Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Grote lunchbox tips gezocht

Ik kom er op google niet uit.. Als ik op grote lunchbox zoek krijg ik vooral lange/brede opties. 

ik neem best veel mee naar mijn werk. zoals vandaag:

2 broodjes
1 paprika in repen
3 worteltjes
paar snoeptomaatjes
1 sinaasappel

in een normale maat past die sinaasappel (of een gewone appel) nooit met als gevolg dat ik nu met een berg plastic zakjes loop te slepen elke keer en dat vind ik zonde. 

hebben jullie ervaringen/tips? alvast bedankt!


Google eens op bentobox dan krijg je veel merken met boxen waar ook vakjes in zitten en je alles dit apart kunt houden. 
Mijn kinderen hebben de bentobox van sistema en zijn daar heel tevreden mee.  Daar zit zelfs een potje met schroefdeksel in waar je plakjes tomaat in me kunt nemen zonder dat het vocht door je hele rommel verspreid. 
Ik zit nu op mijn telefoon te pielen en krijg geen link geplakt maar je moet het met mijn informatie zelf kunnen vinden. 

Maak je het jezelf niet te moeilijk?
Een sinaasappel of appel kan gewoon los mee, of eventueel in een apart bakje.

Broadway

Broadway

11-01-2022 om 10:53 Topicstarter

Rosehip schreef op 11-01-2022 om 10:46:

Maak je het jezelf niet te moeilijk?
Een sinaasappel of appel kan gewoon los mee, of eventueel in een apart bakje.

oh, maar als ik niks vind dan gaat dat idd gebeuren. maar wie weet komt iemand met de gouden tip! 

Broadway

Broadway

11-01-2022 om 10:54 Topicstarter

Bakblik schreef op 11-01-2022 om 10:42:

Google eens op bentobox dan krijg je veel merken met boxen waar ook vakjes in zitten en je alles dit apart kunt houden.
Mijn kinderen hebben de bentobox van sistema en zijn daar heel tevreden mee. Daar zit zelfs een potje met schroefdeksel in waar je plakjes tomaat in me kunt nemen zonder dat het vocht door je hele rommel verspreid.
Ik zit nu op mijn telefoon te pielen en krijg geen link geplakt maar je moet het met mijn informatie zelf kunnen vinden.

super! dank je! 

past er bij jouw kinderen ook een heel stuk fruit in qua hoogte? 

Ik zou een bentobox pakken voor brood,paprika,tomaat en wortels en dan een apart boxje voor de sinaasappel/appel Anders wordt het wel een hele grote trommel om mee te nemen en zwerft de rest losser rond?

sinaasappelbox-geel2.jpg

Broadway

Broadway

11-01-2022 om 11:07 Topicstarter

Knutselkei schreef op 11-01-2022 om 10:56:

Ik zou een bentobox pakken voor brood,paprika,tomaat en wortels en dan een apart boxje voor de sinaasappel/appel Anders wordt het wel een hele grote trommel om mee te nemen en zwerft de rest losser rond?

sinaasappelbox-geel2.jpg

dat is idd ook nog een optie. 

ik heb nu nav de tip van Bakblik een mepal bentobox besteld. de large. kleur is goed, de rest gaan we zien! 



Bento lunchbox Take a Break large - Nordic red | Mepal

Broadway schreef op 11-01-2022 om 11:07:

ik heb nu nav de tip van Bakblik een mepal bentobox besteld. de large. kleur is goed, de rest gaan we zien!



Bento lunchbox Take a Break large - Nordic red | Mepal

Ik zie dat de hoogte 65mm is, daar past ook geen appel of sinaasappel in vrees ik.
Verder zijn dat soort boxen met vakjes wel erg fijn!

Broadway

Broadway

11-01-2022 om 11:15 Topicstarter

Rosehip schreef op 11-01-2022 om 11:14:

[..]

Ik zie dat de hoogte 65mm is, daar past ook geen appel of sinaasappel in vrees ik.
Verder zijn dat soort boxen met vakjes wel erg fijn!

ben er idd bang voor. maar de andere reacties hebben we overtuigd dat ik vooral een box zoek om mijn vele losse/gesneden dingetjes mee te nemen om de plastic zakjes niet meer te hoeven gebruiken. de sinaasappel kan er dan gewoon los bij of ook in zo'n apart boxje

Of je pelt je sinaasappel ´s ochtends en doet de stukjes in een apart vakje!

Broadway

Broadway

11-01-2022 om 11:20 Topicstarter

Rosehip schreef op 11-01-2022 om 11:19:

Of je pelt je sinaasappel ´s ochtends en doet de stukjes in een apart vakje!

dat kan ook nog! maar ik ben vooral erg lui 's ochtends en vind het al een hele prestatie dat ik de paprika gesneden heb

Sinaasappel eten de puber en student hier nooit.  Gewezen reflux babies die snel last hebben van brandend maagzuur.  Een appel gaat vaak gesneden mee. Kleine appeltjes kunnen er in zijn geheel in maar die kan je niet overal kopen.

Ik heb een Sistema to go bento lunchbox. Zit een groot vak voor brood in, met een los bakje voor erboven. Dan 2 vakjes met in 1 ook een los klein bakje en in de andere een potje met deksel. 

550x485.jpg

Dat potje gebruik ik niet, maar kan wel gewoon los mee natuurlijk. Hij is 7,7cm hoog. Maar denk dat een hele sinaasappel lastig wordt. Die zou ik gewoon los meenemen overigens. Verder wel een hele fijne trommel! Kan echt veel in.

Die trommel bedoel ik irregular choice! Volgens mijn kinderen de ideale trommel. 

550x785.jpg

Ik zou gaan voor zo'n mepal yoghurtbeker voor je sinaasappel en bovenin misschien de tomaatjes. Heb net even gekeken en sinaasappel past er in. 

ik heb zelf een curver smart to go lunchkit. Je heb ook een variant met nog een vak. (https://nl.curver.com/nl_nl/smart-to-go-lunch-kit)
Maar ik neem zelf altijd een uitgebreide maaltijd mee, dus dat bovenste vak laat ik vaak thuis. Het sausbakje is precies het formaat van biscuitjes. Ontbijt (brood), naam ik mee in een andere broodtrommel.

Soms is meerdere kleine trommels handiger dan één grote. Aan het einde van de dag kan im alles in elkaar stapelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.