Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het Grote Algemene to-do-list Topic!

Naar aanleiding van het "Ik heb het eindelijk gedaan" topic, een "Ik ga het eindelijk doen vandaag" topic! Maak een lijstje van allerhande huishoudelijke of andere dingen die je vandaag gedaan wil hebben en meld, als je daar zin in hebt, in de loop van de dag of het gelukt is 

Gisteren niet aan de keuken toegekomen.

Vandaag
Boodschappenlijstjes maken
Boodschappen doen bij groothandel en supermarkt

Stoofgerecht voor vanavond en voor vriezer koken

Misschien nog sporten vanmiddag daarom ga ik vroeg op pad

Wieder schreef op 27-10-2021 om 07:15:

[..]

Succes met je verslag, het stof (of is het de stof... ik weet het eigenlijk niet 😅) wacht geduldig op je, dat heeft geen haast!

Ik ga vandaag niet zo gek veel doen, beetje boodschappen en afhankelijk van het weer zeem ik de ramen of niet. Ik heb 4 binnenkatten. In de zomer zijn ze veel in de tuin, maar nu wat minder omdat ze, zodra de schuifpui dicht gaat, en masse een paniekaanval krijgen en naar binnen willen. En ik ga nu niet de hele dag met de schuifpui open zitten.

Drie van de vier heeft nu energie teveel en ze hebbn alledrie besloten freerunner te worden. Ze vliegen achter elkaar aan door de kamer en springen tegen het glas omhoog om een u-turn te maken en de pootjes staan werkelijk tot aan de bovenste helft van de pui 😆. Het is echt entertainment om te zien maar het betekent wel dat ramenzemen tegelijkertijd een heel zinnige, en een heel onzinnige bezigheid is!

Dankjewel, voel de deadline wel.  Morgen ochtend worden mijn verstandskiezen ook getrokken dus hopelijk daarna niet teveel pijn.. Stofzuigen laat ik inderdaad lekker zitten, komt een andere keer wel weer. 

Ik zie het al voor me, 3 katten die aan het freerunnen zijn.  Zal er inderdaad grappig uitzien, maar houdt je wel bezig (qua ramen lappen).

Skydancer35 schreef op 27-10-2021 om 06:58:

[..]

Vandaag:

• Werken;
  • Tanken;
  • Afspraak;
  • Bezig met verslag;
  • Handdoeken wassen;
  • Lezen: De stadstuin deel 2 (Britt).

Als ik eraan toe kom stofzuigen, maar ik vind het verslag even belangrijker. Moet uiterlijk zaterdag ingeleverd worden.

Ik ben al aardig op weg, nu eerst even relaxen en dan vanavond bezig met het verslag. 

Hier stonden de boodschappen vandaag op mijn lijstje vandaag 
Dat is gedaan 
Ook al met hond gewandeld 
Verder wat opruimen en straks eten koken 
Vanavond nog een rondje lopen met hond

Skydancer35 schreef op 27-10-2021 om 06:58:

[..]

Vandaag:

• Werken;
  • Tanken;
  • Afspraak;
  • Bezig met verslag;
  • Handdoeken wassen;

Als ik eraan toe kom stofzuigen, maar ik vind het verslag even belangrijker. Moet uiterlijk zaterdag ingeleverd worden.

Gisteren alles gedaan, qua verslag even gelezen over een onderwerp die ik nog moet doen. 

Vandaag:

• Afspraak tandarts (verstandskiezen worden getrokken ) ;
  • Bezig met verslag --> Als het kan i.v.m. pijn;
Wieder

Wieder

28-10-2021 om 06:52 Topicstarter

Skydancer35 schreef op 28-10-2021 om 06:43:

[..]

Gisteren alles gedaan, qua verslag even gelezen over een onderwerp die ik nog moet doen.

Vandaag:

Sterkte bij de tandarts, ik hoop dat het bij jou net zo hard mee gaat vallen als bij mij destijds!

Ik ga nu de keuken maar weer eens doen. Vriend van dochter heeft gisteravond gekookt, en die kan dat heerlijk dus ik moedig het aan! Maar wie gekookt heeft hoeft niet af te wassen, en het is gisteravond een beetje laat geworden, dus ik had ook geen zin meer 😄.

Daarna gauw boodschappen doen en om half negen een flinke wandeling met een vriendin. Dan nog een cadeautje kopen voor mijn jarige neefje waar we vanavond naartoe gaan, en verder rommel ik een beetje aan vandaag.

Wieder schreef op 28-10-2021 om 06:52:

[..]

Sterkte bij de tandarts, ik hoop dat het bij jou net zo hard mee gaat vallen als bij mij destijds!

Dankjewel! Ja, de 1e keer (links) viel de behandeling zelf wel mee. Napijn had ik toen wel maar ik kan mij niet herinneren of ik toen paracetamol geslikt heb. Volgens mij niet. Ik mag ook al op tijd, 8 uur ben ik al aan de beurt..

Zo het etenspul voor de kinderen voor op school klaar maken.
Als de kinderen weg zijn het 1 en ander opruimen en stofzuigen 
En de dweil er even doorheen 
Daarna een afspraak 
Vanmiddag met de hond wandelen 
De kinderen uit school halen en dan door naar de tandarts 
Eten koken en daarna nog een rondje lopen met de hond

Gisteren mijn lijstje afgewerkt.

Vandaag 
Was vouwen
Huis doorlopen op zwerfspullen en deze op de juiste plek leggen
Theezakjes vullen
Boven stoffen
Vanmiddag sporten
Koken

Skydancer35 schreef op 28-10-2021 om 06:43:

[..]

Vandaag:

Helaas voelde ik mij gisteren echt niet fijn, dus niet met het verslag bezig geweest. Vandaag gelukkig weer een kans. 

Vandaag:

• Bezig met verslag --> hopelijk vandaag wel;
Wieder

Wieder

29-10-2021 om 10:10 Topicstarter

Skydancer35 schreef op 29-10-2021 om 07:07:

[..]

Helaas voelde ik mij gisteren echt niet fijn, dus niet met het verslag bezig geweest. Vandaag gelukkig weer een kans.

Vandaag:

• Bezig met verslag --> hopelijk vandaag wel;

Oh balen! Maar gelukkig ben je er nu vanaf en zal het elke dag wel beter gaan.

Het is een mooie dag vandaag dus we nemen een paard mee naar het strand. Hopelijk gaat het goed want het is zijn eerste keer, toch voor de zekerheid maar een telefoonnummer aan het zadel doen (en ik klop even af 😊).

Verder niet veel huishoudelijks op de planning.

Wieder schreef op 29-10-2021 om 10:10:

[..]

Oh balen! Maar gelukkig ben je er nu vanaf en zal het elke dag wel beter gaan.

Het is een mooie dag vandaag dus we nemen een paard mee naar het strand. Hopelijk gaat het goed want het is zijn eerste keer, toch voor de zekerheid maar een telefoonnummer aan het zadel doen (en ik klop even af 😊).

Verder niet veel huishoudelijks op de planning.

Ja, dat was echt niet fijn gisteren. Vandaag gaat het (tot nu toe) boven verwachting goed. Niet teveel pijn (al slik ik wel paracetamol), weinig zwelling en al brood (zonder korst en vooral links kauwen) kunnen eten.  Dus ik denk idd wel dat het elke dag beter zal gaan. Blij dat ik er vanaf ben! 

Ooh spannend, 1e keer met paard naar het strand.. Hopelijk gaat het goed, veel plezier! 

Sophia_!

Sophia_!

29-10-2021 om 11:38

*de was
*deur schilderen 
*bloembollen planten
*tuin vegen en opruimen
*stofzuigen

Vandaag 
Wassen, drogen, vouwen en strijken
Boodschappen en markt
Koken, roken en bakken

Wieder

Wieder

29-10-2021 om 14:02 Topicstarter

Skydancer35 schreef op 29-10-2021 om 11:32:

[..]

Ja, dat was echt niet fijn gisteren. Vandaag gaat het (tot nu toe) boven verwachting goed. Niet teveel pijn (al slik ik wel paracetamol), weinig zwelling en al brood (zonder korst en vooral links kauwen) kunnen eten. Dus ik denk idd wel dat het elke dag beter zal gaan. Blij dat ik er vanaf ben!

Ooh spannend, 1e keer met paard naar het strand.. Hopelijk gaat het goed, veel plezier!

Je mond geneest  gelukkig snel en zolang de pijn met paracetamol te onderdrukken is, is het te doen. Lekker even rustig aan doen!

Het paard vond de duinen en de ruiterpaden súperleuk, en toen zag hij de zee en de ruimte op het strand. Daar ging hij dus echt niet heen 😆. Laten we zeggen dat hij de zee gezien heeft en dat hij er minutenlang met afgrijzen naar gekeken heeft van een afstand.  Volgende keer mag hij naar het bos, dat zal hij vast leuker vinden!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-10-2021 om 11:56

voor vandaag op het lijstje:
huis poetsen bij nieuwe woning van vriendin haar vader
ramen binnenkant
kattenbak schoonmaken
planten water geven
was uit de droger en opvouwen
vaatwasser leeghalen
stofzuigen
eten koken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.