Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Condens of warmtepompdroger

Mijn droger is aan vervanging toe. Nu zijn we aan het kijken naar een andere. Ik zie dat warmtepompdrgers veel energie zuiniger zijn dan condensdrogers. Maar lees ook in reviews dat de was er niet altijd droog uit komt en dat de droogprogramma's erg lang duren.
Wat is jullie ervaring?

Wij hebben een warmtepompdroger. Grootste nadeel is het condensfilter. Bij een gewone condensdroger heb je zo'n blok onderin met condensfilter dat je er 1 keer in de zoveel tijd uit trekt en dan onder de kraan schoon spoelt. Bij een warmtepompdroger heb je een filter onderin dat je heel voorzichtig met een borsteltje schoon moet maken. Doe je dat niet regelmatig dan is het droogresultaat minder, doe je het te wild dan kan je dure warmtepompdroger kapot gaan. Ding doet inderdaad lang over drogen, maar maakt ook niet heel veel lawaai, dus ik vind dat geen probleem.

Wij hebben een warmtepomp droger waar ik erg tevreden mee ben. Is energiezuiniger, is stiller en droogt echt gewoon goed. Kastdroog is nog iets vochtiger dan ik zou willen maar als dat uit de droger gehaald wordt terwijl het nog warm is gooi ik het even op bed en na een uurtje is het droog genoeg.

Ik heb een warmtepompdroger na een condens droger te hebben gehad. Je kunt best wat spelen met tijden en programma's en tot nu toe valt het niet tegen. Een volgende keer zou ik voor een zelfreinigend filter gaan, of eentje die te verwijderen is. De lamellen zijn heel fragiel en lastig schoon te maken. Sinds een poosje bevochtig ik de stofaanslag met een plantenspuit en dan gaat het er wel makkelijk af.

Ik heb een zelfreinigende warmtepomp droger. Ik heb in het begin wel geëxperimenteerd met de hoeveelheid was voor de juiste droogte graad.
Bij mijn oude condensdroger kon je 20 min warm nadrogen als de was nog vochtig was dat lukt bij deze niet. De droogtijd is ook veel langer maar hij is wel heel zuinig.

ik heb een zelfreinigende warmtepompdroger waar ik heel tevreden over ben. Droogt prima.  Maar bij voorkeur droog ik buiten en ik ben in afwachting van een SpeedDryer. Die heb ik maanden geleden al besteld. 

ik heb denk ik ook een zelfreinigende warmtepompdroger. Het enige wat ik elke keer schoonmaak is zo’n rekje met pluizen. Maar dat is zo gebeurd en moest ik bij de condensdroger vroeger ook. 
ik ben met mijn Siemens erg tevreden. Was niet de goedkoopste, maar hij droogt 8 kilo was goed droog. Echte handdoeken/beddengoed duurt 2,5 uur. Kleding is met 5 kwartier droog (maar is ook wat minder kilo). En hij is stukken zuiniger qua energie. 

Biem schreef op 08-05-2024 om 20:31:

ik heb denk ik ook een zelfreinigende warmtepompdroger. Het enige wat ik elke keer schoonmaak is zo’n rekje met pluizen. Maar dat is zo gebeurd en moest ik bij de condensdroger vroeger ook.
ik ben met mijn Siemens erg tevreden. Was niet de goedkoopste, maar hij droogt 8 kilo was goed droog. Echte handdoeken/beddengoed duurt 2,5 uur. Kleding is met 5 kwartier droog (maar is ook wat minder kilo). En hij is stukken zuiniger qua energie.

Bedoel je het pluizenfilter in de (rand van) de deur? 

Heb je een klepje aan de voorkant van de droger?

Nios

Nios

09-05-2024 om 00:17 Topicstarter

Mijn meest gebruikte wasprogramma duurt zo'n anderhalf uur. Het droogprogramma van de condensdroger ook. Waardoor ik lekker door kan wassen..Als mijn wasmachine klaar is en ik moet nog een uur wachten tot de droger ook klaar is dan weet ik nu al dat ik daar van ga balen. We willen graag een Miele maar die heeft volgens mij geen condensdrogers meer. Dus ja, dan zal het toch een warmtepompdroger worden en wat ik hier lees moet dat een zelfreinigende worden

Ik verdeel was die in de droger moet echt over de week. Doe er zelden twee op een dag. Toen mijn kinderen nog thuis woonden had ik een condensdroger en toen lette ik daar niet op.

Nios schreef op 09-05-2024 om 00:17:

Mijn meest gebruikte wasprogramma duurt zo'n anderhalf uur. Het droogprogramma van de condensdroger ook. Waardoor ik lekker door kan wassen..Als mijn wasmachine klaar is en ik moet nog een uur wachten tot de droger ook klaar is dan weet ik nu al dat ik daar van ga balen. We willen graag een Miele maar die heeft volgens mij geen condensdrogers meer. Dus ja, dan zal het toch een warmtepompdroger worden en wat ik hier lees moet dat een zelfreinigende worden

Of eentje waar je de condensor uit kunt halen om schoon te maken, net zoals bij een condensdroger. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.