Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het Grote Algemene to-do-list Topic!

Naar aanleiding van het "Ik heb het eindelijk gedaan" topic, een "Ik ga het eindelijk doen vandaag" topic! Maak een lijstje van allerhande huishoudelijke of andere dingen die je vandaag gedaan wil hebben en meld, als je daar zin in hebt, in de loop van de dag of het gelukt is 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-05-2022 om 11:29

Mug schreef op 23-05-2022 om 10:28:

Ik kijk eens naar mijn enige plant in de woonkamer en die staat er wel armetierig bij. Die zal ik een slokje water geven.

Toch wel een nuttig topic dit, mijn plant is jullie dankbaar voor de reminder 😆

😁😁

Damoontje schreef op 21-05-2022 om 17:21:

Vandaag:
Plant binnen halen en verpotten

Morgen:
- blouse strijken
- was opruimen
- bed wassen
- verdergaan fotocloud opruimen
- afwas
- begin maken uitzoeken kleding
- boodschappenplanning en bestellen supermarkt

Zo die lijst is klaar. Hier regent het nu. Ik heb een paar planten buiten gezet, vind de regen wel lekker na alle droogte. 
Ik had bij Hema nieuwe mokken gehaald, de oude gingen al 11 jaar mee maar de koffie-aanslag gaat er nu niet meer uit. Maar ik wil een even aantal, haha, en ze hadden er 5. 

Nieuw lijstje: 
- keuken ruim maken ivm monteur
- was van vandaag opruimen
- glas wegbrengen 
- kleding verder uitzoeken
- 60 graden was doen 
- naar Hema voor 1 mok en opbergbox  

De serie planten in de slaapkamer verzorgd vanmorgen. Dat zijn zes forse gesettelde exemplaren en twee kleintjes. Bijna alles wou water. Plus de keukenplanten (twee).

Morgen begin ik ronde 1 weer.

Gisteren een stuk proef-behangrand gemaakt en ik kon daarna alles weer opbergen want ik vond het geen grote vooruitgang. Zo'n teleurstelling heeft wel het gevolg dat je inspiratie opdoet voor heel andere dingen: terwijl je bezig ben zie je ineens andere ideetjes en handigheidjes voor elders. Het zat vooral in de categorie "kerstideeën".

Met een bepaalde soort lijm die ik in huis heb kan je heel handig bepaalde dingen tijdelijk tegen de wand lijmen ontdekte ik. En daarna kan je de lijmresten makkelijk wegwrijven.

Vanmorgen één mes opgehaald bij Jumbo. Het Santokumes; leuk voor in de la en om af en toe te bekijken. Verder heb ik genoeg prima messen waar ik aan gewend ben.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-05-2022 om 12:10

Jij bent wel heel creatief denk ik he Rionyriony? Ik lees altijd dat je met allerlei projecten bezig bent. En hoeveel planten heb je wel niet? 😵

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-05-2022 om 12:14

Ik heb slecht geslapen,  vanmorgen een paar uurtjes gewerkt en nu met hoofdpijn op de bank aan het hangen. Er zal niet veel uit mijn handen komen verder.  

-Er moet een was gedaan worden met werkkleding
-de vaatwasser vullen en aanzetten
-dutje doen 😴 (daar is het goed weer voor ook)

Mug schreef op 24-05-2022 om 12:10:

Jij bent wel heel creatief denk ik he Rionyriony? Ik lees altijd dat je met allerlei projecten bezig bent. En hoeveel planten heb je wel niet? 😵

Ik heb altijd wel wat liggen of een of ander idee wat ik nog wil uitvoeren.

Ik heb 47 planten, maar daar zit dan alles bij wat in een eigen potje staat. Daaronder ook 12 stuks van precies hetzelfde supermarktplantje in vier schaaltjes.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-05-2022 om 12:32

rionyriony schreef op 24-05-2022 om 12:24:

[..]

Ik heb altijd wel wat liggen of een of ander idee wat ik nog wil uitvoeren.

Ik heb 47 planten, maar daar zit dan alles bij wat in een eigen potje staat. Daaronder ook 12 stuks van precies hetzelfde supermarktplantje in vier schaaltjes.

Leuk! 

Ik ben altijd lichtelijk jaloers op creatieve mensen.  Dat wil ik ook zijn, maar ben het helemaal niet helaas. 

Mug schreef op 24-05-2022 om 12:32:

[..]

Leuk!

Ik ben altijd lichtelijk jaloers op creatieve mensen. Dat wil ik ook zijn, maar ben het helemaal niet helaas.

Als je zo op Pinterest en dat soort sites kijkt, of op de site van handwerkshops, dan zie je dat kennelijk heel veel mensen graag iets zelf willen maken. Schijnt een heel grote behoefte te zijn ook al heeft iedereen geld genoeg om iets te kopen wat al klaar is.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

25-05-2022 om 10:20

-garage bellen
-cadeautje kopen 
-was opvouwen
-onkruid weghalen en struik snoeien
-cash geld halen (dat is lang geleden, ik pin altijd alles)

Vandaag dus weer de grootste plantenronde gedaan (plantenrijke kamer) en halverwege besloot ik alle planten nog eens extra aandachtig te bekijken. Twee planten heb ik overgezet in een wat betere pot (eentje was irritant aan het roesten); met een watermeter in de aarde zitten poken naar droge plekjes en daar wat water gegeven (met mest),  de takken van de asparagusplanten wat opgebonden met een ijzerdraadje, hun standplekken schoongemaakt, dus alles ziet er tiptop uit. Ze stralen helemaal.

Behalve de drie waar ik mee begonnen was maar die hadden ook niet ergens dringend behoefte aan zo te zien, alleen aan water. Dat zijn makkelijke, grote jongens.

Verder heb ik van alles gedaan; alleen niets is vermeldenswaard.

Ik heb ook veel plantjes. Waaronder een graslelie die maar stekjes blijft krijgen... dat ding heeft al zo veel kinderen gekregen Ik ga wel een aantal planten weggeven, heb gelukkig al een liefhebber. Mijn huis is heel licht en planten groeien heel snel maar ik heb op een gegeven moment ook geen plek meer. 

Qua huishouden een beetje een rotdag. Er kwam een monteur en ik had echt mijn best gedaan de keuken ruim te maken en schoon. Vorige keer kwam hij in een soepzooitje. Maarja... een monteur... die gaat natuurlijk niet zeggen: Oh mevrouw wat is uw keuken netjes. 
Verder wat hij moest maken dat lukte niet en ik baalde zo verschrikkelijk. Hij merkte ook nog even op dat mijn gasslang aan vervanging toe is. Natuurlijk heel goed dat hij het zag maar nu is het alleen maar meer werk... 

De vorige klusjesman kwam er ook al niet uit. Ik vind dat soort dingen soms wel lastig hoor. 

Vrijdag dingen naar de kringloop brengen en misschien ook wat planten wegbrengen en dan heb ik weer meer ruimte, letterlijk. 

Je hebt zeg maar klusjesmannen en klusjesmannen... ik had iets meer verwacht van deze eerlijk gezegd. 

@Damoontje - een graslelie is inderdaad heel bezig met voortplanting en heel inventief ook, zoals ze die plantjes naar beneden laten zakken totdat ze de grond raken.

Ik denk dat monteurs niet rondkijken in de huizen waar ze hun werk komen doen. Een slang van een gasfornuis kan je overigens zelf vervangen. Een slang kopen en teflontape:

https://www.youtube.com/watch?v=KiS3i8gvxNo

Het werkje van vandaag is het schoonpoetsen van glazen tafelbladen. Daar heb ik een hekel aan, omdat ze in een moeilijke hoek staan opgesteld: opzij, half achter de bank met schemerlampen en planten daarop; het is een soort gymnastiek om ze schoon te maken. Bah!

- onkruid tussen tegels uitkrassen, al een klein stukje gedaan
- border van de tuin schoefelen aan 1 zijde
- pakket ophalen bij post-nl punt en direct retourzending doen
- planten water geven
- glas wegbrengen en statiegeld inleveren
- klein boodschapje
- twee wassen doen

Het schoonmaken van de glazen tafels is gebeurd (ongeveer). Vond nog wat glasdoekjes.

Ik heb ook een lampenkap omwonden met jutetouw (als rustieke decoratie bedoeld). Ook klaar. Dit gaat een lang dagje worden!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.