Huis, tuin en keuken
MMcGonagall
08-03-2026 om 19:24
Groot pakket versturen
Ik moet een groot pakket (1,65 x 0,65 x 0,30) versturen naar Engeland. Het is een demonteerde kast en ik wilde hem zelf wegbrengen, maar hij past niet in mijn auto. Mijn vriend heeft een flex private lease met als voorwaarde dat alleen inwonende huisgenoten in de auto mogen rijden (hij gaat niet mee). De enige andere mensen die ik ken met een grote auto, willen die niet uitlenen (weekje ruilen met de mijne).
Ik heb al gekeken naar DHL maar dat is vrij prijzig. Bij andere postdiensten kan ik maar lastig een prijsindicatie vinden.
Hebben jullie nog een slim idee om die kast daar te krijgen? Alternatief is om te wachten tot na augustus als ik wel een inwonende huisgenoot van mijn vriend ben, maar dan moet ik die kast gaan meeverhuizen en hij staat best in de weg 
Joszy
08-03-2026 om 19:27
Busje huren waar hij in past? Zoeken naar iemand die naar Engeland rijdt ergens de komende weken?
Of, deze via marktplaats verkopen en daar een andere kopen
Kampeerder
08-03-2026 om 19:28
Met je niet inwonende vriend samen naar Engeland reizen is zeker te simpel gedacht van mij.
Bloemenzee
08-03-2026 om 19:30
Past ie ook niet in je auto als je de bijrijdersstoel plat legt? Of juist heel ver voorover?
Kampeerder
08-03-2026 om 19:30
Met de stijgende benzineprijs is wegbrengen ook nog best duur denk ik.
Kampeerder
08-03-2026 om 19:31
Bloemenzee schreef op 08-03-2026 om 19:30:
Past ie ook niet in je auto als je de bijrijdersstoel plat legt? Of juist heel ver voorover?
Of demonteert?
Bloemenzee
08-03-2026 om 19:32
Kampeerder schreef op 08-03-2026 om 19:30:
Ook dat.
MMcGonagall
08-03-2026 om 19:35
Kampeerder schreef op 08-03-2026 om 19:30:
Ik ga er sowieso heen. Het is een unieke kast die al soort van van mijn dochter was en die ze nu graag in haar eigen huis wil.
Een auto huren kan, maar je moet voor de ferry een kenteken doorgeven. Ik weet niet hoe makkelijk dat is met een huurauto. Plus dat dat voor een week waarschijnlijk nog duurder is dan DHL.
Joszy
08-03-2026 om 19:37
Welke oplossing ziet je dochter? Als zij die kast graag daar wil hebben, zou ik ook denken dat zij hier over na mag denken?
Mugske
08-03-2026 om 19:52
Bloemenzee schreef op 08-03-2026 om 19:30:
Ik zou echt nog een keer passen en meten. Zijn er ook kleinere delen? Dan zou 1,65 m in veel autos wel passen.
Gebruikersnaaminvullen
08-03-2026 om 21:20
MMcGonagall schreef op 08-03-2026 om 19:35:
[..]
Ik ga er sowieso heen. Het is een unieke kast die al soort van van mijn dochter was en die ze nu graag in haar eigen huis wil.
Een auto huren kan, maar je moet voor de ferry een kenteken doorgeven. Ik weet niet hoe makkelijk dat is met een huurauto. Plus dat dat voor een week waarschijnlijk nog duurder is dan DHL.
Dit komt van de DFDS website
Voertuig Antwoorden
Q. Ik reis in een huurauto. Kan ik online boeken als ik nog niet weet wat het merk of kenteken van de auto is?
A. Ja, u kunt nog steeds online te boeken, zelfs als u niet weet wat het merk of kenteken van de auto. Voer "Rental Car" in de registratie veld voertuig en bij de verwachte grootte van de auto, bijv. Klein, Regular, MPV enz. op het Merk/Model vak. Wij adviseren dat u controleert of u met uw auto mag reizen voordat u uw reservering bevestigd.
Netherfield
08-03-2026 om 22:44
1,65 meter zou toch moeten lukken. Wat voor auto heb je? Kan de achterbank plat? En de voorstoel? Als je de voorstoel helemaal naar voren schuift en de hoofdsteun eraf haalt, kan je de rugleuning heel plat naar achteren doen. Als je achterbank ook plat kan, moet het passen.
MMcGonagall
08-03-2026 om 23:15
Netherfield schreef op 08-03-2026 om 22:44:
1,65 meter zou toch moeten lukken. Wat voor auto heb je? Kan de achterbank plat? En de voorstoel? Als je de voorstoel helemaal naar voren schuift en de hoofdsteun eraf haalt, kan je de rugleuning heel plat naar achteren doen. Als je achterbank ook plat kan, moet het passen.
Mijn achterbank heeft twee delen maar dat aan de bijrijderskant is smaller, 55 cm. Dat is wel het deel waar het pakket moet, want ik wil wel een beetje normaal kunnen rijden. We gaan het morgen fysiek proberen, vandaag was met een centimeter maar wie weet zien we de truc.
Auto huren is 1200 euro dus dan is DHL ineens een koopje en lekker makkelijk.
BlairW
08-03-2026 om 23:28
Maar je kan toch beide delen van de achterbank plat leggen, als dat ene deel net te smal is?
MMcGonagall
08-03-2026 om 23:37
BlairW schreef op 08-03-2026 om 23:28:
Maar je kan toch beide delen van de achterbank plat leggen, als dat ene deel net te smal is?
We gaan met zijn tweeën.
Mugske
09-03-2026 om 06:15
MMcGonagall schreef op 08-03-2026 om 23:37:
[..]
We gaan met zijn tweeën.
Dat verandert de zaak natuurlijk en geeft minder manoevreerruimte. Het pakket hoeft niet plat te liggen, maar kan ook rechtop staan (op de zijkant dus, beetje schuin, past het door smalle kant achterbank). Waarschijnlijk moet de 2e persoon achterin zitten (dat kan ook waar smalle kant zit bij mijn auto, maar dat verschil misschien per model). Ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je moet rijden, half uurtje krap zitten is niet zo erg, maar voor 3 uur is dat minder fijn natuurlijk.