Huis, tuin en keuken
Auwereel
18-08-2024 om 10:32
Goede beddenzaak gezocht
Omdat ik hier al op het forum loop te zeuren over nekpijn, de fysiotherapeut nog niet en een nieuw kussen niet geholpen heeft en ik 's nachts of ' s ochtends heel vroeg wakker word van de pijn, denk ik dat het tijd wordt voor een nieuw matras/bed. Ik ben bereid flink geld uit te geven (3000 euro lukt zeker...) als ik zeker weet dat ik daarna weer goed slaap.
Maar, ik wil geen geld uitgeven voor een merk of een verkooppraatje. Wat is een goede beddenzaak en welke zijn een no-go? Omgeving Rotterdam/Den Haag/Utrecht mits bereikbaar met openbaar vervoer is mijn zoekradius.
Loetjekoe
18-08-2024 om 19:52
Een nieuw matras gaat je enkel helpen als je bedbodem nog stabiel is, zoek dit dus eerst uit. Misschien is het niet nodig zowel lattenbodem als matras los te kopen en ben je met alleen een matras klaar, maar een goed matras op een bedbodem die z'n beste tijd heeft gehad, of sowieso niet al te best is, werkt natuurlijk niet. Zelfde voor je kussen icm matras.
Ik heb zelf al jaren nekklachten en het blijft een zwakke plek, maar echt niet meer zoals vroeger. Zelf heel tevreden met een plaatselijke beddenkzaak, geen grote keten.(Zevenaar) Zal voor jou nogal uit de richting zijn, maar ze hebben vaker klanten die van ver komen.
Auwereel
18-08-2024 om 20:13
Ik wil graag een nieuw bed omdat ik mijn huidige bed niet verstellen kan (hoofdeinde omhoog enzo) en dat vind ik een gemis. Het bed is al wat ouder, kan best eens vervangen worden. Maar tips wat betreft goede matrassen worden ook gewaardeerd!
RosaMontana
18-08-2024 om 20:29
Sinds ik een Avek bed heb heb ik nooit meer last van rugpijn oid. Echt een aanrader!
Vind je eigen Avek dealer - Avek sinds 1927
rionyriony
18-08-2024 om 21:00
Daglichtlamp schreef op 18-08-2024 om 17:29:
Ik heb een paar jaar geleden toen ik in de plaatselijke beddenzaken niet goed werd geholpen uiteindelijk online een emma matras gekocht. Daar slaap ik nog steeds prima op.
Die heeft heel lang het beste gescoord. Maar ik denk dat bodem en matras samen een goed duo moeten vormen. Mijn bed slaapt goed denk ik. Ik voel hem niet als hinderlijk. Ik heb een pocketveringmatras (medium) op een grenen lattenbodem. Brede latten die niet erg doorbuigen. Daarvoor had ik een spiraalbodem met daarop een 12 cm dikke polyetherschuimmatras. Ik ben wel lichtgewicht en het gewicht schijnt een rol te spelen.
FaithfulDuck87
18-08-2024 om 21:02
RosaMontana schreef op 18-08-2024 om 20:29:
Sinds ik een Avek bed heb heb ik nooit meer last van rugpijn oid. Echt een aanrader!
Vind je eigen Avek dealer - Avek sinds 1927
ik heb ook een Avek, maar momenteel lig ik er niet fijn op. Maar kan ook door mijn eigen lijf komen.
rionyriony
19-08-2024 om 07:16
Ik vond de spiraalvering (mesh) met het dunne matras erop het lekkerste liggen, als je eenmaal lag. Maar ging je zitten, dan zakte je zwaarste deel, je gat dus, diep naar beneden dus dan zat je met je hamstrings op die keiharde metalen rand terwijl je bilspieren omlaag zakten de spiraal in. Het was dus erg vermoeiend zitten met die neiging achterover. In de praktijk zit je best vaak op je bed. En dan moet je niet zo machteloos en vermoeiend zitten. Ook het gaan liggen, keren, overeind komen en opstaan was onhandig.
Door tragische omstandigheden moest het bed weg en heb ik een andere moeten kopen. Die heeft best lang onbeslapen gestaan (ik lag op een veldbedje dat ik best lekker vond liggen) voordat ik de noodzaak zag om eraan te wennen. Het zitten op de rand is een stuk beter bij deze. Hij vormt geen kuil, nergens. Je zwaarste deel, je gat, zakt niet dieper weg maar ligt meer "op" het matras waardoor je een erg "gestrekt" gevoel krijgt. Het zal wel beter zijn voor je houding. Krampen had ik al voordat ik de meshspiraal wegdeed dus het bed is niet de oorzaak van de krampen en andere problemen. Dat weet ik zeker.
Beterlaat2021!
19-08-2024 om 07:40
Toen wij een nieuw bed gingen kopen hebben we gelijk een senior-hoogte aangeschaft. Dat stapt veel makkelijker in en uit bed.
Daglichtlamp
19-08-2024 om 07:43
Beterlaat2021! schreef op 19-08-2024 om 07:40:
Toen wij een nieuw bed gingen kopen hebben we gelijk een senior-hoogte aangeschaft. Dat stapt veel makkelijker in en uit bed.
Hier ook, heel fijn na mijn knieoperatie, en heerlijk gemakkelijk stofzuigen onder het bed.
Beterlaat2021!
19-08-2024 om 10:03
En wij waren zelfs nog geen senioren!
Hier ook een knieoperatie en makkelijk uit en in bed.
Auwereel
19-08-2024 om 10:51
Met mijn 160 cm is een dik matras in een gewoon bed al richting seniorenhoogte! Ik droom over zoiets:
Boxspring Solid Lina verstelbaar met gestoffeerd matras (beterbed.nl)
Mijn man vindt het verschrikkelijk dat je en boxspring niet lekker kan instoppen aan het voeteneind omdat het dekbed te kort is om onder het bovenste matras weggestopt te worden. Hoe doen boxspringeigenaren dat? Want ik slaap meestal in hotels in boxspring bedden en dat is meestal in de warme zomervakantie en dan is het geen probleem als je je wat blootwoelt aan het voeteneinde (of de airco moet te hoog staan!)
Peaches
19-08-2024 om 12:05
Auwereel schreef op 19-08-2024 om 10:51:Mijn man vindt het verschrikkelijk dat je en boxspring niet lekker kan instoppen aan het voeteneind omdat het dekbed te kort is om onder het bovenste matras weggestopt te worden. Hoe doen boxspringeigenaren dat? Want ik slaap meestal in hotels in boxspring bedden en dat is meestal in de warme zomervakantie en dan is het geen probleem als je je wat blootwoelt aan het voeteneinde (of de airco moet te hoog staan!)
Ik vind een ingestopt dekbed verschrikkelijk, mijn voeten passen daar niet onder. Het eerste dat ik doe is dat dekbed lostrekken. Dus.. zo doe ik dat 😅
Een extra lang dekbed (of alleen een extra lange hoes) is voor jullie misschien een optie?
Herfstappeltaart
19-08-2024 om 12:17
Ik denk eerlijk gezegd dat je niet veel hebt aan ervaringen van anderen. Ieder's lijf is anders en je moet toch zelf uitproberen. Tot mijn verrassing kwam laatst een matras van IKEA als beste koop uit een consumentenbond-test.
Auwereel
19-08-2024 om 13:03
De goede raad die ik vraag, gast niet over het bed, maar de zaak. Waar is service?
Herfstappeltaart
19-08-2024 om 13:13
Auwereel schreef op 19-08-2024 om 13:03:
De goede raad die ik vraag, gast niet over het bed, maar de zaak. Waar is service?
Ja da's waar. De consumententest plopte even in mijn gedachten. Sorry.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.