Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Cricut Joy ervaringen

ik overweeg om voor mijn verjaardag een Cricut Joy te vragen. Ik ben echter een beetje zoekende naar wat ik er nu precies mee kan en wat naast de machine de materialen etc kosten. Ik vraag me af of het het geld waard is. Ik maak nu bijv. graag kaarten met een embossing machine maar wil graag nog creatiever bezig zijn en meer maken dan alleen kaarten. Ik heb er nieuwe creatieve uitlaatklep nodig zeg maar.
Op internet kan ik weinig echte ervaringen lezen over de cricut.
Wie heeft er ervaring met de Cricut Joy en heb je tops/tips/flops? 

Leuk!
Ik heb zelf een Cricut Maker 3 en vind het echt een enorme toevoeging aan mijn creatieve bezigheden. 

Een Cricut is niet goedkoop in materiaal en toebehoren, maar het hangt er ook vanaf of je papier/ vinyl van het merk zelf wil gebruiken of dat je ook andere merken gebruikt. 
Het 'gevaar' qua kosten is dat je steeds weer iets nieuws ontdekt wat je dan ook wil. Je kunt bijvoorbeeld een tool kopen voor folie, stiften en pennen voor in je cricut, een hittepers om ook producten te kunnen bedrukken. Er is zoveel mogelijk.

Over een Joy specifiek kan ik je niet vertellen maar er is een hele actieve Facebook groep waar deze vragen dagelijks voorbij komen. Daar zou je eens rond kunnen kijken. Weet niet of ik het mag noemen, zo niet dan verwijder ik het.  -> Official Cricut Nederland/België 

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Ik heb zelf een Cricut Maker en een Silhouette Cameo. Ik vrees dat je al snel gaat ervaren dat je met de Joy vooral kleine dingen kan maken. Leuk, maar zodra je ervaart wat er mogelijk is, dan wil je vaak 'meer'.

Met een snijplotter kan je zoveel dingen, daar ga je zeker plezier van hebben!! 

Moradora

Moradora

14-05-2023 om 10:36 Topicstarter

dank voor jullie antwoorden. Ik denk dat de Joy een mooie start is, voor de grotere machines heb ik helaas nu geen geld en ook geen plek. Het apparaat moet na gebruik weer opgeborgen kunnen worden 
Ik ben sowieso meer van de kleinere projecten (iets met weinig geduld). Ik word van wat ik dusver gevonden heb over de mogelijkheden van de Joy al heel enthousiast. 
Ik ben al lid geworden van de facebookpagina dus zal daar ook eens even neuzen of dit echt iets is waar ik zoveel geld voor neer wil tellen.
Verdere tips en adviezen zijn altijd welkom 

opruimen?    De machine wegzetten doe ik niet meer.  Ze staan op een bureautje  Ik bleef bezig. Als je eenmaal begint blijf je bezig: een huishoudelijke hulp én een hobbykamer zijn eigenlijk een noodzakelijk kwaad. 

Ik ben sinds kort bezig met leer snijden met de Maker. Zo leuk om te doen! Flex, vinyl, karton voor kaarten, karton voor mallen, leer, vilt, print& cut en dan vergeet is vast nog iets 


Qua handzaamheid is de Joy inderdaad ideaal. Het lijkt mij voor de Joy wel erg leuk om er een kaartenmat bij te hebben. Dan is het zo gedaan om even 'snel' een kaartje te maken voor allerlei gelegenheden.

Ik zou even rondkijken of afwachten voor een leuke deal. Er worden zo vaak aanbiedingen of combinatiedeals aangeboden dat het haast zonde is om de volle prijs te betalen.  Op dit moment een promotie met complete startbundel voor 229€. Dat maakt het wel leuk beginnen.

Cricut heeft een programma waar je kunt ontwerpen en van waaruit je moet snijden. 
Hier is ook een abonnement bij af te sluiten, dan heb je toegang tot nog veel meer.   

Ik heb alle voors en tegens tegen elkaar afgezet en ik wilde voor de Joy gaan in eerste instantie. Ben van mening veranderd en ga nu voor de ScanNcut, ik stempel veel en ipv zelf knippen (niet alle stempels hebben snijmallen immers) is de ScanNcut daar heel handig voor.

Moradora

Moradora

14-05-2023 om 19:45 Topicstarter

ik vind de maker 3 ook echt geweldig maar die prijs dat kan ik echt niet missen. Zou ik die eventueel tweedehands aan kunnen schaffen of is dat niet aan te raden bij een Cricut?

Een Cricut kan je je prima tweedehands aanschaffen. Als ik via Facebook of Marktplaats koop, dan ga ik deze wel altijd zelf ophalen. Dan weet ik zeker dat het ook echt geleverd wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.