Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Duur!!


Ik let er niet op wat producten per stuk kosten.
Maar merk wel dat ik bij de kassa meer kwijt ben dan voorheen.

Weet dat de wit brood bij de aldi 99 cent was, is nu 1,10
En de kaas bij de jumbo was 6 euro nog wat, maar gisteren al 7 euro nog wat
Ik word er niet blij van.

Voorheen kon ik me met 100 euro per week voor ons gezin prima redden.
Maar dat lukt me niet meer 

Ja de horeca schrik ik ook erg van. Wij doen dan vaak niet eens gek maar 2 cappuccino en een broodje en dan moet je ook al tegen de 30€ afrekenen. 
De meeste boodschappen haal ik bij picnic maar kom tussendoor ook wel bij Ah, jumbo en lidl en denk elke keer dat ze iets dubbel hebben aangeslagen.

Het loopt de spuigaten uit.

Zag pas kersen liggen bij de groentenboer voor 3,99. Dat vond ik al duur. Toen zag ik dat dat ging om 250 gram. Dus die kosten 16 euro per kilo! Echt, dat gaat helemaal nergens meer over.
Bij AH stijgen de prijzen ook zo hard. Veel meer dan de inflatie, dus ik heb het idee dat die inflatie gebruikt wordt om de prijzen nog eens extra te verhogen. Veel producten die super veel duurder zijn. Eieren, 6 stuks. Voorheen 1,59 en nu 2,99, dat is bijna dubbel zo duur.

ja die biologische eieren van de AH, gewoon 2,99! Belachelijk duur. En melk is ook enorm duur geworden incl boter en kaas.

Bitterballen op terras, ik weet niet precies wat de prijzen over langere tijd gedaan hebben, maar op sommigen plekken betaal je bijna € 1 per bitterbal.
Met 4 op terras 2 porties bitterballen(6 per portie) bijna € 12 euro kwijt. 
Voor iets wat uit de frituur komt vind ik dat aan de prijs. 

Brandstof ook zoiets, er komt/is al een punt dat mensen de auto meer moeten laten staan vanwege de dure prijzen. Voor uitstapjes nog tot daar aan toe, maar voor werk en familie bezoek vind ik het een stuk erger nog.
De brandstof is al weer zo in prijs gestegen dat het nu op record hoogte staat.
Echt niet leuk dit.

Melkunie romige boerenkarnemelk. De enige die ik lust. Dit is mijn cafeïne
Er gaan hier 3 à 4 pakken doorheen per week. 
Eind vorig jaar nog geen €1,10. 
Nu €1.49!

Wollstonecraft schreef op 09-06-2022 om 07:15:

Het loopt de spuigaten uit.

 Veel meer dan de inflatie, dus ik heb het idee dat die inflatie gebruikt wordt om de prijzen nog eens extra te verhogen. Veel producten die super veel duurder zijn.

Dit denk ik ook. Er zijn veel bedrijven die hier nu een slaatje uit slaan.

Johma broodsalades, die waren eerst 3 voor €5,- in de aanbieding. Nu 2 voor €5,- in de aanbieding. 

Zuivel stijgt ook schrikbarend hard in prijs. Een familielid is boer van melkkoeien, hij zei wel dat hij nu meer krijgt voor de melk. Maar zijn kosten zijn ook enorm gestegen. Dus onder aan de streep houdt hij nu ook minder over.

Ik merk ook dat de boodschappen duurder zijn en schrok recent van de prijs van de koffiebonen. Ook paprika's meer dan 2 euro voor een stoplicht van kleine exemplaren.
De prijs van de zonnebloemolie is helemaal van de gekke ik heb het idee dat supermarkten bewust weinig flessen neerzetten om een absurde prijsstijging goed te praten.

mag ik ook even mee klagen? 
Wij leefden altijd redelijk goedkoop,  lage hypotheek,  1 auto,  roken en drinken beide niet. Daarom konden wij, ondanks onze niet zo riante salarissen, redelijk zorgeloos leven.
We hebben ons maandbudget al verhoogd maar komen nog steeds niet uit.
Zie ook niet waar we kunnen bezuinigen. 
Ik heb ook het idee dat iedereen het maar gewoon pikt...
Prijsstijgingen van ruim 10%, maar nergens een salaris verhoging. 

Jaren geleden hadden we het financieel ook heel krap maar daar heb ik echt géén zin meer in!!

Widajo schreef op 09-06-2022 om 08:18:

mag ik ook even mee klagen?
Wij leefden altijd redelijk goedkoop, lage hypotheek, 1 auto, roken en drinken beide niet. Daarom konden wij, ondanks onze niet zo riante salarissen, redelijk zorgeloos leven.
We hebben ons maandbudget al verhoogd maar komen nog steeds niet uit.
Zie ook niet waar we kunnen bezuinigen.
Ik heb ook het idee dat iedereen het maar gewoon pikt...
Prijsstijgingen van ruim 10%, maar nergens een salaris verhoging.

Jaren geleden hadden we het financieel ook heel krap maar daar heb ik echt géén zin meer in!!

Wat kun je anders dan het toch maar pikken? Oké, ik haal bijv mijn paprika's (gaat vaak 2 kg per week doorheen hier) rechtstreeks bij de kweker. Ben ik 1,50 per kilo kwijt, vers van de plant. Op dat soort dingen bespaar ik graag buiten ze in de winkel te kopen. Maar wat kan ik anders dan betalen voor de dure zonnebloemolie?

Fenyw

Fenyw

09-06-2022 om 09:36 Topicstarter

Apiejapie schreef op 09-06-2022 om 09:34:

[..]

Wat kun je anders dan het toch maar pikken? Oké, ik haal bijv mijn paprika's (gaat vaak 2 kg per week doorheen hier) rechtstreeks bij de kweker. Ben ik 1,50 per kilo kwijt, vers van de plant. Op dat soort dingen bespaar ik graag buiten ze in de winkel te kopen. Maar wat kan ik anders dan betalen voor de dure zonnebloemolie?

Een andere olie gebruiken.

Wij kopen wat we nodig hebben maar we bezuinigen op extra's zoals luxe fruit/alcohol/chips/snoep/koek/ijs etc.

Oh ja en we frituren ook niet meer want er was steeds geen olie/vet.

Laatst kocht ik bij de groenteboer een pond boontjes: 5,50! En ik voelde me juist zo goed omdat ik niet de dure, voorgesneden zakjes had gekocht Brood is ook schrikbarend duurder geworden, maar ja, wat eigenlijk niet? Ik laat er niet echt dingen voor liggen, maar kijk meer naar aanbiedingen en goedkopere opties. En dan komt de slager met speciale aanbiedingen vanwege de inflatie: partyballetjes extra goedkoop, grillworst extra goedkoop. Snap dat die man ook rond moet komen, maar het gaat nergens over.

Vorige week tank volgegooid voor bijna 70 euro. Ik pak nu wat vaker de auto van mijn man als hij thuis werkt, die rijdt op stroom.

Horeca is ook onbetaalbaar geworden. Een gebakje bij de koffie is al gauw 4/5 euro. Is een enorm luxeprobleem, want we kunnen best een tandje minder hier in huis. Maar het voelt zo zuur, je hebt nog precies hetzelfde, maar het is wel  2 of 3x zo duur. Ik kijk ook met angst en beven naar 1 juli, als onze energieleverancier met nieuwe tarieven komt.

Ik heb jarenlang van een heel klein budget geleefd en dat ging prima, al was het soms peentjes zweten bij de kassa. Als ik nu nog in die positie had gezeten had ik echt stress gekregen. Daarom wil ik niet al teveel klagen, want genoeg mensen die nu wél in die situatie zitten. En het einde is nog niet in zicht.

Ohja de horeca! 

Vroeger nam je 25 GULDEN mee en dan was je dronken, kon je rondjes geven én had je nog geld over voor een broodje shoarma. 

Zo'n 10 jaar geleden werkte ik nog in een grand café, de prijs van een kopje koffie werd verhoogd van €1.85 naar €1.90 en een flesje frisdrank werd €2,-. 
Wat een commentaar ik kreeg van de vaste gasten!

Net boodschappen gedaan: witlof, ham, pak zuivel, schouderkarbonade, vleeswaren en kattenvoer: €20,-!! Dus eten voor 1 gezin voor 1 dag. Ik schrik elke keer weer eigenlijk... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.