Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Goede beddenzaak gezocht

Auwereel schreef op 19-08-2024 om 10:51:

Met mijn 160 cm is een dik matras in een gewoon bed al richting seniorenhoogte! Ik droom over zoiets:
Boxspring Solid Lina verstelbaar met gestoffeerd matras (beterbed.nl)
Mijn man vindt het verschrikkelijk dat je en boxspring niet lekker kan instoppen aan het voeteneind omdat het dekbed te kort is om onder het bovenste matras weggestopt te worden. Hoe doen boxspringeigenaren dat? Want ik slaap meestal in hotels in boxspring bedden en dat is meestal in de warme zomervakantie en dan is het geen probleem als je je wat blootwoelt aan het voeteneinde (of de airco moet te hoog staan!)

Ik stop het dekbed onder de topper. Maar ik heb ook een boxspring met een voetbord. Ik vind het niet mooi als je zo tegen de achterkant aan kijkt en dan dat ingestopte dekbed ziet. Dus ik heb een hoofd- en voetbord.

Auwereel

Auwereel

19-08-2024 om 13:23 Topicstarter

Aha, voetbord, dat is een idee. Nog niet vaao tegengekomen in hotels.
Off topic, want geen vraag over service van winkels, waarom (g)een topper?

Auwereel schreef op 19-08-2024 om 13:23:

Ons matras was nog prima maar ik wilde graag een traagschuim matras. 2 jaar geleden een nieuw bed gekocht en een traagschuim topper op ons matras. Een financieel gezien prima oplossing 

Auwereel

Auwereel

19-08-2024 om 13:47 Topicstarter

Ik heb wel eens op een traagschuimmatras gelegen, jaaaaaaaren terug, en dat vond ik alsof ik wegzakte in drijfzand. Maar de topper werkt goed?

Auwereel schreef op 19-08-2024 om 13:47:

Ik heb wel eens op een traagschuimmatras gelegen, jaaaaaaaren terug, en dat vond ik alsof ik wegzakte in drijfzand. Maar de topper werkt goed?

Een topper is bij nek- en rugklachten niet altijd een goed idee. Een topper vermindert namelijk de werking van de ondersteunende zones van het matras. 

hier werkt een topper juist goed bij rugklachten,  heb wel een vrij hard matras er onder. En een voedingskussen om knieën, schouders en heupen te stutten.

Auwereel schreef op 19-08-2024 om 13:23:

De topper bij mijn schoonouders heb ik na een paar nachten van het logeerbed afgehaald. Het werd mij veel te warm en het lag voor mij te zacht.

Een topper schijnt wel een handige oplossing te zijn bij 2 losse matrassen zodat je er geen "spleet" tussen hebt. 

Overigens denk ik dat een topper ook niet fijn is als je een verstelbaar bed wilt en dat regelmatig alleen wilt gebruiken. Als je het ene matras omhoog doet en de ander niet, ligt dat vast raar scheef.

Voor te korte dekbedden kun je een heel lange instopstrook eraan vastnaaien, bijv van een oud dekbedovertrek.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-08-2024 om 20:09

masatu schreef op 19-08-2024 om 20:00:

[..]

De topper bij mijn schoonouders heb ik na een paar nachten van het logeerbed afgehaald. Het werd mij veel te warm en het lag voor mij te zacht.

Een topper schijnt wel een handige oplossing te zijn bij 2 losse matrassen zodat je er geen "spleet" tussen hebt.

Overigens denk ik dat een topper ook niet fijn is als je een verstelbaar bed wilt en dat regelmatig alleen wilt gebruiken. Als je het ene matras omhoog doet en de ander niet, ligt dat vast raar scheef.

Voor te korte dekbedden kun je een heel lange instopstrook eraan vastnaaien, bijv van een oud dekbedovertrek.

daar heb je speciale toppers voor toch? Met een spleet in het midden. Ook hoeslakens  erbij te krijgen

bed-met-splittopper-paginabreed.jpg

Friezinnetje schreef op 19-08-2024 om 20:09:

[..]

daar heb je speciale toppers voor toch? Met een spleet in het midden. Ook hoeslakens erbij te krijgen

bed-met-splittopper-paginabreed.jpg

Goede tip, ik wist niet dat dit bestond!

De split-hoeslakens kende ik wel en gebruik ik ook zelf (maar dan dus voor 2 losse matrassen zonder topper).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.