Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Gek van de muggen

Helemaal gek word ik ervan. Wakker worden van gezoem en de ochtend erna dikke muggenbulten. Kinderen zitten ook helemaal onder. Hebben tientallen bulten. 
De bulten lijken veel langer dan vroeger zichtbaar te zijn. Ook jeuken ze een aantal dagen. 
Heb al veel geprobeerd. (Spray en pleisters tegen prikken, rollers/zalfjes/gel  voor na het prikken. Blauwe lampjes en stekkers voor in het stopcontact. 
Opvouwbare klamboe is onderweg. 
Iemand verder nog tips? Ik ben er echt klaar mee. 


Sorry geen tips. Maar wel herkenbaarheid. 
'Vroeger' waren het nog muggenbultjes. Nu bulten zo groot als een dubbeltje. Jeuk is ook veel erger. Tot bloedens toe...

VivaLaVida

VivaLaVida

21-07-2021 om 22:39 Topicstarter

Inderdaad, een watje met azijn helpt echt niet meer.

Inck

Inck

21-07-2021 om 22:45

De enige oplossing die bij mij écht werkt is een hor. Je kan van die horren kopen met klittenband, een inzethor met een houten frame of een vast gemonteerde hor die je oprolt. 

Een klamboe vind ik nog steeds heel erg, omdat je dan nog wel het gezoem hoort. Daar krijg ik al de kriebels van.

Ik koop altijd horren met een gaas dat ook tegelijk tegen pollen werkt. 

Klamboe plus oordoppen

Een klamboe was bij ons vorig jaar de oplossing. Gek genoeg hebben we dit jaar bijna geen last van muggen. Van het weekend wel: toen was ik een weekendje weg in Drenthe: in één nacht vijftien muggenbulten op mijn benen, en jeúken die krengen! 

VivaLaVida

VivaLaVida

21-07-2021 om 22:54 Topicstarter

Horren zouden handig zijn. Alleen wij hebben op onze slaapkamer openslaande deuren en geen ramen die open kunnen. Deuren kunnen we op kiep-kantel.
Ik ben maar op de bank gaan liggen. Dat rotbeest maakt me gewoon agressief, haha. Kan zo slecht tegen gezoem. 
Oordoppen is niet handig met jonge kinderen. (Of juist wel 😆)

Zijn een paar weken weg van huis, en hier in Overijssel hebben we (ondanks horren ...) ook megaveel last van die rotmuggen. Vind het vooral sneu voor dochter, haar gezicht zit helemaal onder. Een paar zo groot als een euro muntstuk. 

Ze zoemen ook niet, heb er met moeite 2 kunnen vinden. Maar kan me niet voorstellen dat zij al die bulten hebben veroorzaakt.

sorry toch echt nog even wachten op de klamboe maar dan kom je ook in de hemel. Heerlijk. Ik hoor ze ook niet meer zoemen. En het staat wel gezellig/romantisch zo’n klamboe vind ik. 

Ik zou ook voor de klamboe gaan. Vond het altijd wel knus. 
Sinds ik een kat heb, is de klamboe weg. Omdat zij dat ding sloopt, ze wil erbij liggen. En ik vind dat te gezellig om nee te zeggen. 

Maar als zij nu ook nog eens die muggen ging vangen... Terwijl ik dit type zit mevrouw naast mij op bed zich uitgebreid te wassen. Terwijl er een mug om ons heen cirkelt 


Deet werkt bij mij heel goed. 
Zorg dat er 50% deet inzit als je het aanschaft. Voor de bulten zelf kan je bij de apotheek antihistaminica halen, zonder recept verkrijgbaar.
Dat is een anti allergie-middel wat ook helpt tegen muggenbulten.

Ook voor een deur kun je een hor (laten) maken, dat is bij ons een zegen gebleken. En die dan ook altijd dichtdoen. Zorgen dat je geen zooi hebt, en elke avond door het slapen gaan de kamers controleren. Dit heeft bij ons goed geholpen, nog sporadisch een mug.

https://nos.nl/artikel/2390287-foto-van-platgeslagen-mug-moet-onderzoekers-helpen-niet-te-hard-slaan

Help de wetenschap aan informatie waar vervelende en potentieel gevaarlijke zoemers zitten!

ik leef met je mee. Vorige week een weekje weg en het huisje was naast heel erg vies ook erg ontploft in de muggen. Ik ben kapot gestoken. En jeuken die krengen!!! Heb ze meerdere keren kapot gekrabt. Thuis hebben we ze niet want alle ramen hebben horren.

Auwereel schreef op 22-07-2021 om 10:51:



Help de wetenschap aan informatie waar vervelende en potentieel gevaarlijke zoemers zitten!

Leuk dat je de wetenschap nog een handje kunt helpen zelfs met een platgeslagen mug! Wel een griezelig idee dat tropische ziektes en exotische muggen ook steeds meer in Nederland voorkomen.

Horren horren horren en nog eens horren.

Ik heb overal horren en ben alleen buiten een keer gestoken. Ik heb een kantel-kiepraam en daar zit ook gewoon een hor voor. Zal voor deuren ook wel wat bestaan. 

Ik vind klamboes afgrijselijk. Dan lig je weer tegen zo'n plakkend ding aan....brrr. 

Enige wat helpt tegen de jeuk, is witte tandpasta erop. Overigens is er nu een soort muggen app en daar mag je foto's van je platgeslagen mug naartoe sturen voor wetenschappelijk onderzoek. Was vandaag in het nieuws. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.