Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

🐣💜Fijne Paasdagen 💜🐣

Wat voor plannen heb je vandaag en morgen? 

Fijne Paasdagen allemaal!
Toen vrijdag iedereen thuis was namen we het weekend even door en hebben toen geschoven met de maaltijden die ik had bedacht voor dit weekend en hebben het lekkerste meest uitgebreide eten gisteren al gegeten met zijn allen. Werk en studieverpluchtingen van de jongvolwassen kinderen zorgen ervoor dat we verder dit weekend geen een keer met zijn allen de warme maaltijd gebruiken. 

Ik ga zo de kerkdienst thuis kijken, man gaat naar de kerk, kinderen slapen uit. Daarna gaan we uitgebreid lunchen. Man en ik gaan vanmiddag misschien naar de openluchtdienst waar mijn oude koor optreedt. Maar alleen als ik daar genoeg energie voor heb. Verder geen plannen voor daarna en morgen.
Gezegende paasdagen allemaal!

Geen plannen voor mij.
Huis schoonmaken, denk ik 

Giisteren ben ik naar de Fantasy Fair in Ter Apel geweest, haarfrutsels en een gehaakte heksenhoed gekocht. 

vrolijk pasen,

hier ook niet veel plannen, ben bezig met het paasontbijt, wordt een simpel wat afbakbroodjes en croissantjes. 
vanmiddag eten bij me ouders 

Ik heb een platte houten paashaas, een nieuw vers wit blokkaarsje wat het twee dagen gaat doen in een glazen kandelaar, een tv die 50 Watt gebruikt om de mis in Rome in mijn kamer te tonen, voor de lunch een bakje havermout (want de weegschaal zei vanmorgen nee), vanavond heb ik boontjes, champignons en een stuk varkenshaas van vorige kerst wat ik nog in de vriezer vond plus nog "Sambasaus" in een flesje.

De klapper van vandaag is de tiramisù, vanmorgen nog snel in elkaar gedraaid in de keuken. 

https://youtu.be/-UnOwhrBZFE?si=zwfkUUoqgqM_Sd_c

Deze paashaasfilm blijft mijn favoriet.😍

Ik verheugde me op een lang weekend met mijn vriend, lekker wandelen enzo. 
Helaas is hij geveld door een mannengriep..  Sielug.

Vandaag ga ik dochter ophalen die aan het logeren is aan de andere kant van het land. Twijfelde nog tussen trein en auto maar auto is toch echt sneller en goedkoper. 
Morgen een paaslunch met ons vieren, daarna gaat vriend werken en wil ik naar de volkstuin of de achtertuin een beetje opruimen na de winter. 

Fijne paasdagen allemaal! 

Vanmorgen werd het paasontbijt verstoord door een klant voor een paard, ik heb boodschappen gedaan, straks ga ik de keuken soppen, vanavond eet iedereen volgens onze zondagtraditie wat ie eet en morgen ga ik werken. Maar goed dat ik geen enkele waarde aan pasen hecht 😉

Gezegende paasdagen!
Vanmorgen fijn gezongen, straks naar de film

Gisteren een vroege paaslunch bij de dochter van mijn vriend, pasgeboren kleindochter weer even gezien. Vanmorgen brunch bij mijn zus en morgen gaan we naar K3
Vanmiddag hoop ik mijn haakprojectje af te maken, ik moet nog 8 vierkantjes aan elkaar maken en dan het kussentje in elkaar zetten.

Gezegend Paasfeest! Het was een mooie week. Ma-di-woe vespers van een half uurtje.  Donderdag avondmaalsviering, Goede Vrijdag gedachtenis, Zaterdag overdag mooie klompenpad wandeling met vrienden. Late avond indrukwekkend Paaswake met de nieuwe paaskaars en alle kleine lichtjes in de kerk, en met doopgedachtenis en toewijding.
Vandaag Paaszondag eerst stiltewandeling (10 liefhebbers, daarna paasontbijt in de kerk - gevarieerd gezelschap- en dan een opwekkende vrolijke paasdienst van een uur. 
Nu hadden we naar familie zullen gaan, maar helaas, zieke daar. Jammer… misschien morgen.

Eind van de ochtend gebruncht met de kinderen en aanhang. Ik had soep gemaakt. Mini sateetjes. Wraps met zalm. En gevulde eieren. Salades. Verder afbakbroodjes / paasstol/ paastaart en uiteraard chocolade eitjes. Er was een grote schaal fruitsalade en vers geperste jus d' orange.  De laatste 2 bij de groenteboer vandaan want ik kamp nog steeds met vrij heftige naweeën van mijn hersenbloedingen. Ze hebben allemaal gesmuld en vanavond gaan man en ik aan de restjes.  Ik lig al de hele middag  op de bank maar dat was te verwachten.  Morgen nog geen idee. Man wil naar schoonmoeder en misschien ga ik mee. Maar dat vraagt vrij veel van mijn hoofd dus verkeer nog in twijfel.  Andere uitjes zitten er fysiek maar ook geestelijk niet in. Heb net de afgelopen  op de bank doorgebracht met zware duizeligheids aanvallen  dus hoop en bid maar dat de komende week beter wordt. Dan heb ik fysio  en wil nog gaan zwemmen 20 minuten.  Als het lukt.. fingers crossed.l

Wat een gezellige dingen allemaal. 

Hier was het ook gezellig, alles goed gelukt, dus mooi. Even heel stom, vlak voordat iedereen kwam, was er in de oven iets op de bodem gevallen waardoor het hele huis naar verbrand brood rook. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.