Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Heb je de buitenkraan al afgesloten?

Op viva was altijd zo'n mooi topic, van Djoels, dat altijd wel door iemand omhoog gepost werd als het tijd werd. En zo vergat ik dan de buitenkraan niet dicht te draaien voor de winter. Ik kan het niet meer terugvinden. En hier lijkt nog niet zo'n topic te zijn?

Toch is het ruim tijd om te buitenkraan dicht te doen. Vannacht was het -3? We waren eigenlijk een beetje laat, het eerste beetje liep er heel langzaam uit.. oeps! Dus voor wie er ook nog niet aan had gedacht: doe de buitenkraan dicht, voor hij kapot vriest! En laat de regenton op tijd leeglopen.


Was Djoels toch? Bij ons is hij altijd dicht, zit aan de straatkant dus is van binnenuit af te sluiten.

Aaaanne

Aaaanne

22-12-2021 om 23:38 Topicstarter

NicciF schreef op 22-12-2021 om 23:35:

Was Djoels toch? Bij ons is hij altijd dicht, zit aan de straatkant dus is van binnenuit af te sluiten.

Ah, dankjewel! Dat gokte ik ook, maar dat was te weinig om het er in te zetten. Ik heb het nu in de OP aangepast.

NicciF schreef op 22-12-2021 om 23:35:

Was Djoels toch? Bij ons is hij altijd dicht, zit aan de straatkant dus is van binnenuit af te sluiten.

Een buitenkraan is toch altijd van binnenuit af te sluiten, dat is de bescherming tegen vorstschade. 

Ik had het een paar weken geleden al gedaan en toen had de schilder vorige week nog een emmer nodig, die heeft toen binnen maar zijn emmer gevuld.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

22-12-2021 om 23:48

🙄 nog nooit gedaan, ik zou niet eens weten hoe dat moet  eigenlijk. Morgen zal ik er naar kijken.  

Ik heb de regenton nog nooit leeg laten lopen, moet dat als het vriest?

Aaaanne

Aaaanne

23-12-2021 om 00:04 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 22-12-2021 om 23:54:

Ik heb de regenton nog nooit leeg laten lopen, moet dat als het vriest?

Ze vriezen pas stuk bij een echte laag is hoor. Wij hadden ooit een kleine oude, het plastik was zegmaar niet meer zo soepel. Toen daar een week vorst overheem ging is hij kapotgevroren. 

Bij een grotere moet eerst meer water afkoelen voor er ijs komt dus dan gebeurd het echt niet snel. 

Ik heb twee buitenkranen die allebei niet afgesloten kunnen worden.
Bij de ene zit een heel oud afsluitpunt wat ik voor de zekerheid maar met rust laat (nu lekt er tenminste niets).
En van de andere buitenkraan zit het afsluitpunt achter het keukenblok.
Om daarom de keuken af te breken vind ik ook iets teveel van het goede.
Bij strenge vorst pakken wij dus de buitenkranen maar in   

Wij hoeven de buitenkraan niet af te sluiten. Wij hebben er een die altijd vanzelf leegloopt. Moet je je kraan vervangen omdat het toch mis gaat kan ik zo'n exemplaar aanraden.
In de plastic regenton staat nog een klein laagje water. Vandaag even naar kijken.

Nee zelfs de vijver pompt nog rond😅 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

23-12-2021 om 07:50

Ik heb de kraan gisterochtend vroeg pas afgesloten. Er kwam al geen water mee uit, dus ik hoop dat het goed gaat.
Aan de regenton heb ik nog helemaal niet gedacht. Zojuist even gekeken, en er stroomt nog gewoon water uit, dus daar geen rpobleem gelukkig (is net nieuw, dat zou zuur zijn..)

In de loop van de dag gaat het weer dooien, dus ik wacht af.

BTK

BTK

23-12-2021 om 07:58

Welke buitenkraan? 

Nee, maar het wordt als 't goed is snel minder koud. 

Tuinfluiter schreef op 23-12-2021 om 07:23:

Wij hoeven de buitenkraan niet af te sluiten. Wij hebben er een die altijd vanzelf leegloopt. Moet je je kraan vervangen omdat het toch mis gaat kan ik zo'n exemplaar aanraden.
In de plastic regenton staat nog een klein laagje water. Vandaag even naar kijken.

Die heb ik ook. Geen omkijken naar.

Aaaanne

Aaaanne

23-12-2021 om 09:00 Topicstarter

Tuinfluiter schreef op 23-12-2021 om 07:23:

Wij hoeven de buitenkraan niet af te sluiten. Wij hebben er een die altijd vanzelf leegloopt. Moet je je kraan vervangen omdat het toch mis gaat kan ik zo'n exemplaar aanraden.
In de plastic regenton staat nog een klein laagje water. Vandaag even naar kijken.

Handig! 

Antivorst kraan hier inderdaad. Ideaal

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.