Huis, tuin en keuken
Wieder
26-09-2021 om 14:00
Het Grote Algemene to-do-list Topic!
Naar aanleiding van het "Ik heb het eindelijk gedaan" topic, een "Ik ga het eindelijk doen vandaag" topic! Maak een lijstje van allerhande huishoudelijke of andere dingen die je vandaag gedaan wil hebben en meld, als je daar zin in hebt, in de loop van de dag of het gelukt is
.
Tuinfluiter
05-01-2022 om 09:41
Vandaag
Strijken en vouwen
Wc schoonmaken
Administratie
Bij droog weer vanmiddag sporten anders tijdschriften en boeken stapeltjes opruimen
Koken
Clothilde
05-01-2022 om 14:17
- opruimrondje door het huis
- was wegvouwen
- wassen
- bedden verschonen
- naar apotheek
- online yoga
- wandelingetje
- telefoontje
Ik raak maar niet in gang, ik kom over een uur nog eens kijken en hoop dan al een deel gedaan te hebben ![]()
Clothilde
06-01-2022 om 10:53
Clothilde schreef op 05-01-2022 om 14:17:
- opruimrondje door het huis
- was wegvouwen
- wassen- bedden verschonen
- naar apotheek
- online yoga
- wandelingetje
- telefoontje
Ik raak maar niet in gang, ik kom over een uur nog eens kijken en hoop dan al een deel gedaan te hebben
enige wat ik gisteren van dit lijstje gedaan heb is de benedenverdieping opgeruimd en een was gedraaid. En o ja, online yoga.
Moet op de middag naar de dokter en wil daarvoor nog:
- haar drogen (veel werk)
- brievenbus leeghalen
- waterfles konijnen bijullen (achterin de tuin ![]()
- was insteken
- keuken opruimen
- opruimrondje benedenverdieping
Tuinfluiter
06-01-2022 om 11:18
Gisteren niet gesport ga ik vanmiddag doen het is hier droog en zonnig.
Ik heb al boodschappen gedaan.
Nog doen kerstspullen opruimen en koken.
ScarceKudu74
06-01-2022 om 11:32
*De zon schijnt, dus ik ga eens wat in de tuin rommelen. Er ligt nog heel veel blad wat weg moet van de paden af.
* de bedden verschonen
En natuurlijk de dagelijkse klusjes:
*opruimrondje beneden
*vaatwasser uitruimen en keuken opruimen
*wc poetsen
*kattenbak schoonmaken
En dan uitvogelen hoe een Android Smart TV werkt, hij wordt straks bezorgd. Ben benieuwd
Wieder
06-01-2022 om 11:36
Ik heb de vaarwasser al leeggeruimd, de kattenbakken schoongemaakt, vuil weggebracht naar de ondergrondse container, een was aangezet, de swiffer door het huis gehaald, boodschappen gedaan én anderhalf uur gewandeld met een vriendin. En het is nog maar half 12, indrukwekkend al zeg ik het zelf 😂.
Zometeen nog een stapel was wegvouwen en in de kast leggen en dan vind ik het welletjes voor vandaag.
ScarceKudu74
06-01-2022 om 11:39
Wieder schreef op 06-01-2022 om 11:36:
Ik heb de vaarwasser al leeggeruimd, de kattenbakken schoongemaakt, vuil weggebracht naar de ondergrondse container, een was aangezet, de swiffer door het huis gehaald, boodschappen gedaan én anderhalf uur gewandeld met een vriendin. En het is nog maar half 12, indrukwekkend al zeg ik het zelf 😂.
Zometeen nog een stapel was wegvouwen en in de kast leggen en dan vind ik het welletjes voor vandaag.
Heel indrukwekkend!!
Ik ben de luiheid zelve en heb nog helemaal niks gedaan vandaag
Clothilde
06-01-2022 om 16:34
Wieder schreef op 06-01-2022 om 11:36:
Wow! Goed gedaan!
Ik ben tot vier uur vannacht bezig geweest om iets te doen voor zoon (lang verhaal), wel tot negen uur geslapen maar doodmoe. Nog niet veel uitgevoerd behalve haar wassen, naar dokter, een uur gewandeld en een paar werkmails gedaan.
Nog op mijn lijstje: dutje, keuken opruimen, twee boodschapjes in het dorp, halfuurtje BBB (online) en iets ophalen in de stad.
FaithfulDuck87
06-01-2022 om 19:41
uit het werk al een rondje door het huis gedaan, want morgen krijg ik taxateur over de vloer. Moet het er toch een beetje netjes uit zien. Verder container al aan de weg gezet.
Mama-Inge
06-01-2022 om 20:53
Ik heb 2 kasten leeg gehaald
Man heeft ze gesloopt
En ik heb de boel naar buiten verhuisd
Daarna 2 andere kasten neer gezet en een groot deel van het spul staat inmiddels weer in de kasten.
Vind het wel welletjes voor vandaag, morgen weer verder.
Clothilde
07-01-2022 om 10:13
wow, wat zijn jullie actief zeg!
Ik maak even een lijstje voor het komende uur:
- aankleden ![]()
- konijnen verzorgen
- brievenbus leegmaken
- keuken opruimen
- plant ontluizen
Wobbelkont
07-01-2022 om 10:21
Zo. Al even wakker, aangekleed en wel. Vandaag gaan we ‘t volgende doen:
- Bed verschonen
- Afstoffen
- Stofzuigen
- Donkere was wassen + ophangen
- Was opvouwen
- Weekmenu voor volgende week maken + boodschappenlijstje
- Plant water geven
- Badkamer schoonmaken + dweilen
- Gootsteen, fornuis & oven schrobben
Nou. Als ik dit allemaal gedaan krijg vandaag, is het helemaal prima!
ScarceKudu74
07-01-2022 om 11:25
*Rotzooi naar de stadswerf brengen
*De boodschappen opruimen als ze bezorgd zijn
*De was opvouwen
Verder niks, dit vind ik al teveel eigenlijk. Ik ben vreselijk moe 😴
Clothilde
07-01-2022 om 11:29
Clothilde schreef op 07-01-2022 om 10:13:
wow, wat zijn jullie actief zeg!
Ik maak even een lijstje voor het komende uur:
-aankleden
- konijnen verzorgen
- brievenbus leegmaken
- keuken opruimen
- plant ontluizen
bedden afgehaald
was in droogkast
was in machine
klein klusje voor werk
afval, was en vuile vaat verzameld in hele huis (tieners ...) en was gesorteerd, vaatwas opgezet en afval gesorteerd
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.