Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Heb je de verwarming al aan?

Of is dit een hele gestoorde vraag, half september?
Ik vind het kil in huis. Het heeft niet zoveel zin om de verwarming nu aan te zetten want we hebben vloerverwarming dus dat duurt wel even voordat het dan aangenaam is. Waarschijnlijk heb ik het dan alweer warm. 
Wanneer gaat bij jou de verwarming aan?


OrganicDeer76

OrganicDeer76

20-09-2021 om 12:23

Ik kijk nu net door dit topic op de thermostaat en die geeft 21.5 aan. Tuindeuren staan open hier. Dus nee nog niet. 

Thermostaat staat op 24 graden maar ik vind het koud binnen. Pak wel een extra deken.

Hier is het 24 graden binnen dus de verwarming hoeft nog niet aan, die zet ik pas aan als het onder de 22 komt.

De thermostaat gaat aan als de temperatuur onder de 19 graden komt overdag en onder de 21 in de avond na 19.00 uur. Op een dag zoals vandaag staat de zon volop in huis te schijnen en met het hr++ glas warmt dat heel goed op. Gisteravond hebben we tot 22.30 met de tuindeur (+hor) open gezeten en toen was het afgekoeld tot een aangename 21.5. Het zonnescherm boven het terras gebruik ik nu niet meer, als ik even thee drink wil ik in het zonnetje zitten. De screens op de bovenverdieping gaan nog wel voor de ramen, op dagen zoals vandaag, om te voorkomen dat de temperatuur op de slaapkamers oploopt tot een onaangename 24 graden.

Ik heb alles nog open maar de naxhtrn worden iets kouder zag ik. Maar zodra we het koud krijgen gaat de verwarming hier aan al hoop ik wel dat dat nog even duurt.

Wattenbolleke

Wattenbolleke

20-09-2021 om 12:27 Topicstarter

Rockstar schreef op 20-09-2021 om 12:25:

Hier is het 24 graden binnen dus de verwarming hoeft nog niet aan, die zet ik pas aan als het onder de 22 komt.

Wat een verschil! Hier is het 20,5

Nee, hopelijk duurt dat ook nog een paar weken.

gezien de hoge gasprijzen wacht ik lekker zo lang mogelijk.

Vandaag wel dekentje en dikke sokken gepakt. 

Neeeeej ik heb de achterdeur nog openstaan en de thermostaat geeft 21 graden aan.
Het voelt wel kouder binnen nu, er staat ook meer wind. Maar dat is voor mij voorlopig geen reden om de verwarming aan te zetten. Dan komen er eerst nog vesten en sloffen tevoorschijn.
En de komende gasprijzen wordt ik ook niet vrolijk van inderdaad. 

Nee, wij hebben eerder de airco aan. Het is nu 23 graden hier binnen

PriceyRook54

PriceyRook54

20-09-2021 om 12:42

Nee de verwarming is nog niet aangeweest maar toevallig dat we gisteren zeiden dat we de schoorsteen binnenkort weer even moeten vegen, want ik verwacht dat we de open haard binnenkort wel weer aan zullen hebben. En man had het ook over de winterdekbedden, maar dat is me echt te vroeg nog.

Die springt bij mij vanzelf aan als het binnen onder de 21 graden is, dus hij heeft vrijwel de hele zomer moeten bij verwarmen. 

Nee, hier schommelt het de afgelopen dagen tussen de 20 en 24 graden in huis. 

Kil? Het is 23 graden in huis met de schuifdeuren naar de tuin open. Veel succes met je gasrekening wanneer je het nu al koud hebt. Trek een trui aan. 

Wattenbolleke schreef op 20-09-2021 om 12:27:

[..]

Wat een verschil! Hier is het 20,5

Dat is nog steeds warm. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.