Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Dagje Efteling op een maandag in September

Hoi allemaal, 

De kinderen hebben volgende week maandag een studie dag. 
Normaal gesproken gaan wij 1x per jaar naar winter Efteling en is het heerlijk rustig en kunnen wij overal doorlopen! Voor ons ideaal omdat zowel mijn man als kind niet tegen drukte kunnen. 

Nu zouden wij graag eerder willen gaan, volgend de Efteling staat er een normale dag gepland. Maar veel scholen plannen nu ik deze periode ook schoolreisjes en de Efteling kan niet zien wat er gepland staat. 

Ik begrijp dat jullie geen glazen bol hebben, maar wellicht is er iemand die mij kan vertellen wat wij kunnen verwachten qua drukte. 

Reken maar dat die studiedag niet alleen voor jullie school is. Doorgaans zijn er hordes kinderen vrij op zo'n dag, die denken dan allemaal van 'het rustige moment' te kunnen profiteren in een attractiepark/dierentuin/binnenspeeltuin. 

ik was gisteren in de Efteling en het was echt heel erg druk. Overal wachtrijen van een uur. Het viel mij tegen hoor, ik had het rustiger verwacht. 

Isje

Isje

14-09-2021 om 12:07 Topicstarter

Liara schreef op 14-09-2021 om 12:05:

ik was gisteren in de Efteling en het was echt heel erg druk. Overal wachtrijen van een uur. Het viel mij tegen hoor, ik had het rustiger verwacht.

Jeetje dat is idd erg lang! Werd het rond een uur of 3 wel rustiger? 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

14-09-2021 om 12:09

Onze school had voor de zomervakantie een studiedag en ik denk dat ongeveer 90% van de hele school (en dat is een grote) in de Efteling te vinden was. Plus nog een heleboel andere scholen die blijkbaar ook studiedag hadden. Hartstikke druk was het.

En de komende tijd aardig wat schoolreisjes waarbij goed uitgepakt wordt om wat gemiste reisjes in te halen, is Efteling een geliefde en drukke bestemming, denk ik.

Isje schreef op 14-09-2021 om 12:07:

[..]

Jeetje dat is idd erg lang! Werd het rond een uur of 3 wel rustiger?

Pas na 16.00/16.30 werd het rustiger. 

Isje

Isje

14-09-2021 om 12:15 Topicstarter

Liara schreef op 14-09-2021 om 12:10:

[..]

Pas na 16.00/16.30 werd het rustiger.

Ach wat zonde! Maar dank je wel

Die studiedagen van tegenwoordig zijn megavervelend. Vroeger kon je nog 'ns een rustig kinderarm dagje plannen naar de Efteling, maar sinds die studiedagen én schoolreisjes blijft het toch vrij druk. 

Isje

Isje

14-09-2021 om 12:16 Topicstarter

redbulletje schreef op 14-09-2021 om 12:15:

Die studiedagen van tegenwoordig zijn megavervelend. Vroeger kon je nog 'ns een rustig kinderarm dagje plannen naar de Efteling, maar sinds die studiedagen én schoolreisjes blijft het toch vrij druk.

Wij gingen altijd in januari naar de winter Efteling, was altijd prima te doen en nooit ergens hoeven te wachten. De laatste keer was net voor Corona. 

waarom download je niet de Eftelingapp? Dan kan je via die app kijken hoe lang de wachtrijen op dat moment zijn en je zo een beeld vormen 

september is het nog aardige drukte in de efteling. In de app zie je verwachting van wanneer het rustig, normale drukte of druk is. 
Gezien vooraf gereserveerd moet worden hebben ze aardig goed in beeld hoe druk het ga worden. 

Door de beperkingen vanwege corona moet je toch nog veel wachten. Er is een maximum aantal mensen dat in de Efteling mag wat een stuk lager is dan normaal in het park is. Door de beperkingen kunnen de attracties ook niet in volle capaciteit draaien en moet je toch veel wachten. Op de Efteling website kun je de verwachte drukte zien https://www.efteling.com/nl/park/openingstijden 

In de app kun je actuele wachttijden checken, dat geeft je ook een idee hoe het nu is (bv. Op dit moment 15 min voor Droomvlucht, 50 min Joris en de draak, 50 min baron 1898, 35 min symbolica).

redbulletje schreef op 14-09-2021 om 12:15:

Die studiedagen van tegenwoordig zijn megavervelend. Vroeger kon je nog 'ns een rustig kinderarm dagje plannen naar de Efteling, maar sinds die studiedagen én schoolreisjes blijft het toch vrij druk.

Ja, laten we daarmee stoppen zodat Redbulletje van Viafora weer naar de Efteling kan!

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

14-09-2021 om 17:08

redbulletje schreef op 14-09-2021 om 12:15:

Die studiedagen van tegenwoordig zijn megavervelend. Vroeger kon je nog 'ns een rustig kinderarm dagje plannen naar de Efteling, maar sinds die studiedagen én schoolreisjes blijft het toch vrij druk.


Het is toch primair een kinderbestemming, dus op zich is het niet heel raar dat je er veel kinderen treft. 

er.is.maar.1.Pino schreef op 14-09-2021 om 13:51:

waarom download je niet de Eftelingapp? Dan kan je via die app kijken hoe lang de wachtrijen op dat moment zijn en je zo een beeld vormen

Je kunt de app wel downloaden, maar je kunt de wachttijden pas zien als je in het park bent. 

GewoonEenNieuweNaam79 schreef op 19-09-2021 om 00:17:

[..]

Je kunt de app wel downloaden, maar je kunt de wachttijden pas zien als je in het park bent.

Wachttijden kan je overal zien. Niet alleen als je in het park ben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.