Huis, tuin en keuken
KnorrendKitten
12-06-2026 om 12:20
Herbruikbare broodzakken voor in de diepvries
Aangezien wij maar weinig brood eten gaat er brood in (ongeveer) halve halfjes in de diepvries. I.p.v. steeds vragen om extra zakken was ik op zoek naar iets dat herbruikbaar is.
Ik heb deze gekocht van de Action maar ben daar niet tevreden over.
https://www.action.com/nl-nl/p/3205464/day-herbruikbare-vershoudzakken/
Wat gebruiken jullie?
Bakblik
12-06-2026 om 12:23
De zakken waar het brood in zat. Ik bewaar ze altijd als ze leeg zijn, heb een hele voorraad dus als ik brood in kleinere porties wil invriezen gaat het gewoon in zakken waar brood in zat.
Gaat niet oneindig mee dus je moet soms even opnieuw sparen maar echt heel bruikbaar en gratis.
MiniJCW
12-06-2026 om 12:27
Ik doe het brood (in het zakje van de winkel) in de vriezer en haal er steeds het aantal boterhammen uit wat we nodig hebben. Het gebeurt een enkele keer dat ik de boterhammen niet uit elkaar krijg, dan nemen we een extra boterham.
Poezenmeisje
12-06-2026 om 13:01
Gewoon een rol diepvrieszakjes kopen en deze zo lang mogelijk hergebruiken.
https://www.action.com/nl-nl/p/2565443/dumil-diepvrieszakken
MMcGonagall
12-06-2026 om 13:03
Ik heb stevige ziplock diepvrieszakken van de Jumbo. Hun zakken voor brood zijn van bio-afbreekbaar materiaal wat stuk gaat in de vriezer. Ik stond dus elke ochtend te vegen als ik een paar boterhammen uit de zak haalde. Nu doe ik er gelijk zo’n stevige zak om voor het de vriezer in gaat.
Beterlaat2021!
12-06-2026 om 14:02
Ik koop mijn brood bij de Lidl, dat zit in vervelende papierenzakken met een reepje plastic erin. Maar soms koop ik een brood wat al in een plastic zak zit en zo'n zak blijf ik gebruiken. Ook bijv. de zakken waar de zachte broodjes in zitten, die zijn goed herbruikbaar.
BlairW
12-06-2026 om 14:59
Wij hebben al een hele tijd deze : https://www.broodnodig.shop/collections/broodzakken/products/broodzak-goudenoogst
erg fijne zak is het! Ik gebruik hem voor ons zelfgebakken brood, dus niet in de vriezer maar dat kan wel ook.
anijsblokje
12-06-2026 om 15:31

Ik gebruik deze (van bag-again) al meer dan 10 jaar. Gaat prima, moet af en toe (op max. 30 graden) gewassen. Ze wisten bij de bakker al snel dat ik mijn brood in een eigen zakje wilde. Inmiddels ben ik allang niet meer de enige die dat zo doet
.
Herfstappeltaart
12-06-2026 om 16:21
MiniJCW schreef op 12-06-2026 om 12:27:
Ik doe het brood (in het zakje van de winkel) in de vriezer en haal er steeds het aantal boterhammen uit wat we nodig hebben. Het gebeurt een enkele keer dat ik de boterhammen niet uit elkaar krijg, dan nemen we een extra boterham.
Dit.
Ysenda
12-06-2026 om 17:44
MiniJCW schreef op 12-06-2026 om 12:27:
Dan stop ik de plakbammen terug en neem de volgende. De keer erna neem ik dan de plakbammen.
Of ik wrik met een mes.
MMcGonagall
12-06-2026 om 18:28
Ysenda schreef op 12-06-2026 om 17:44:
[..]
Dan stop ik de plakbammen terug en neem de volgende. De keer erna neem ik dan de plakbammen.
Of ik wrik met een mes.
Ik had wel verwacht dat iedereen dat zo doet. Zouden er ook mensen zijn die hun halfje brood gewoon laten liggen en het de volgende dag ‘oud’ eten (als ze het niet expres doen voor wentelteefjes of zo).
Stimpie
12-06-2026 om 20:20
MMcGonagall schreef op 12-06-2026 om 18:28:
[..]
Ik had wel verwacht dat iedereen dat zo doet. Zouden er ook mensen zijn die hun halfje brood gewoon laten liggen en het de volgende dag ‘oud’ eten (als ze het niet expres doen voor wentelteefjes of zo).
Wat eet jij voor waardeloos brood als dat na een dag al 'oud' is?
Zelfs brood van de supermarkt kan tegenwoordig wel een paar dagen mee!
Nehalennia
12-06-2026 om 20:24
Stimpie schreef op 12-06-2026 om 20:20:
[..]
Juist erg goed brood wordt gauw hard omdat er niets in zit dat dat voorkomt.
Stimpie
12-06-2026 om 20:38
Nehalennia schreef op 12-06-2026 om 20:24:
[..]
Juist erg goed brood wordt gauw hard omdat er niets in zit dat dat voorkomt.
T is maar wat je goed noemt.
Duurzaamheid 0,0. Zelfs mijn zelfgebakken brood is na een dag nog prima.
Maar goed, smaken verschillen.
Tjilp
12-06-2026 om 22:10
MMcGonagall schreef op 12-06-2026 om 18:28:
[..]
Oh jazeker wel. Wij zijn samen en hebben alweer een tijd geleden de vriezer uitgezet.
Ik koop een halfje brood en daar doen we 2 a 3 dagen mee. Daarnaast eten we krentenbrood/krentebol/roggebrood - dat laatste ligt in de koelkast.
Brood van (eer)gisteren is op een of andere manier voedzamer dan vers brood.
MMcGonagall
12-06-2026 om 22:16
Stimpie schreef op 12-06-2026 om 20:20:
[..]
Al het brood maar zeker zelfgebakken brood. Het is nog wel te eten maar echt niet meer zo lekker als dagvers brood.