Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Feest bedrijf buren

Het bedrijf naast ons huis heeft weer eens een bedrijfsfeestje. Een tent op de parkeerplaats en keiharde bonkmuziek. Peuter kan dus weer niet slapen. En omdat het al de zoveelste keer is, ben ik het eigenlijk wel zat.... De ervaring leert dat klagen niet zoveel zin heeft. Hoeveel overlast moet je tolereren midden in een woonwijk? Vanaf wanneer heeft het zin de politie te bellen? 


Is er geen wijkagent of buurtregisseur die je kunt benaderen hierover? Niet dat je daar nu iets aan hebt, maar als het terugkerende overlast is.

Tot hoe laat gaat het meestal door? 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

15-10-2021 om 21:47

Klagen mag volgens mij vanaf 23 uur. Hoe vaak hebben ze van dit soort feestjes dan? 

Ik zou er overigens ook  niet tegen kunnen. 

Mallebeppie schreef op 15-10-2021 om 21:47:

Klagen mag volgens mij vanaf 23 uur. Hoe vaak hebben ze van dit soort feestjes dan?

Ik zou er overigens ook niet tegen kunnen.

Nee hoor. Klagen mag altijd. Je mag namelijk geen overlast veroorzaken, ook overdag niet. 

Ik zou toch echt met politie bellen. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

15-10-2021 om 21:56

Als het echt heel vaak voorkomt dan zou mijn advies zijn dat als het 23 uur is geweest politie bellen. Zelf zou ik (bij veel en vaak overlast) heen gaan en de installatie omgooien 🙈. Maar doe mijn eerste advies maar 

Bb19bb21

Bb19bb21

15-10-2021 om 21:58 Topicstarter

De feestjes zijn om de maand ofzo en dan tot middernacht. Verder hebben we veel overlast van parkeren enzo (altijd op onze oprit waardoor wij er niet uit kunnen) en de permanente verbouwingen, opslag van zooi, enzovoorts. Dochter was nu gelukkig zo moe dat ze toch in slaap is gevallen ondanks de herrie. Zal morgen wel een zware dag worden met 3 uur gemiste slaap (en ik hoogzwanger, wat bijdraagt aan mijn niveau van irritatie 😁) 

ik zou het advies van Rondstruier aannemen. Daarmee heb je hopelijk de meeste kans van slagen op lange termijn. 
Hoe ervaren andere buren dit hele gebeuren, want samen sta je vaak wel sterker 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

15-10-2021 om 22:03

Ik geloof met dit soort dingen nooit in vriendelijk vragen en smeken. Iemand met een beetje gevoel in zijn donder moet dat toch snappen (de dingen die jij beschrijft) 
Bel gewoon na 23 uur en desnoods leg je hetzelfde uit als hier en vraag je om advies. 

Bb19bb21

Bb19bb21

15-10-2021 om 22:15 Topicstarter

Andere buren zijn verder weg en hebben geen kleine kinderen. Die hebben er dus denk ik minder last van. Vanaf 12 wordt het meestal wel stil. Wijkagent weet ik eigenlijk niet of we die hebben.... 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

15-10-2021 om 22:17

Bb19bb21 schreef op 15-10-2021 om 22:15:

Andere buren zijn verder weg en hebben geen kleine kinderen. Die hebben er dus denk ik minder last van. Vanaf 12 wordt het meestal wel stil. Wijkagent weet ik eigenlijk niet of we die hebben....

Kun je via Google vinden

Bb19bb21

Bb19bb21

15-10-2021 om 22:22 Topicstarter

Hmmm... Even gegoogled. De wijkagent hier heeft 8 wijken onder zich. Dat is wel een beetje veel, kan me voorstellen dat geluidsoverlast om de maand dan niet hoog op de prioriteitenlijst staat.... 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

15-10-2021 om 22:25

Bb19bb21 schreef op 15-10-2021 om 22:22:

Hmmm... Even gegoogled. De wijkagent hier heeft 8 wijken onder zich. Dat is wel een beetje veel, kan me voorstellen dat geluidsoverlast om de maand dan niet hoog op de prioriteitenlijst staat....

Bel dan maar politie na 23 uur. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-10-2021 om 22:30

Bb19bb21 schreef op 15-10-2021 om 22:22:

Hmmm... Even gegoogled. De wijkagent hier heeft 8 wijken onder zich. Dat is wel een beetje veel, kan me voorstellen dat geluidsoverlast om de maand dan niet hoog op de prioriteitenlijst staat....

Hou ook bij wanneer er weer een feestje is, hoeveel herrie en eventueel geluidsopnames maken.

Een bedrijf dat een feest heeft?
Die moeten dat volgens mij melden bij de gemeente? 
Jullie kunnen in elk geval een Melding Overlast doen.
Daar hebben de meeste gemeentes een webformulier op de website voor.

Bb19bb21 schreef op 15-10-2021 om 21:58:

De feestjes zijn om de maand ofzo en dan tot middernacht. Verder hebben we veel overlast van parkeren enzo (altijd op onze oprit waardoor wij er niet uit kunnen) en de permanente verbouwingen, opslag van zooi, enzovoorts. Dochter was nu gelukkig zo moe dat ze toch in slaap is gevallen ondanks de herrie. Zal morgen wel een zware dag worden met 3 uur gemiste slaap (en ik hoogzwanger, wat bijdraagt aan mijn niveau van irritatie 😁)

Los van de geluidsoverlast vind ik dat parkeren ook heel asociaal. Wat nu als jij hoogzwanger en wel naar het ziekenhuis moet voor de bevalling? Of dochter stuitert van de trap en je wilt met haar naar de eerste hulp? Moet je dan eerst de eigenaar van de auto gaan opsporen?

Volgens mij had meester visser voor dat soort parkeren een goed idee: bordje ophangen dat het op jullie oprit betaald parkeren is (heel duur zodat het echt niet aantrekkelijk is) en dat bij niet betalen het via de deurwaarder wordt verhaald op de eigenaar van de auto.

Bb19bb21

Bb19bb21

15-10-2021 om 22:50 Topicstarter

Het parkeren hebben we ze dus met deze redenen op aangesproken, daar werd redelijk agressief op gereageerd. Wel hebben we handhaving ingericht en volgens mij zijn er een paar bonnen uitgedeeld 😁. Sindsdien is het wat minder vaak gelukkig en als ze er staan ook minder lang. We gaan om 23 uur zo de politie toch maar bellen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.