Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Cadeau promotie

Sibling promoveert binnenkort. Nu ben ik op zoek naar een cadeautje (50-100 euro). Ik heb alleen geen idee.... Het moet klein zijn ivm vervoer in koffer naar het buitenland. 

Ik weet niet hoe vaak jullie elkaar kunnen zien. Maar misschien kun je hem/haar uitnodigen om lekker met jou uit eten te gaan en bij te praten?
Voor een tastbaar cadeau, zou je iets op het vakgebied kunnen doen. Als je dat wilt delen kunnen we misschien meer specifiek meedenken.
Je zou ook iets kunnen laten graveren met de promotiedatum. Een mooie pen ofzo.

iets ter ontspanning na het harde/ intensieve werk. Wat dat is, is natuurlijk afhankelijk van de voorkeur van je sibling. Dat kan iets tastbaars zijn (boek, iets voor hobby) of een etentje, sauna etc. Blijft sibling in het buitenland, dan wellicht iets uit Nederland dat gemist wordt (drop, stroopwafel, wat dan ook)

in welke sector is de promotie. Je hebt nml kleine beeldjes met verschillende afbeeldingen. 

Allegeluk.png

Knutselkei schreef op 03-02-2022 om 10:53:

in welke sector is de promotie. Je hebt nml kleine beeldjes met verschillende afbeeldingen.

Allegeluk.png

Die vind ik erg mooi! 

Bb19bb21

Bb19bb21

03-02-2022 om 11:23 Topicstarter

Zo'n beeldje is leuk, maar absoluut niet de smaak van sibling. Dat is zeg maar meer het type gamer. Met dat soort dingen heb ik zelf niets, waardoor ik dit dus ook echt wel lastig vind. Sibling blijft in het buitenland, dus iets samen doen zt er niet in. 

Een sieraad, horloge of smart watch?
Een nieuwe game? Of zo'n tegoedbon om online te kunnen besteden voor games?

Lekkernijen uit Nederland die daar niet te koop zijn. En als ie van gamen houdt dan vragen welk spel of product ie daarvoor op z'n verlanglijstje heeft staan. 

Fotograaf + fotoboek voor de plechtigheid
Of een shoot met familie voordat ze vertrekt. 
VR game bril (al is dat wel buiten budget denk ik)

Ik zou geen lekkernijen ofzo doen; voor een promotie is iets blijvends wel leuker. Misschien iets als de kaft van het proefschrift laten afdrukken op doek/plexiglas?

In godsnaam geen cadeaus met je boek er op - de meeste van mijn oud-collega's (en ikzelf ook) waren na 4 (5, 6, 7, 8..) jaar enorm klaar met het proefschrift, en vonden het vooral heel fijn dat het een afsluiting was. Een cadeau dat dat boek laat zien zou bij het gros dus achter in de kast belanden.

En altijd een goed idee: even de paranimf polsen! Als die er is bij de plechtigheid in het land van promoveren. Vaak weet de paranimf wel iets te noemen, en anders kunnen zij ook zonder je naam te noemen eens polsen .

Beste cadeaus hier: inderdaad een fotograaf of een paar mooie afdrukken van de foto's van die dag; een sieraad, vooraf geven (!) voor tijdens de plechtigheid (horloge?), een tastbare herinnering aan je promotiestad,

Bloemetjesolifant schreef op 03-02-2022 om 21:46:

In godsnaam geen cadeaus met je boek er op - de meeste van mijn oud-collega's (en ikzelf ook) waren na 4 (5, 6, 7, 8..) jaar enorm klaar met het proefschrift, en vonden het vooral heel fijn dat het een afsluiting was. Een cadeau dat dat boek laat zien zou bij het gros dus achter in de kast belanden.

En altijd een goed idee: even de paranimf polsen! Als die er is bij de plechtigheid in het land van promoveren. Vaak weet de paranimf wel iets te noemen, en anders kunnen zij ook zonder je naam te noemen eens polsen .

Beste cadeaus hier: inderdaad een fotograaf of een paar mooie afdrukken van de foto's van die dag; een sieraad, vooraf geven (!) voor tijdens de plechtigheid (horloge?), een tastbare herinnering aan je promotiestad,

Ik vond (en vind) mijn promotie onderzoek en proefschrift erg leuk, en had liever zoiets gehad dan een dingen als een smartwatch die na een tijdje kapot gaan. Ik zou het niet in mn woonkamer hangen, dat niet nee, maar op mijn werkkamer had ik het wel leuk gevonden. Maargoed, smaken verschillen.

ik werk op een nederlandse universiteit en op mijn faculteit wordt altijd een fotograaf geregeld voor de plechtigheid en borrel.

Niet in alle landen kent men de rol van paranimf.

Mugske schreef op 03-02-2022 om 23:46:

ik werk op een nederlandse universiteit en op mijn faculteit wordt altijd een fotograaf geregeld voor de plechtigheid en borrel.

Niet in alle landen kent men de rol van paranimf.

Bij mijn universiteit kon dat ook maar dan moest ik wel zelf betalen. Dat was mij te kostbaar dus ik heb zelf wat geregeld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.