Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het Grote Algemene to-do-list Topic!

Naar aanleiding van het "Ik heb het eindelijk gedaan" topic, een "Ik ga het eindelijk doen vandaag" topic! Maak een lijstje van allerhande huishoudelijke of andere dingen die je vandaag gedaan wil hebben en meld, als je daar zin in hebt, in de loop van de dag of het gelukt is 


Wieder

Wieder

13-10-2021 om 09:12 Topicstarter

Marquise schreef op 13-10-2021 om 09:09:

Bij een rekenmachine kan ik nog beweren dat hij heel vreemd met volle kracht uit mijn hand glipte. Een stoel wordt lastiger.

Man man man, wat een gekloot iedere keer.

Beter ben je in een keer duidelijk. Da's ook als je met paarden werkt: beter een keer een goede correctie op het juiste moment dan het beest iedere keer irriteren met speldenprikjes. Ik denk echt alleen maar aan het welzijn van jouw collega 

Wieder schreef op 13-10-2021 om 09:09:

Ondertussen ben ik al heel goed bezig met het opruimen van oud brood door er wentelteefjes van te maken en in mijn mond te stoppen. Wel jammer dat ik door het eiermengsel in plaats van wat extra kaneel, kerriepoeder heb gegooid. Ik ben nu dus ook extra eieren en melk aan het opruimen

Als lunch bakken met plakje kipfilet erop.

Wieder

Wieder

13-10-2021 om 09:14 Topicstarter

Tuinfluiter schreef op 13-10-2021 om 09:12:

[..]

Als lunch bakken met plakje kipfilet erop.

Goed idee! Maar dan wel zonder de kaneel die er al in zat...

SilverQuelea47

SilverQuelea47

13-10-2021 om 09:14

Wieder schreef op 13-10-2021 om 09:12:

[..]

Beter ben je in een keer duidelijk. Da's ook als je met paarden werkt: beter een keer een goede correctie op het juiste moment dan het beest iedere keer irriteren met speldenprikjes. Ik denk echt alleen maar aan het welzijn van jouw collega

Dat zijn we al geweest maar deze hier heeft de gewapend beton voor zijn kop. Er zijn al niet al te lichte sancties genomen.

Wieder

Wieder

13-10-2021 om 09:16 Topicstarter

Marquise schreef op 13-10-2021 om 09:14:

[..]

Dat zijn we al geweest maar deze hier heeft de gewapend beton voor zijn kop. Er zijn al niet al te lichte sancties genomen.

Dan is er alleen nog maar de oplossing van mijn katten. Er mee spelen tot je het zat bent en dan for the kill. Wie niet horen wil...

Wieder schreef op 13-10-2021 om 09:14:

[..]

Goed idee! Maar dan wel zonder de kaneel die er al in zat...

In oosterse gerechten zit ook vaak kaneel wie weet wat je ontdekt.

In sommige kerries zit ook kaneel.

Wieder

Wieder

13-10-2021 om 09:54 Topicstarter

Tuinfluiter schreef op 13-10-2021 om 09:19:

[..]

In oosterse gerechten zit ook vaak kaneel wie weet wat je ontdekt.

In sommige kerries zit ook kaneel.

 Ik zou het geprobeerd hebben, ware het niet dat ik het al weggemieterd heb 

vanmorgen boodschappen gedaan 
Verder zie ik wel wat me nog aan waait 

Voor vanavond na werk:
- Boodschappen doen (ik vergat de helft)
- Koken voor vrienden die komen helpen verven en samen eten
- Verven (plafond, berging, kamer, hal)
- Verf bekijken voor slaapkamer
- Hopelijk verf kopen en anders nieuwe testers halen
- Konijnen verschonen
- Badkamer (eindelijk )
- Makelaar bellen
- Keuken opruimen
- Was opruimen
- Stoffen

Wieder

Wieder

13-10-2021 om 17:13 Topicstarter

Rockstar schreef op 13-10-2021 om 16:15:

Voor vanavond na werk:
- Boodschappen doen (ik vergat de helft)
- Koken voor vrienden die komen helpen verven en samen eten
- Verven (plafond, berging, kamer, hal)
- Verf bekijken voor slaapkamer
- Hopelijk verf kopen en anders nieuwe testers halen
- Konijnen verschonen
- Badkamer (eindelijk )
- Makelaar bellen
- Keuken opruimen
- Was opruimen
- Stoffen

Ga je al snel verhuizen. Want zo'n rooster moet je niet te lang hebben!

Ik heb op mijn gemakje alles gedaan vandaag, mijn wasmand is zelfs leeg! Hij heeft een bodem, ik dacht eigenlijk dat het Narnia was en dat er een hele wereld van was achter zat. Ik denk dat ik er een foto van maak, kan ik er af en toe nog eens weemoedig naar kijken...

Skydancer35 schreef op 13-10-2021 om 08:03:

[..]

Vandaag:

  • Bezig met presentatie;
  • Mediteren;
  • Lezen: De stadstuin deel 1 (Maud).

Beide PowerPoint presentaties zijn af.  Voordat ik ga slapen even lekker lezen.. 📖

Wieder schreef op 13-10-2021 om 17:13:

[..]

Ga je al snel verhuizen. Want zo'n rooster moet je niet te lang hebben!

Ik heb op mijn gemakje alles gedaan vandaag, mijn wasmand is zelfs leeg! Hij heeft een bodem, ik dacht eigenlijk dat het Narnia was en dat er een hele wereld van was achter zat. Ik denk dat ik er een foto van maak, kan ik er af en toe nog eens weemoedig naar kijken...

Nou ja, de 25e komt de vloer pas, maar mijn pa loopt overdag te buffelen in mijn huis en dan vind ik het oneerlijk als ik alleen in de weekenden wat doe. Dus ik buffel mee. Het einde is al in zicht, we hoeven nog maar 1 kamer te verven en misschien her en der wat stukjes extra. Maar verder is alles schoon, geverfd en gespoten. De ramen kan ik nog lappen, daar kan ik nog wel wat moed voor gaan verzamelen. En nog een keer mijn vingerafdrukken opofferen aan HG voor de badkamer vloer.

Rockstar schreef op 13-10-2021 om 16:15:

Voor vanavond na werk:
- Boodschappen doen (ik vergat de helft)
- Koken voor vrienden die komen helpen verven en samen eten
- Verven (plafond, berging, kamer, hal)
- Verf bekijken voor slaapkamer
- Hopelijk verf kopen en anders nieuwe testers halen
- Konijnen verschonen
- Badkamer (eindelijk )
- Makelaar bellen
- Keuken opruimen
- Was opruimen
- Stoffen

Oké ik heb nu geen excuus meer voor het stoffen en de badkamer...Ik kom net thuis en mijn rug is naar de filistijnen voor vandaag, maar als ik echt wil kan het nog best. Maar ik wil niet, dus fuck de polies het schuift gewoon weer een dag op. Morgen ochtend voor werk maar even verf halen, kwam niet uit met de planning om dat vandaag te doen.

Wieder

Wieder

14-10-2021 om 07:58 Topicstarter

Rockstar schreef op 14-10-2021 om 01:04:

[..]

Nou ja, de 25e komt de vloer pas, maar mijn pa loopt overdag te buffelen in mijn huis en dan vind ik het oneerlijk als ik alleen in de weekenden wat doe. Dus ik buffel mee. Het einde is al in zicht, we hoeven nog maar 1 kamer te verven en misschien her en der wat stukjes extra. Maar verder is alles schoon, geverfd en gespoten. De ramen kan ik nog lappen, daar kan ik nog wel wat moed voor gaan verzamelen. En nog een keer mijn vingerafdrukken opofferen aan HG voor de badkamer vloer.

Ik vind je een doorzetter, respect hoor! Nou ben ik een uitgesproken ochtendmens, dus 's avonds komt er echt weinig uit mijn handen en al helemaal geen "als ik echt wil kan het nog best" om 6 over 1 's nachts  .

Vandaag ga ik eerst een flinke wandeling maken met een vriendin, daarna booschappen doen, vanavond koken en dat was het wel een beetje voor vandaag. Oh, en een was doen. Gisteren zag ik de bodem van de wasmand, tót een van de dochters besloot haar kamer op te ruimen. Daar kwam nog wat was tevoorschijn... 

Wieder schreef op 13-10-2021 om 17:13:

[..]

Ik heb op mijn gemakje alles gedaan vandaag, mijn wasmand is zelfs leeg! Hij heeft een bodem, ik dacht eigenlijk dat het Narnia was en dat er een hele wereld van was achter zat. Ik denk dat ik er een foto van maak, kan ik er af en toe nog eens weemoedig naar kijken...

Bodemdrift, dat heb ik nou nooit bij de was. Wel bij een zak chips...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.