Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

27-10-2021 om 14:59

Elektrische tandenborstel

Mijn elektrische tandenborstel is op z'n eind.
Maar bij de nieuwe bostels, zie ik werkelijk door de bomen het bos niet meer.
De prijzen varieren van 23,-- tot over de 215,-- per stuk! 🙄

Waarom zou ik een Oral-B IO (nummer 7n, 7s, 8 of 9) willen hebben?
Een kleurenscherm... lekker belangrijk?! (als in: wie koopt zoiets)
Wat heb je aan een poetsdruksensor?
Is de Oral-B Smart 9 - 9500 echt zoveel minder dan de Oral-B IO 8n paars? (ik verzin het niet)

De consumentenbond heeft 20 (!) "als beste getest"... van Oral-B alleen al.🤪

Ik heb best wat geld over voor mijn gebit, dus ook wel 100,= of meer als het echt een verschil maakt. Maar ik zie het werkelijk waar niet.

Wie helpt mij de weg in het oerwoud van de elektrische borstels?


Ik heb zelf een poetsdruksensor omdat ik serieus schade veroorzaak door veel te veel druk uit te oefenen, dus dat was voor mij belangrijk. Dat zat alleen op dure modellen, dus ik heb een duur model Oral B met allerlei flauwekulopties die ik nooit gebruik.

Als je opties zoals timer of poetsdruksensor of interactief gedoe met apps niet nodig vindt, zou ik gewoon een goedkopere nemen.

ik heb ook een Sonicare gehad. Eigenlijk vond ik dat de beste qua poetsen, dat merkte ik echt aan een witter en gladder gebit. Helaas hadden de accu's de vervelende gewoonte steeds stuk te gaan, ik heb er drie gehad. Dus ben ik toch weer over naar OralB.

https://www.coolblue.nl/advies/tandenborstels.html

Ik zou dit even lezen. Volgens mij staat daar wel alles wat je zou willen weten.

PriceyRook54

PriceyRook54

27-10-2021 om 15:06

Kijk gewoon wat in je budget past. Ik ging voor de "duurste met de beste aanbieding", dus een borstel die afgeprijst was van 200 naar 100 of zo.

Volgens mijn tandarts poets ik veel te hard en is daardoor mijn tandvlees op een aantal plekken echt verslechterd. Dus die sensor vind ik belangrijk en fijn.
De timer vind ik ook fijn omdat ik geneigd ben om een poetsbeurtje van 30sec ook prima te vinden. Doordat de borstel vier keer zoemt (na 30sec steeds) maak ik nu wel keurig de 2 min vol.
Verder vind ik de reisetui wel prettig voor op vakantie. 
Andere opties gebruik ik niet volgens mij. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-10-2021 om 16:30

Mijn eis was poetsdruksensor(met lichtje) en timer. Kwam wéér bij Oral-B uit. Uiteindelijk deze gekocht omdat ik ook een tandenborstel in de douche wil hebben.
https://www.coolblue.nl/product/823174/oral-b-pro-2-2950n.html

Ik heb de Oral-B Vitality CrossAction . Iets van 35 euro geloof ik . Ben er zeer tevreden over .
 




Die timer (4x30)kan ik niet meer missen. Nu kan ik gewoon afdwalen met mijn gedachten terwijl ik sta tanden te poetsen. Maar ik heb helemaal geen dure. Wel Oral B. Ik hoef verder geen toeters en bellen.
Mijn broer poetste vroeger het liefst met een harde borstel en die haren stonden binnen de kortste keren krom. Voor hem zou zo’n poetsdruksensor ideaal zijn. Geen idee of hij die nu heeft. 

Ik heb ook een cross action van een  aanbieding. Op Coolblue kun je vergelijken en dan lijkt een deel van het verschil tussen de cross action en de iOn,  te zitten in het aantal omwentelingen. Dus met dezelfde druk, slimmer poetsen. Kan me voorstellen dat dat wel iets is wat je merkt. 
De ionversie met prijzen gaat nu op mijn ‘in de gaten houden voor Black Friday’ lijstje. Dankjewel TO

Ginevra schreef op 27-10-2021 om 15:04:

Ik heb zelf een poetsdruksensor omdat ik serieus schade veroorzaak door veel te veel druk uit te oefenen, dus dat was voor mij belangrijk. Dat zat alleen op dure modellen, dus ik heb een duur model Oral B met allerlei flauwekulopties die ik nooit gebruik.

Als je opties zoals timer of poetsdruksensor of interactief gedoe met apps niet nodig vindt, zou ik gewoon een goedkopere nemen.

ik heb ook een Sonicare gehad. Eigenlijk vond ik dat de beste qua poetsen, dat merkte ik echt aan een witter en gladder gebit. Helaas hadden de accu's de vervelende gewoonte steeds stuk te gaan, ik heb er drie gehad. Dus ben ik toch weer over naar OralB.

Wow, ik wist niet dat zoiets bestond! Dat is ook wel wat voor mij want ik oefen bij het poetsen ook vaak teveel druk uit, als ik een nieuwe nodig heb ga ik daarop letten!

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

27-10-2021 om 18:47

Ja, de timer heb ik inderdaad nodig. Maar die zit ook op het ding wat ik nu net weggegooid heb. Poetsdruksensor weet ik niet... ik poets niet zozeer te hard, maar eerder met een te harde borstel (ook naar de verschillende types opzet-borstels is een volledige studieweek voor nodig....)

Bij Coolblue kun je inderdaad (ook) selecteren op type poetsgedrag... dank je Tickel.

Ik ga nog even een tijdje studeren en hak dan de knoop door.

Ik heb al jaren een Sonicare: sindsdien aanzienlijk minder tandproblemen en een veel schoner gevoel aan het gebit. 

MeganRapinoe schreef op 27-10-2021 om 18:48:

Ik heb al jaren een Sonicare: sindsdien aanzienlijk minder tandproblemen en een veel schoner gevoel aan het gebit.

Wij ook! Voor ons echt geen oralB meer. Sonicare poetst naar mijn idee heel veel beter en schoner

Bij ons hebben ook meerdere Sonicares het al begeven. Het voordeel is dat dat dan zelfs al binnen de garantie gebeurde, dus hebben we weer nieuwe gekregen . En toch komen we steeds weer op sonicare uit, het zijn gewoon hele fijne tandenborstels. 

ik ben ook team sonicare, ik vind een langwerpige borstel fijner dan een ronde en dan heeft sonicare een prima prijs/kwaliteit wat mij betreft. Mijn huidige doet het nu 2 jaar, dus nog geen ervaring met snel kapot gaan oid 

Ik heb het gewoon aan m'n tandarts gevraagd, heb nu de Oral B Pro 2 met een sensitive borstelkop. Sonicare trek ik niet, die maakt echt zo'n nare trilling in m'n mond. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.