Huis, tuin en keuken
MMcGonagall
08-03-2026 om 19:24
Groot pakket versturen
Ik moet een groot pakket (1,65 x 0,65 x 0,30) versturen naar Engeland. Het is een demonteerde kast en ik wilde hem zelf wegbrengen, maar hij past niet in mijn auto. Mijn vriend heeft een flex private lease met als voorwaarde dat alleen inwonende huisgenoten in de auto mogen rijden (hij gaat niet mee). De enige andere mensen die ik ken met een grote auto, willen die niet uitlenen (weekje ruilen met de mijne).
Ik heb al gekeken naar DHL maar dat is vrij prijzig. Bij andere postdiensten kan ik maar lastig een prijsindicatie vinden.
Hebben jullie nog een slim idee om die kast daar te krijgen? Alternatief is om te wachten tot na augustus als ik wel een inwonende huisgenoot van mijn vriend ben, maar dan moet ik die kast gaan meeverhuizen en hij staat best in de weg 
MiniJCW
09-03-2026 om 07:31
Kan er een dakdrager (en eventueel een dakkoffer) op je auto? Die kun je ook huren.
CreaBea
09-03-2026 om 08:52
DIverse verzenddiensten komen pakketten ook thuis ophalen. Postnl en DHL onder andere
Dweedledee
09-03-2026 om 11:03
Ik zou het pakket gewoon versturen met DHL. Ik hou niet van gedoe en heb daar wel wat geld voorover.
MelMel
09-03-2026 om 11:55
even zoeken op een verhuisdienst? zo heb ik ooit wat spullen verhuisd die net te groot voor de auto waren
noorj90
09-03-2026 om 19:04
Ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad met een groot pakket dat naar het buitenland moest.
Wat toen voor mij verrassend goed werkte was via een vergelijkingssite kijken voor pakketdiensten. Soms zijn er kleinere vervoerders die stukken goedkoper zijn dan DHL of PostNL, zeker bij grotere pakketten.
En anders misschien nog kijken naar een verhuis- of transportdienst die losse spullen meeneemt. Die rijden toch al bepaalde routes en nemen soms iets extra’s mee voor een lagere prijs.
Misschien dat dat nog iets scheelt met de kosten.