Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Dolce Gusto Cup vast

Grom! Drink zelf geen koffie maar gisteren na een verjaardag vergeten de laatste cup te verwijderen. Was wel eens eerder gebeurd en dan kon ik nog tussen de cuphouder en het apparaat een plat mes wurmen om hem zo naar beneden te duwen maar nu zit ie zo vacuüm dat ik er niets tussen krijg. Een naald geprobeerd om het vacuüm eraf te krijgen maar ik krijg de (Perla) cup niet doorgeprikt. De naald brak ook nog eens af… Dit apparaat wil ook niet aan want daarvoor moet de cuphouder eruit. Anders kon ik ‘nog een kopje zetten’  met deze cup. 

iemand nog een helder idee behalve uit elkaar schroeven? 

Weggooien en een nespresso kopen😉

 Nee sorry geen bruikbare tips hooguit kijken of je er een flinke straal water op kan laten lopen die wat druk geeft. 
Verder wens ik je sterkte zo zonder koffie op de zondagochtend. Wat een horror lijkt me dat. 

SuzyQFive

SuzyQFive

24-10-2021 om 09:50 Topicstarter

Na alle tips die ik online kon vinden geprobeerd te hebben dacht ik: laat maar. Dus zo stond ie een kwartier op z’n kop in de wasbak. Ik had de wasbak weer nodig dus zet het ding weer rechtop en kon zo de cuphouder eruit trekken 😂. Probleem al opgelost dus… Moet er maar een briefje bij hangen met CUP ERUIT! 


Poeziemauw, ik drink zelf gelukkig geen koffie 😬. Vriend wel en die moest voorgaan in een dienst dus die is na een kop thee eerder weggegaan om in de kerk nog een bakje te kunnen drinken 😂. 

Ik wilde juist een Dolce Gusto kopen als mijn Nespressomachine de geest geeft (bijna). Ik ken ze uit Centerparcs huisjes en vond het heel lekkere koffie. Niet gemerkt dat de cups vacuüm kunnen trekken, terwijl ik niet heel netjes ben met cupjes verwijderen. Hangt dat van het merk af?

Ook een keer gehad,na nog een keer laten doorlopen ging ie los

SuzyQFive

SuzyQFive

24-10-2021 om 18:57 Topicstarter

Knutselkei schreef op 24-10-2021 om 12:44:

Ook een keer gehad,na nog een keer laten doorlopen ging ie los

Ja, dat was ook mijn idee maar helaas gaat de versie van het apparaat dat ik heb (Picolo) alleen aan als je de cuphouder eruit schuift. 

SuzyQFive

SuzyQFive

24-10-2021 om 18:59 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 24-10-2021 om 12:10:

Ik wilde juist een Dolce Gusto kopen als mijn Nespressomachine de geest geeft (bijna). Ik ken ze uit Centerparcs huisjes en vond het heel lekkere koffie. Niet gemerkt dat de cups vacuüm kunnen trekken, terwijl ik niet heel netjes ben met cupjes verwijderen. Hangt dat van het merk af?

Denk ook van het model, heb het meest simpele model. De Picolo. 
Hoop dat nieuwere modellen daar beter een trucje voor hebben 😬

Sommige cups hebben fabrieksfout waarbij tuitje vd cup nog dicht zit.
Apparaat omdraaien dan zie je plastic nippel (die hoort er af te zijn) ipv gaatje.
Open knippen maakt dat druk er af gaat en cup eruit kan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.