Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Heel zacht ploffig hoofdkussen gezocht

Geen idee wat ik met goedkopere holle microvezelskussens doe maar na een paar maanden zijn ze dus niet meer ploffig zacht,maar plat en een soort  klompjes geworden.Gewassen en in de droger is t weer even goed.
Ik heb een memoryschuimkussen en bamboekussen,allebei niet zacht genoeg om comfortabel te zijn.  Een microvezelkussen wat net nieuw is slaapt zo heerlijk maar ik kan toch niet elk seizoen een nieuw kussen kopen. 
Zou een duurder kussen wel langer goed blijven of knijp,lig ik dat ook zo plat?
Ik draai veel in bed en duw t kussen dus vaak in een ander model.
Klein dilemma,groot slaapleed😅


herkenbaar.
Ik heb en donzen kussen en dat wordt steeds harder.
Maar waar vind je een ploffig kussen dat toch voldoende steun geeft.

ik lees mee, want dat wil ik ook. Een heerlijk ploffig kussen dat niet te dik en te hard is.

Dons vind ik het lekkerst liggen 

Wat vind je van een waterkussen? Ik heb er een en wil niet meer zonder. Kan ook heel handig mee op vakantie, omdat je dan eerst het water eruit laat lopen.

Lali schreef op 23-10-2021 om 20:00:

Wat vind je van een waterkussen? Ik heb er een en wil niet meer zonder. Kan ook heel handig mee op vakantie, omdat je dan eerst het water eruit laat lopen.

Nooit geweten dat dat bestaat. Heb je misschien een link van jouw kussen?

https://www.bol.com/nl/nl/p/mediflow-hoofdkussen-orthopedisch-waterkussen-50-x-70-cm/9200000072636333/

Mijn partner en ik hebben er allebei een. Ik vul hem met 4
halveliterflesjes water en hij doet minstens het (drie)dubbele want hij
houdt van een echt zwaar kussen.

Lali schreef op 23-10-2021 om 20:00:

Wat vind je van een waterkussen? Ik heb er een en wil niet meer zonder. Kan ook heel handig mee op vakantie, omdat je dan eerst het water eruit laat lopen.

Ik ben ook aan een nieuw kussen toe een half hier nog nooit van gehoord! Klotst dat niet, lig je niet op een soort kruik? Ik ben zelf de vorige keren uitgekomen op een latex kussen,  hou van wat steviger,  maar met water kun je dat zelf regelen natuurlijk. Iets om over na te denken!

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-10-2021 om 20:53

Kussen elke dag opschudden, helpt in mijn ervaring (dons).
Zelf geen last van, slaap als ik lig. 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

23-10-2021 om 20:57

kapok kussen. 

Kapok is een iets stugger vulmateriaal, waardoor een kapok kussen lekker stevig aanvoelt. Door zijn goede vochtopnamen is een kapok kussen ook ideaal voor mensen die veel transpireren. Een kapok hoofdkussen is geschikt voor zowel de buik, zij- als rugslapers.

Steviger dan dons en diervriendelijker. (En beter bij allergie)

Knutselkei

Knutselkei

23-10-2021 om 21:09 Topicstarter

Lali schreef op 23-10-2021 om 20:00:

Wat vind je van een waterkussen? Ik heb er een en wil niet meer zonder. Kan ook heel handig mee op vakantie, omdat je dan eerst het water eruit laat lopen.

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ben wel snel wagen en zeeziek dus ik weet niet of dat een trigger is🤢😂

Knutselkei

Knutselkei

23-10-2021 om 21:10 Topicstarter

Thunderbird schreef op 23-10-2021 om 20:57:

kapok kussen.

Kapok is een iets stugger vulmateriaal, waardoor een kapok kussen lekker stevig aanvoelt. Door zijn goede vochtopnamen is een kapok kussen ook ideaal voor mensen die veel transpireren. Een kapok hoofdkussen is geschikt voor zowel de buik, zij- als rugslapers.

Steviger dan dons en diervriendelijker. (En beter bij allergie)

Ik wil heel graag een zacht plofkussen dus kapok gaat m niet worden,dons ook niet hoor.

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

23-10-2021 om 21:12

Knutselkei schreef op 23-10-2021 om 21:10:

[..]

Ik wil heel graag een zacht plofkussen dus kapok gaat m niet worden,dons ook niet hoor.

Voelt zacht aan, vormt zich naar je hoofd.

Thunderbird schreef op 23-10-2021 om 20:57:

kapok kussen.

Kapok is een iets stugger vulmateriaal, waardoor een kapok kussen lekker stevig aanvoelt. Door zijn goede vochtopnamen is een kapok kussen ook ideaal voor mensen die veel transpireren. Een kapok hoofdkussen is geschikt voor zowel de buik, zij- als rugslapers.

Steviger dan dons en diervriendelijker. (En beter bij allergie)

Dat hangt toch echt van je allergie af. Hier komt kapok helaas niet in aanmerking juist vanwege een allergie.

Jysk, model Tronfjellet. Niet het box model maar de normale variant. 
Ik zweer erbij, ben momenteel aan m’n 4e in 10 jaar tijd en ze kostenniveau van €12 dus dat is te doen toch? 
kunnen overigens ook prima in wasmachine (als je machine tenminste 7 kg aankan) 

Edit; nu tm morgen in de aanbieding voor €15,- ze zijn blijkbaar stuk duurder geworden maarja….  Ze hebben verschillende gewichten, ik bedoel deze: https://jysk.nl/slaapkamer/kussens/synthetisch/plus/kussen-700g-tronfjellet-60x63-70

Knutselkei

Knutselkei

23-10-2021 om 21:29 Topicstarter

Hobbelster schreef op 23-10-2021 om 21:23:

Jysk, model Tronfjellet. Niet het box model maar de normale variant.
Ik zweer erbij, ben momenteel aan m’n 4e in 10 jaar tijd en ze kostenniveau van €12 dus dat is te doen toch?
kunnen overigens ook prima in wasmachine (als je machine tenminste 7 kg aankan)

Edit; nu tm morgen in de aanbieding voor €15,- ze zijn blijkbaar stuk duurder geworden maarja…. Ze hebben verschillende gewichten, ik bedoel deze: https://jysk.nl/slaapkamer/kussens/synthetisch/plus/kussen-700g-tronfjellet-60x63-70

Ha,mooie aanvulling wilde ik net vragen hahha.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.