygiëniste 
Koken

* ik heb de tassen van de kinderen klaar gemaakt, brood smeren, fruit schillen en drinken.
Man brengt ze weg, hoef ik dus niet te doen.
*Wasmachine staat al aan, dat spul gaat straks op rekjes 
*Er zit was in de droger, wat gevouwen moet worden en er hangt het 1 en ander op een rekje, dat ook en dan in de kast.
*Afstoffen, stofzuigen en dweilen, alles beneden 
* Toilet schoonmaken 
* Jongste zoon ophalen om 12 uur en na een broodje moet hij naar een afspraak gebracht worden
* Kind weer ophalen En daarna naar een ander dorp om een to good  to go box op te halen.
* Eten koken 
* Met de hond wandelen 

Riony je hebt ook wel gelijk wat betreft de monteur. Er moest wel eea van zijn plek dus ik had wel aangegeven dat ik wat ruimte zou maken. (Hij was al eens geweest). Dus afval en glas wegbrengen was wel even handig, dan was er meer ruimte. 
Ik ben ook flink gaan poetsen en dat had voor de monteur natuurlijk niet echt gehoeven. 

Maar.... vrijdag kwam mijn hulp en die was wél heel positief over alles wat ik gedaan had en zeker de keuken. Dat vond ik wel heel fijn. 
(Ik heb sinds november professionele hulp die ook helpt met de administratie maar ook met het huis. Ik moet het meeste wel zelf doen maar zij coördineert een beetje en helpt ook mee) 

In het hemelvaartsweekend heb ik op het huis van een vriendin gepast. Bij haar is alles heel netjes maar ook vooral heel logisch ingedeeld. En praktisch. Dat geeft ook wel inspiratie. 

Vandaag: 
- afwas wegwerken
- naar de tandarts
- betaling X doen
- mail vrijwilligerswerk bijwerken 

Morgen: 
- betalingen Y en Z doen
- was opvouwen 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

30-05-2022 om 10:15

Vandaag: 
-koelkast helemaal leegmaken en van zijn plek halen. Vanmiddag krijgen we een nieuwe. 
De oude koelkast is inmiddels 20+ jaar oud en echt aan vervanging toe. Bovenin koelt hij niet meer echt en onderin is alles zowat bevroren 

-met kat naar de dierenarts,  hij kwam gisteren thuis met een grote wond op zijn schouder 😥

-de was 
-woonkamer opruimen
-wc poetsen
-boodschappen 

*was wat gevouwen moest worden is gedaan, ligt in de mand en gaat zo de kast in.
* stofzuigen, dweilen en afstoffen is klaar
* toilet is schoon.
* moest nog een vragenlijst invullen, is klaar.
* raam van de woonkamer aan de binnen en buitenkant gelapt 
*to good to go box, is geannuleerd, hoef ik dus niet te halen 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

30-05-2022 om 10:41

Mama-Inge schreef op 30-05-2022 om 10:37:

*was wat gevouwen moest worden is gedaan, ligt in de mand en gaat zo de kast in.
* stofzuigen, dweilen en afstoffen is klaar
* toilet is schoon.
* moest nog een vragenlijst invullen, is klaar.
* raam van de woonkamer aan de binnen en buitenkant gelapt
*to good to go box, is geannuleerd, hoef ik dus niet te halen

Geannuleerd? Dat is lullig zeg, ik wist niet dat ze dat deden. 

Mug schreef op 30-05-2022 om 10:41:

[..]

Geannuleerd? Dat is lullig zeg, ik wist niet dat ze dat deden.

Als ze te weinig producten hebben, het was een groente en fruit box.

* was ligt in de kast.
* nog een was in de machine gegooid en dat gaat vanmiddag in de droger 
Als ik zin heb, vouw ik het nog en anders een klusje voor morgen 

Damoontje - volgens mij kijken monteurs, onderhoudspersoneel e.d. niet naar hoe je erbij zit; of je afgestoft hebt of niet. Een loodgieter ziet alleen je afvoer en waterleiding, en een schoorsteenveger alleen maar je schoorsteen, tenminste zolang je ze niet hindert.

Zo was ik eens in een nieuw huis en terwijl ze de radiatoren zouden monteren dacht ik ondertussen aan de muur aan de gang te kunnen gaan. Maar mooi niet; ik moest wachten met schuren totdat ze weg waren, vanwege stofontwikkeling. Dus ze letten alleen beroepshalve op jou, en niet of je mooie spullen hebt of zo.

Vandaag plantenronde in kamer 1 gedaan en later besloten om een soort grote schoonmaak te beginnen. De reden is dat ik hobbymateriaal nodig heb, maar om te voorkomen dat ik opnieuw ga kopen wat ik al ergens heb liggen, loop ik alles na.

In elke kamer doe ik één ding, bijvoorbeeld:
- in de hobby/logeer/werk/zonkamer een ladenblokje van 3 uitgehaald, schoongemaakt, alles doorlopen en wat ik bewaren wou opnieuw erin gelegd;
- in de keuken de bestekla uitgehaald, alles gewassen en weer terug.
Enzovoorts. Inmiddels de taak van vandaag voltooid en morgen weer verder.

Nog geen hobbymateriaal gevonden vandaag. Ik vond wel vier scharen en vijf busjes kopspelden. En ook heel veel leesbrillen.

Mug schreef op 30-05-2022 om 10:15:

Vandaag:
-koelkast helemaal leegmaken en van zijn plek halen. Vanmiddag krijgen we een nieuwe.
De oude koelkast is inmiddels 20+ jaar oud en echt aan vervanging toe. Bovenin koelt hij niet meer echt en onderin is alles zowat bevroren

-met kat naar de dierenarts, hij kwam gisteren thuis met een grote wond op zijn schouder 😥

-de was
-woonkamer opruimen
-wc poetsen
-boodschappen

Gefeliciteerd met je nieuwe mooie koelkast!

En sterkte met je kat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.