Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Elektrische dweil

Ik ben op zoek naar een elektrische dweil. Iemand hier ervaring mee? En raad je hem aan?

Wij hebben een hond en merk dat hij veel vuil met zich meebrengt 🙈. Een elektrische dweil lijkt mij echt een uitkomst om even snel de boel weer schoon te hebben als hij van buiten komt. 

Ik lees even mee. Ik las in een ander topic al goeie geluiden over de stoommop, maar ik krijg man nog niet overtuigd 

Ik heb beiden; een stoomreiniger (vileda xl) en een floorcleaner (fc7), van Kärcher, die ik in een hele goede Black Friday deal heb gekocht. 
De stoomreiniger was er eerst en was vooral voor de tegelvloeren in keuken, badkamer en toilet. Maakt het schoon zonder reinigingsmiddel met een klein beetje water. Resultaat is goed, maar ik durfde hem niet op het parket of laminaat te gebruiken. 
De floorcleaner is, ook met Black Friday korting, niet goedkoop. Maar zijn geld zo waard! Hij werkt met vier rollen; 2 die het water op de vloer doen en 2 die het meteen op zuigen/dweilen. Je dweilt dus altijd met schoon water dat als het vies is wordt opgevangen in een bak onderin. Echt schrobben kan hij niet, al zit er wel een booster stand op. Ik merk dat ik hem vaker gebruik en dat de vloer daardoor echt schoner is. In het begin streepte hij nog een beetje, maar dat is nu weg. 
Lang verhaal, ik schrik van de prijs die ze er nu voor vragen, maar ben er echt heel blij mee. 

Ik heb een stoomreiniger en die werkt prima (na het stofzuigen), ook gewoon op laminaat.

Ik heb een Bissel crosswave 3 in 1 vloerreiniger, niet al te duur en doet z’n werk redelijk goed. Ik gebruik wel hun eigen schoonmaakmiddel, duur maar je doet er lang mee en ruikt heerlijk fris. Het is geen stoomreiniger want ik heb een houten vloer.
Nadeel is dan weer het schoonmaken van de Bissel zelf.

Ik heb een Vileda stoomreiniger en die gebruik ik ook op laminaat. Zonder schoonmaakmiddel doet hij het prima.

Avocado

Avocado

22-12-2021 om 22:14 Topicstarter

Biebel schreef op 22-12-2021 om 09:46:

Ik heb beiden; een stoomreiniger (vileda xl) en een floorcleaner (fc7), van Kärcher, die ik in een hele goede Black Friday deal heb gekocht.
De stoomreiniger was er eerst en was vooral voor de tegelvloeren in keuken, badkamer en toilet. Maakt het schoon zonder reinigingsmiddel met een klein beetje water. Resultaat is goed, maar ik durfde hem niet op het parket of laminaat te gebruiken.
De floorcleaner is, ook met Black Friday korting, niet goedkoop. Maar zijn geld zo waard! Hij werkt met vier rollen; 2 die het water op de vloer doen en 2 die het meteen op zuigen/dweilen. Je dweilt dus altijd met schoon water dat als het vies is wordt opgevangen in een bak onderin. Echt schrobben kan hij niet, al zit er wel een booster stand op. Ik merk dat ik hem vaker gebruik en dat de vloer daardoor echt schoner is. In het begin streepte hij nog een beetje, maar dat is nu weg.
Lang verhaal, ik schrik van de prijs die ze er nu voor vragen, maar ben er echt heel blij mee.

Ah Thanks! Die Kärcher heb ik idd ook gezien.. zeker aan de prijs.. maar als ie zijn geld waard is dan heb ik dat er wel voor over. 

Avocado

Avocado

22-12-2021 om 22:15 Topicstarter

Bording schreef op 22-12-2021 om 14:56:

Ik heb een Bissel crosswave 3 in 1 vloerreiniger, niet al te duur en doet z’n werk redelijk goed. Ik gebruik wel hun eigen schoonmaakmiddel, duur maar je doet er lang mee en ruikt heerlijk fris. Het is geen stoomreiniger want ik heb een houten vloer.
Nadeel is dan weer het schoonmaken van de Bissel zelf.

Deze heb ik ook gezien. Lees alleen dat ie niet bij de randen en hoeken komt? 

Avocado schreef op 22-12-2021 om 22:15:

[..]

Deze heb ik ook gezien. Lees alleen dat ie niet bij de randen en hoeken komt?

Ja dat klopt, bij plinten bv. dan mist ie ongeveer 2 cm. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

23-12-2021 om 12:52

Ik heb eerder naar een floor-cleaner gekeken en toen was het 'euvel' vooral dat die rolletjes in no-time verstopt raken... en dat het een crime <kriem> is om die dingen weer schoon te krijgen. Ook het water-reservoir was erg klein). Als in: je bent langer bezig met het schoonmaken van de FloorCleaner dan dat je met dweilen kwijt zou zijn.

Is dat euvel nu verholpen? 

Daddy_gijs schreef op 23-12-2021 om 12:52:

Ik heb eerder naar een floor-cleaner gekeken en toen was het 'euvel' vooral dat die rolletjes in no-time verstopt raken... en dat het een crime <kriem> is om die dingen weer schoon te krijgen. Ook het water-reservoir was erg klein). Als in: je bent langer bezig met het schoonmaken van de FloorCleaner dan dat je met dweilen kwijt zou zijn.

Is dat euvel nu verholpen?

Daar was ik ook bang voor. Ik vind het schoonmaken heel eenvoudig; rollen eraf, borstels eraf en dan even de harde straal erop. Zie dit filmpje; 


https://m.youtube.com/watch?v=zbMtL6ANeG0  De rollen gaan in de wasmachine en daar hoef ik dan geen moeite meer voor te doen. 

Je ziet dat de fc ook een schoonmaak modus heeft, dan spoelt hij het reservoir leeg over de rollen. Dat vind ik zelf minder makkelijk werken dan gewoon alles even onder de buitenkraan afspoelen.  Reden dat ik daar alles leeg en schoonmaak is omdat er altijd heul veul zand in het vuile water zit. 

Het reservoir vond ik ook niet groot, maar ik kan er de hele benedenverdieping (75 m2) mee doen zonder dat hij vol raakt. Daarna maak ik hem dan wel leeg en vul ik het watertankje bij, zodat ik boven alle vloeren kan schoonmaken. 

En nou ga ik kijken of ik marketing medewerker bij kaercher kan worden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.